Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koska on liian myöhäistä myydä asunto ennen isoja remontteja?

Vierailija
17.08.2021 |

Jos remontit tulossa 5 v sisään, silloin ainakin alkaa vaikuttaa hintaa mutta vaikuttaako se hintaan, jos remontit näkyvät 10-vuotissuunnitelmassa? Meidän typerä taloyhtiö teki 10-vuotissuunnitelman, jossa kaikkia isoja remontteja - siis noin 10 vuoden päässä tulossa. Nämä sitten näkyvät suunnitelmassa, vaikka niistä mitään ei tehdä vielä lähimpään 5 vuoteen. Aikomuksena oli myydä, mutta nyt mietityttää miten paljon nämä vaikuttavat hintaan. Pannuttaa.

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan varmasti vaikuttaa hintaan. Toki, kaikki tietää, että jollain aikavälillä ne remontit tulee kuitenkin, olivat suunnitelmassa tai ei. 

Vierailija
2/5 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

10v suunnitelmassa olevat tulevat rempat pitäisi itse asiassa nostaa hintaa. Koska se osoittaa, että taloyhtiötä hoidetaan jasiitä pidetään huolta. Fakta kuitenkin on se, että kiinteistöillä on oma elinkaarensa ja tietyn ikäiselle kiinteistölle joudutaan tiettyjä korjauksia tekemään tai vähintään tarve kartoitetaan. Huonosti hoidetut taloyhtiöt toimii vasta sitten, kun katosta tulee talven lumet vetenä läpi tai putket räjähtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suunnitelma pitää olla.

Vierailija
4/5 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidät siis asunnon ostajia tyhminä. Suunnitelmallinen ja pitkäjännitteinen remontointi on kaikkien etu. Asumista haittaava remontti, esim putkiremontti voi laskea hintaa, mutta muut on vain plussaa. (julkkari, ikkuna ja muut pienemmät remontit)

Jos mitään remontteja ei ole suunniteltu, asunto ja yhtiö voi olla todellinen pommi.

Vierailija
5/5 |
17.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidät siis asunnon ostajia tyhminä. Suunnitelmallinen ja pitkäjännitteinen remontointi on kaikkien etu. Asumista haittaava remontti, esim putkiremontti voi laskea hintaa, mutta muut on vain plussaa. (julkkari, ikkuna ja muut pienemmät remontit)

Jos mitään remontteja ei ole suunniteltu, asunto ja yhtiö voi olla todellinen pommi.

En pidä ostajia tyhminä. Itse olin tyhmä kun ostin ensimmäisen asuntoni, oli kiire saada oma ja maksoin noin 10 000 € liikaa. Luulen itse asiassa että muut ihmiset on paljon valistuneempia kuin itse olin tuolloin.

Meillä siis osa taloyhtiön omistamasta tontista menossa myyntiin ja remontteja tullaan rahoittamaan sillä. Esim. kattoremontti on kuitenkin jo tehty, koska se oli tarpee tehdä. Putket ovat siis suunnitelmassa, mutta käytännössä toteutus vasta noin 10 vuoden päästä, talo rakennettu 80-luvun puolivälissä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä