Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lapsi sitoo enemmän kuin avioliitto - olen toista mieltä.

Vierailija
09.09.2014 |

En ymmärrä miksi uskottelette itsellenne tuollaista. Lapsen hankinta EI sido lapsen vanhempia yhteen, vaan se avioliitto sitoo. Mistä tiedän? Omien lasteni isä ei halunnut sitoutua minuun.. Ei vaikka tulin raskaaksi. Hän siis totesi ettei halua mennä koskaan naimisiin. No, esikoinen syntyi, teimmepä toisenkin lapsen. Esikoisen ollessa 5v mies kertoi että lapset ovat parasta hänen elämässään, mutta hän ei halua jakaa elämäänsä kanssani. Jätti kaikki tavaramme minulle, muutti toiselle paikkakunnalle. Näin häntä viimeksi marraskuussa 2006. Lapsia hän tapaa n. joka toinen viikonloppu, ja lapset siinä samalla hoitavat mahdollisten allekirjoitusten hakemiset ym. Puhelimessa puhuimme muistaakseni viimeksi vuoden 2013 alussa, sähköposteissa hoidamme vain lasten asioihin liittyvät paperit ym. Mies on avioitunut ja lapsilla on hänen kautta sisarpuoli. En ole miehen suvun kanssa tekemisissä, eikä hän minun.
Olin naiivi, ja minusta te mammat jotka uskotelette että lapsi sitoo teidät mieheen olette naiiveja. Ketään ei saa pakottaa naimisiin, se on aivan yhtä naiivia. Mutta jos kumppanilla ei ole halua sitoutua teihin (vaikka lapsiin olisikin) niin myöntäkää se itsellenne. Minä tein sen liian myöhään ja loppupeleissä lapseni joutuivat siitä maksamaan - osaltani toki minäkin.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en ymmärrä, ihmisiä, jotka haluavat avioitua. Tulee mieleen, huomionkipeät prinsessat.

Vierailija
2/23 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 23:16"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 23:12"]Mutta miksi aina ajatellaan niin, että kun minulla ei mennyt niin, ei mene muillakaan. Miksi ap:n ajattelee näin yksipuolisesti. Mielestäni minä ja meidän perhe ollaan ihan eri asia kuin ap:n tai kenenkään muun perhe täällä. [/quote] Lokerointi on välttämätöntä järkevän keskustelun aikaansaamiseksi. myöntäisit sinäkin että yleensä ne jotka julistavat että lapsi sitoo enempi kuin avioliitto ovat reppanoita usean lapsen äitejä joilla ei juurikaan elämänhallintataitoja ole.

[/quote]

Höpö höpö! Kyllähän tuon jo avioerotilastoissa näkee kuinka paljon siihen avioliittoon sitten on sitouduttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
10.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:59"]

Kyllä se on raha, joka sitoo!

[/quote]

Vierailija
4/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ei se avioliitto sido yhtään sen enempää.

Vierailija
5/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpikaan ei sido. Asenne sitoo.

Vierailija
6/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mikä saa sinut uskomaan, että avioliitto olisi muuttanut mitään?

Enkä oikein ymmärrä, miksi mies pitää sitoa johonkin.

Vierailija
7/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi sitoo siinä mielessä, että exää joutuu melkein pakosta näkemään välillä. Mutta kukapa haluaisi olla ihmisen kanssa koska lapset tai koska avioliitto.

Vierailija
8/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:36"]Ja mikä saa sinut uskomaan, että avioliitto olisi muuttanut mitään?

Enkä oikein ymmärrä, miksi mies pitää sitoa johonkin.
[/quote]

Ei kyse ole siitä että mies - tai miksei nainenkin pitäisi sitoa johonkin. Mutta perhettä perustaessa TOISIINSA SITOUTUNEET VANHEMMAT antavat osaltaan pohjan tasapainoiseen ja terveisiiin kasvuolosuhteisiin. Ainakin onat lapseni kärsivät siitä etteivät isä ja äiti ole kumpikin paikalla. Joku sanoi että asenne sitoo, ja se on totta. Mutta kyllä se kertoo paljon jos ei halua kumppaninsa kanssa tehdä juridista sopimusta, joka turvaa kumppanin oikeudet.

Vierailija
9/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä teit lapsia miehen kanssa, joka ei halua olla sinun kanssasi? Kuvittelitko siis että lapsilla saat miehen nalkkiin ja jäämään sinun luoksesi? No ehkä tosiaan tämä varoittava esimerkki on tarpeen, jotta muut eivät toimisi yhtä typerästi.

Vierailija
10/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa moni ajatella paremminkin, että jos tulee avioero, niin toisesta ei tarvitse kuulla välttämättä enää koskaan mitään. Jos parilla on kuitenkin lapsia, he ovat aina lasten kautta sidoksiksissa toisiinsa, koska ovat luoneet jotain yhteistä. Kuten ap:llakin, hän ei ole täysin erossa miehestä, vaan heidän täytyy ainakin toisinaan sopia yhdessä lasten asioista. Toki poikkeuksiakin löytyy.

Tällä tavoin minä siis ajattelen, että lapsi sitoo enemmän. Väkisinhän ei toista pysty parisuhteessa pitämään.

Vierailija
11/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:44"]Taitaa moni ajatella paremminkin, että jos tulee avioero, niin toisesta ei tarvitse kuulla välttämättä enää koskaan mitään. Jos parilla on kuitenkin lapsia, he ovat aina lasten kautta sidoksiksissa toisiinsa, koska ovat luoneet jotain yhteistä. Kuten ap:llakin, hän ei ole täysin erossa miehestä, vaan heidän täytyy ainakin toisinaan sopia yhdessä lasten asioista. Toki poikkeuksiakin löytyy.

Tällä tavoin minä siis ajattelen, että lapsi sitoo enemmän. Väkisinhän ei toista pysty parisuhteessa pitämään.
[/quote]

No onko se hyvä asia että lapsi sitoo sinut ihmiseen jonka kanssa et halua olla tekemisissä?

Vierailija
12/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuuhan tuo myös ihmisistä. Mä ajattelen lasten sitovan meitä avioliittoa enemmän, koska haluamme lasten kasvavan tässä perheessä. Ongelmat ratkaistaan niin, että se onnistuu. En tarkoita, että lasten takia pitäisi pysyä hampaat irvessä yhdessä, vaan että on tavallaan meidän velvollisuutemme tehdä tästä perheestä mahdollisimman hyvä lapsille. Se pistää yrittämään parisuhteen eteen enemmän kuin juridiset sopimukset.

Vierailija
13/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:44"]Miksi ihmeessä teit lapsia miehen kanssa, joka ei halua olla sinun kanssasi? Kuvittelitko siis että lapsilla saat miehen nalkkiin ja jäämään sinun luoksesi? No ehkä tosiaan tämä varoittava esimerkki on tarpeen, jotta muut eivät toimisi yhtä typerästi.

[/quote]

Kuten sanoin, olin naiivi - raskauduin ja todellakin kuvittelin itsekin että lapsi sitoo enemmän. Nykytiedolla minusta aito halu sitoutua toiseen ja avioitua tämän henkilön kanssa sitoo paljon enemmän ja tiiviimmin kuin lapsi. Vaikka itse en ole aviossa, näen sen esimerkiksi tämän lasteni isän kautta.

Vierailija
14/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:48"]Riippuuhan tuo myös ihmisistä. Mä ajattelen lasten sitovan meitä avioliittoa enemmän, koska haluamme lasten kasvavan tässä perheessä. Ongelmat ratkaistaan niin, että se onnistuu. En tarkoita, että lasten takia pitäisi pysyä hampaat irvessä yhdessä, vaan että on tavallaan meidän velvollisuutemme tehdä tästä perheestä mahdollisimman hyvä lapsille. Se pistää yrittämään parisuhteen eteen enemmän kuin juridiset sopimukset.
[/quote]

Entä jos miehesi kuolee. Ette ole naimisissa, joten et tule saamaan leskeneläkettä joka turvaisi toimeentuloanne. Sama homma miehelläsi: hän ei saa eläkettä. Pärjäisitkö sinä lasten kanssa taloudellisesti? Entä miehesi? Miksi ette turvaa tuolla juridisella sopimuksella perhettänne, jos kerta perheenne eteen teette päätöksiä muutoinkin? Avioliitto on paljon muutakin kuin pelkät häät - se on nimenomaan taloudellinen turva kaiken varalta.

Vierailija
15/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:48"]Riippuuhan tuo myös ihmisistä. Mä ajattelen lasten sitovan meitä avioliittoa enemmän, koska haluamme lasten kasvavan tässä perheessä. Ongelmat ratkaistaan niin, että se onnistuu. En tarkoita, että lasten takia pitäisi pysyä hampaat irvessä yhdessä, vaan että on tavallaan meidän velvollisuutemme tehdä tästä perheestä mahdollisimman hyvä lapsille. Se pistää yrittämään parisuhteen eteen enemmän kuin juridiset sopimukset.
[/quote]

Entä jos miehesi kuolee. Ette ole naimisissa, joten et tule saamaan leskeneläkettä joka turvaisi toimeentuloanne. Sama homma miehelläsi: hän ei saa eläkettä. Pärjäisitkö sinä lasten kanssa taloudellisesti? Entä miehesi? Miksi ette turvaa tuolla juridisella sopimuksella perhettänne, jos kerta perheenne eteen teette päätöksiä muutoinkin? Avioliitto on paljon muutakin kuin pelkät häät - se on nimenomaan taloudellinen turva kaiken varalta.
[/quote]

Me ollaan naimisissa. Juridisista syistä mentiinkin. Mielestäni yhteiset lapset ovat silti suurempi sitoumus kuin avioliitto.

Vierailija
16/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se on raha, joka sitoo!

Vierailija
17/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:45"]

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:44"]Taitaa moni ajatella paremminkin, että jos tulee avioero, niin toisesta ei tarvitse kuulla välttämättä enää koskaan mitään. Jos parilla on kuitenkin lapsia, he ovat aina lasten kautta sidoksiksissa toisiinsa, koska ovat luoneet jotain yhteistä. Kuten ap:llakin, hän ei ole täysin erossa miehestä, vaan heidän täytyy ainakin toisinaan sopia yhdessä lasten asioista. Toki poikkeuksiakin löytyy.   Tällä tavoin minä siis ajattelen, että lapsi sitoo enemmän. Väkisinhän ei toista pysty parisuhteessa pitämään. [/quote] No onko se hyvä asia että lapsi sitoo sinut ihmiseen jonka kanssa et halua olla tekemisissä?

[/quote]

Vastasin ihan yleisellä tasolla. En ole tehnyt lapsia siksi, että ne sitoisivat meidät yhteen ikiajoiksi vaan siksi että halusimme oman perheen.

Vierailija
18/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:55"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:51"][quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 22:48"]Riippuuhan tuo myös ihmisistä. Mä ajattelen lasten sitovan meitä avioliittoa enemmän, koska haluamme lasten kasvavan tässä perheessä. Ongelmat ratkaistaan niin, että se onnistuu. En tarkoita, että lasten takia pitäisi pysyä hampaat irvessä yhdessä, vaan että on tavallaan meidän velvollisuutemme tehdä tästä perheestä mahdollisimman hyvä lapsille. Se pistää yrittämään parisuhteen eteen enemmän kuin juridiset sopimukset.
[/quote]

[/quote]

Me ollaan naimisissa. Juridisista syistä mentiinkin. Mielestäni yhteiset lapset ovat silti suurempi sitoumus kuin avioliitto.
[/quote]

Tavallaan ymmärrän mitä koitat sanoa, mutta olen silti eri mieltä. Korostan nyt että olette sitoutuneet LAPSIINNE, heidän hyvinvointiinsa, ja teette päätöksenne sen pohjalta. Entä sitten kun lapset lentävät pesästä, eikä teillä ole enää sitä samaa motivaatiota pysyä yhdessä?

Vierailija
19/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto tai lapset, molemmista pääsee halutessaan eroon (noh, lapsista joutuu maksamaan elarit mutta ei niitä tartte nähdä).

Me mentiin naimisiin vain koska mies haluaa, että minä päätän hänen hautajaisistaan (jos sattuisi niin, että mies kuolee ennen minua). Muu suku laittaisi hänet sukuhautaan, mies taasen haluaa tuhkauksen ja tuhkat mereen. Noh, kait sitä  on paskempiakin syitä mennä naimisiin.

Joku leskeneläke on se ja sama hailee kun kummallakin on omaisuutta sen verran ettei tarvitse muutaman satasen perään vinkua.

Vierailija
20/23 |
09.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta miksi aina ajatellaan niin, että kun minulla ei mennyt niin, ei mene muillakaan. Miksi ap:n ajattelee näin yksipuolisesti. Mielestäni minä ja meidän perhe ollaan ihan eri asia kuin ap:n tai kenenkään muun perhe täällä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan neljä