Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

TAAS virtsatietulehdus.

Vierailija
17.08.2021 |

kirvelee.

Kommentit (41)

Vierailija
21/41 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla tuli aina VTI seksin jälkeen, ja VTI:n estolääkitys taas aiheutti hiivan.

Erosin miehestä eikä sen jälkeen ole kenenkään muun seurustelukumppanin kanssa tullut VTI oireita. Oli siis (fyysisestikin) sopimaton mies?

No niinpä niin. Niin tuli minullekin VTI yhden miehen kanssa, mutta muiden kanssa ei ole tullut, vaikka ois miten pantu. Kyllä seksitapa siihen vaikuttaa.

Vierailija
22/41 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärit voisivat suositella seksitaukoa sekä emätin- että virtsatietulehdusten yhteydessä. Eihän muitakaan tulehtuneita alueita suositella hinkattaviksi. Moni nuori nainen luulee, että kun lääkäri sanoo, että seksi on ok hoidon aikana, sitä oikeasti voi ja kannattaa harrastaa ja sitten tulehduskierre alkaa. Jotain rajaa lääkärien seksimyönteisyydellekin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/41 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mullakin seksin jälkeen ne VTI:t tulee.

Vierailija
24/41 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit voisivat suositella seksitaukoa sekä emätin- että virtsatietulehdusten yhteydessä. Eihän muitakaan tulehtuneita alueita suositella hinkattaviksi. Moni nuori nainen luulee, että kun lääkäri sanoo, että seksi on ok hoidon aikana, sitä oikeasti voi ja kannattaa harrastaa ja sitten tulehduskierre alkaa. Jotain rajaa lääkärien seksimyönteisyydellekin.

Muttakun sitten mies suuttuu.

Vierailija
25/41 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yhtään virtsatietulehdusta koko elämäni aikana. Lapsia olen saanut 3 ja ikää on yli 50 v. Naiset ovat VTI:n saamisen suhteen kovin erilaisia.

Vierailija
26/41 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttua. Mulla oli pissatulehduksia jo alle kouluikäisenä. 6-vuotiaana minut myös tutkittiin, niin että voitiin sulkea pois rakenteellinen poikkeavuus ja sain estolääkityksen, jotta kierre saatiin katkaistua ennen koulun alkua. Ja aikuisenakin on ollut kausia, jolloin virtsiksiä tulee useampi peräkkäin, ja sitten taas voi olla vuosien tauko. Säiden kylmeneminen syksyllä on selkeästi riskitekijä, joten pian nähdään, miten tänä syksynä käy. Viime syksynä sain itse voitettua alkavan tulehduksen juomalla runsaasti vettä, syömällä karpalokapseleita sekä pitkillä lämpimillä suihkuilla. Siis ihan pöntöllä vessan käsisuihkulla. Mutta jos oireet eivät pian katoa, kannattaa mennä ajoissa lääkäriin. Muutama vuosi sitten vitkuttelin viikonlopun yli ja tulehdus ehti nousta munuaisiin. Lääkekuuri auttoi kyllä nopeasti.

Vierailija
27/41 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opetelkaa peseytymään ennen ja jälkeen seksin. MYÖS MIES.

Vierailija
28/41 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kondomi on oikein hyvä suoja baktereeita vastaan.  Itse käytetään miehen kanssa juurikin hygienia syistä.

Vierailija
29/41 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne, jotka sanoo, että on turhaa hakea antibiootteja, kun kotikonsteinkin voi tulehduksen hoitaa, ne eivät selvästikään tiedä, kuinka agressiivinen virtsatulehdus voi olla.

Mulla parin tunnin päästä ensimmäisistä oireista jo näkyvästi verta virtsassa sekä pieniä limakalvonpalasia. Ja kivut on sen mukaisia. Siinä ei karpalomehut auta, eikä voi seuraillaa edes yhtä-kahta päivää.

Vierailija
30/41 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä syön puolukoita päivittäin. 

Kerran mulla oli virtsatietulehdus, ihan pissanäytteellä todettu, mutta jouduin kivuissani odottamaan bakteeriviljelyn tulosta useita päiviä. Mietin yöllä, että olisipa karpalomehua tai -kapseleita, mutta ei ollut. Päätin että syönpä vähän pakastepuolukoita. Söin hampaat kirskuen muutaman ruokalusikallisen, join vettä päälle ja menin takaisin nukkumaan. Parin tunnin päästä heräsin ja oireet olivat helpottaneet eivätkä palanneet. Tulehdus parani puolukoilla ja se varmistettiin uudella pissanäytteellä. 

Sen jälkeen olen ottanut puolukan päivittäiseen ruokavaliooni. Etenkin seksin jälkeen muistan syödä puolukoita ainakin parina päivänä. Ei ole ollut vuosiin virtsatietulehdusta. Kannattaa ainakin kokeilla, koska puolukoista ei ole haittaa, mutta voi olla hyötyä. 

Vierailija
31/41 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka pönttö vielä väittää, että seksillä ja VTI:llä ei ole yhteyttä?

Vierailija
32/41 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla myös seksi vaikuttaa ja sitten ihan se, jos istun kunnolla hajareisin jollain kovalla alustalla, etenkin melko pian seksin jälkeen. Kyllä se fyysinen ärsytys vaikuttaa siis itselläni paljon. Jostain luinkin, että niitä bakteereja on melkeinpä aina, eri asia vaan on se, aiheuttavatko ne tulehduksen. Mutta tietysti hygienia on tärkeää. Minulla tulehdus etenee nopeasti, siinä ei paljon karpaloita ehdi popsia, kun alkaa lämpö nousta. Minulla on kaapissa aina antibiootit, ja jos otan lääkkeen pian ekojen oireiden alkamisen jälkeen, jo yksi tabletti saattaa riittää.

Vierailija
33/41 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan syö sokeria, tai vehnää.

Mulla krooninen ja paras apu inkivääristä keitetty juoma, tai valkosipulin kynsi suoraan ytimeen 🙏

Vähän ällötti kun tuon neuvon sain, mut epätoivoisena kokeilin ja se todellakin toimii 😆

Karpalot sun muut ei mulla ainakaan auta yhtään mitään.

Paras apu tulee käymällä lääkärissä, miksi sitä ei kukaan ehdota?

Ehkä koska jos tulehduksia tulee usein, niin ei se jatkuva antibioottien syöminen vain tee hyvää ihmiselle. Lisäksi monilla alkuvaiheen tulehdus on suht. helppo hoitaa itse pois tässä ketjussa mainituilla keinoilla. Karpalokapseleilla sain itsekin tulehduskierteen katkaistua. Totta kai jos tuntuu ettei kotikonstit auta niin pitää mennä äkkiä lääkäriin, virtsatietulehduksesta voi tulla vakavia seurauksia hoitamattomana.

Vierailija
34/41 |
18.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun käyt kakalla niin älä pyyhi väärinpäin eli takaa eteen. Silloin kakkabakteerit siirtyy virtsateihin. Varsinkin lihavat ihmiset pyyhkii pyllynsä väärään suuntaan ja saavat virtsatieinfektioita.

Vierailija
35/41 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti VTI on yksi seksitaudeista. Bakteerit sitä aiheuttamaan kulkeutuu usein omasta peräaukosta. Miten, sitä voi kukin tykönään miettiä.

Näinpä. Kun lopettaa seksin harrastamisen loppuvat tulehduksetkin. Ihan parasta.

Mulla on VTI päällä just nyt. Seksiä olen harrastanut viimeksi 5 vuotta sitten. 

Vierailija
36/41 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karpalokapseleille iso suositus myös, näillä vältyin itse estolääkkeen käytöltä. Syö päivittäin jatkuvasti.

Vierailija
37/41 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ethän käytä hormonaalista ehkäisyä?

En tieda miksi tuota oli alapeukutettu. Itsellani e pillarit aiheutti jatkuvan tulehduskierteen. Lopetin ja parani. Sama mies, ettei johdu siita

Vierailija
38/41 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä vaan syö sokeria, tai vehnää.

Mulla krooninen ja paras apu inkivääristä keitetty juoma, tai valkosipulin kynsi suoraan ytimeen 🙏

Vähän ällötti kun tuon neuvon sain, mut epätoivoisena kokeilin ja se todellakin toimii 😆

Karpalot sun muut ei mulla ainakaan auta yhtään mitään.

Nimen omaan yhdyn edellä mainutuun tekstiin. Kerran virtsarakon tulehdus on sitten joka vuotinen vaiva.Eli ikuinen riesa.

Vierailija
39/41 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattasko lopettaa se paljaalla nusuttelu

Vierailija
40/41 |
06.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ethän käytä hormonaalista ehkäisyä?

En tieda miksi tuota oli alapeukutettu. Itsellani e pillarit aiheutti jatkuvan tulehduskierteen. Lopetin ja parani. Sama mies, ettei johdu siita

E-pillerit kuivattavat ja ohentavat limakalvoja ihan samalla tavalla kuin vaihdevuodet, jolloin virtsaputken suun limakalvo(kin) menevät siihen kuntoon että bakteerit tarttuvat kiinni superhelposti tulehduksen aiheuttaen. V*ttumaista kirjaimellisesti, mullakin menee e-pilleri lääkkeenä PCO-oireyhtymään enkä voi niitä lopettaa. Pakko ottaa seksin harrastamisen jälkeen antibioottia, näin vältyn pitemmiltä kuureilta. Pelkkä hyvä hygienia, c-vitamiini ja karpalomehut eivät auta kohdallani. Paikallisestrogeenikin on käytössä, mutta eipä siitäkään ole ollut 100% avuksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi yksi