Meneekö iltakymmeneen saakka päiväkodissa olevat lapset
päiväkodista haettaessa suoraan yöunille? Eihän siinä vanhemmat kerkeä lasten kanssa olla ollenkaan. Meidän päikkärissä kuulemma viimeiset lapset haetaan iltakymmeneltä. En sitten tiedä, että mihin aikaan heidät tuodaan sinne. Joojoo, pitäähän työssäkin käydä, tiedän. Nämä lapset ovatkin kuulemma kassatätien lapsia. Mutta eikös isä voi huolehtia heistä sen aikaa? Tai joku sukulainen? Ettei tarvitsisi lapsen ulkopuolisessa hoidossa olla iltakymmeneen saakka...
Kommentit (25)
Kun olen tehnyt vuorotöitä, järjestin usein vuoroni niin, että menin iltavuorosta aamuun. Lapset olivat siis päiväkodissa myös yön yli. Pääsivat nukkumaan ajoissa ja aamulla ei ollut herätys klo 5.
sh, yh
Ja ajatteles, ap, että jotkut lapset ovat yötäkin päiväkodissa.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:18"]
Kun olen tehnyt vuorotöitä, järjestin usein vuoroni niin, että menin iltavuorosta aamuun. Lapset olivat siis päiväkodissa myös yön yli. Pääsivat nukkumaan ajoissa ja aamulla ei ollut herätys klo 5.
sh, yh
[/quote]
Meillä ei ole vuoropvkotia. Joudun hakemaan lapseni 10 jälkeen ja sitten aamulla jo takaisin 6:30. Mies on matkatöissä...
SH
No ei kassatätien työvuorot yleensä ole kovin pitkiä, 4-7 tuntia, joten ei se lapsi siellä päivkodissa ole yhtään pidempää aikaa kuin päivällä hoidossa olevat lapset, varmasti lapsi saa olla vanhemman kanssa sitten aamupäivän ja pitkälle iltapäivään. Muutenkaan kassatädeilä ei ole viikossa kuin ehkä 20-30 tuntia töitä, joten päiväkotipäiviäkin on varmasti heidän lapsillaan vähemmän.
Koko kaupungissako ei ole vuoropäiväkotia?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:19"]Ja ajatteles, ap, että jotkut lapset ovat yötäkin päiväkodissa.
[/quote]
Onneksi ei meidän päikkärissä. Aamulla ensimmäiset tulevat kuulemma jo viiden maissa. Säälin näitä lapsia jotka revitään liian aikaisin sängystään tai sitten ovat yöhön saakka jonkun vieraan hoidossa. :-/ Ap
Kuule ap. Ne ketä haetaan klo 22 on yleensä mennyt sinne vasta klo 13-14 aikoihin. Eli lapset ehtii kyllä olla vanhemman kanssa ihan yhtä paljon kun muissa perheissä joskus jopa enemmän! Miksi sun lapsi on vuoropäivähoidossa jos et itse tee vuorotyötä?
Joo, menevät suoraan unille. Ja ei ole "kassatätien" lapsia pelkästään, vaan hoitajien, lääkärien, palomiesten, poliisien, taksikuskien, teatterityöntekijöiden, ravintola-alan työntekijöiden, risteilijöiden työntekijöiden ja esim rekkakuskien lapsia.
Ja molemmat vanhemmat voivat olla vuorotyössä samaan aikaan! Ja sitten vielä ne parjatut yh:t.
Hohhoijaa
Ap, ymmärrän (melkein) tuskasi, mutta valitettavasti kaikki eivät ole ajankohdallisesti yhtä onnellisessa asemassa kuin ilmeisesti sinä.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:22"]No ei kassatätien työvuorot yleensä ole kovin pitkiä, 4-7 tuntia, joten ei se lapsi siellä päivkodissa ole yhtään pidempää aikaa kuin päivällä hoidossa olevat lapset, varmasti lapsi saa olla vanhemman kanssa sitten aamupäivän ja pitkälle iltapäivään. Muutenkaan kassatädeilä ei ole viikossa kuin ehkä 20-30 tuntia töitä, joten päiväkotipäiviäkin on varmasti heidän lapsillaan vähemmän.
[/quote]
oletko tosissasi?
opiskelijoiden, kesätyöntekijöiden ja vakituisten tunneissa on eroja.
oma äitini tekee 8-9tuntia päivässä.
Voiko näin typerää olla kuin ap!! Sääliksi käy sun lapsia, kun on noin idiootti äiti!
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:16"]päiväkodista haettaessa suoraan yöunille? Eihän siinä vanhemmat kerkeä lasten kanssa olla ollenkaan. Meidän päikkärissä kuulemma viimeiset lapset haetaan iltakymmeneltä. En sitten tiedä, että mihin aikaan heidät tuodaan sinne. Joojoo, pitäähän työssäkin käydä, tiedän. Nämä lapset ovatkin kuulemma kassatätien lapsia. Mutta eikös isä voi huolehtia heistä sen aikaa? Tai joku sukulainen? Ettei tarvitsisi lapsen ulkopuolisessa hoidossa olla iltakymmeneen saakka...
[/quote] Alapeukutin!!!!!!!! :)
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:28"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:22"]No ei kassatätien työvuorot yleensä ole kovin pitkiä, 4-7 tuntia, joten ei se lapsi siellä päivkodissa ole yhtään pidempää aikaa kuin päivällä hoidossa olevat lapset, varmasti lapsi saa olla vanhemman kanssa sitten aamupäivän ja pitkälle iltapäivään. Muutenkaan kassatädeilä ei ole viikossa kuin ehkä 20-30 tuntia töitä, joten päiväkotipäiviäkin on varmasti heidän lapsillaan vähemmän. [/quote] oletko tosissasi? opiskelijoiden, kesätyöntekijöiden ja vakituisten tunneissa on eroja. oma äitini tekee 8-9tuntia päivässä.
[/quote]
PAMin lehdessä oli kerran sanottu se prosentti, että kuinka moni tekee kaupan alalla "osaaikatyötä", olikohan jotain 80% muistaakseni, eli ei ole täydet tunnit. En ole kuullut että kellään olisi yli 36h viikossa. Ja varmaan eri kaupoissa on eri päivinä eri pituisia vuoroja eri ihmisillä, nuo tiedot on mulla siitä että siskoni on ollut vuosia kahdessa eri kaupungin Cittarissa töissä kassalla.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:23"]
Koko kaupungissako ei ole vuoropäiväkotia?
[/quote]
En asu kaupungissa ja meillä on vain ja ainoastaan 1 pvkoti. 7000 asukkaan kylä.
SH
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:22"]
No ei kassatätien työvuorot yleensä ole kovin pitkiä, 4-7 tuntia, joten ei se lapsi siellä päivkodissa ole yhtään pidempää aikaa kuin päivällä hoidossa olevat lapset, varmasti lapsi saa olla vanhemman kanssa sitten aamupäivän ja pitkälle iltapäivään. Muutenkaan kassatädeilä ei ole viikossa kuin ehkä 20-30 tuntia töitä, joten päiväkotipäiviäkin on varmasti heidän lapsillaan vähemmän.
[/quote]täh?! Missä näin on?! Meidän kaupassa ja muissakin paikoissa missä olen ollut töissä niin niiden "kassatätien" vuorot on ollut ihan yhtä pitkiä kuin mun eli osastovastaavan/apulaismyymäläpäällikön/huoltamovastaavan/kahvilavastaavan/liikepaikkavastaavan (noissa kaikissa toimissa olen ollut).. Nykyisessä työssäni on 40h/vko on töitä, lapsi on hoidossa 6-15, isä vie lapsen hoitoon klo 6, tuolloin olen jo itse töissä. Haen lapsen klo 15 mennessä, pääsen töistä klo 14, mutta työmatkaa on reilu puol tuntia ja yleensä teen ruokaostokset kaupastani, jotta siihen ei mene enää aikaa kun olen lapsen hakenut. Olen siis onnekas, että mulla on säännöllinen työaika, tosin sen kärsin sitten palkassani. Kun tein vuorotyötä, mulle jäi käteen 400-500e enemmän nettona, kuin nyt, mutta nyt minulla on aikaa lapsen kanssa klo 15-19 joka päivä, sekä viikonloput, ennen oli muutama tunti aamuisin ja joskus satunnaisesti viikonloppuina..
Menee suoraan nukkumaan, tai jatkaa jo alkaneita uniaan ensin autossa ja kotona sängyssä. Samoin aamuvuoroon mennessä jatkavat uniaan tarhassa.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:24"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 17:19"]Ja ajatteles, ap, että jotkut lapset ovat yötäkin päiväkodissa. [/quote] Onneksi ei meidän päikkärissä. Aamulla ensimmäiset tulevat kuulemma jo viiden maissa. Säälin näitä lapsia jotka revitään liian aikaisin sängystään tai sitten ovat yöhön saakka jonkun vieraan hoidossa. :-/ Ap
[/quote]ei jumalauta hyvää päivää!! Ne jotka tulee viiden maissa, lähtee jo sitten yleensä hyvissä ajoin pois!! Meidän lapsi menee klo 6, haetaan pois 14.30, tai viim klo 15. Minutkin revitään liian aikaisin pois sängystä, nousen klo 04.45, herätän lapsen 05.00, mutta news Flash, me mennään ajoissa myös nukkumaan..
No, ehkä mieluummin heivaisin lapset päiväkotiin nukkumaan yövuoron ajaksi, kuin pitäisin heitä siellä kaiket päivät, mutta ei nyt satu olemaan kolmivuorotyö tai yötyö itsellä.
Yötyötä kun tein aikoinaan (lapsettomana tosin) mulla oli noin 5-6 yötä töissä ja 5-6 vapaata sen jälkeen. Ei ois muksujen tarvinnut olla hoidossa ihan koko aikaa. Heräsinkin yleensä ihan aikonas päikkäreiltäni (nukkumaan noin klo 9 ja ylös neljän maissa viimeistään)
Ap ilmeisesti luulee, että ne samat tenavat jotka on hoidossa sinne iltakymppiin menevät hoitoon aamuseiskalta...
Sama kai se on viettääkö sen yhteisenajan päivällä tai illalla...
Kuule kun kaikilla ei ole sukulaisia tai muitakaan turvaverkkoja.