Mitä Lontoossa on ehdottomasti MUST?
kolme vuorokautta aikaa....pliiis...4 aikuista (ehkä 5) ja yksi 10vee?
Kommentit (6)
Mikään ei ole must. Riippuu täysin siitä, mitä matkaltanne haluatte. Olen käynyt neljä kertaa Lontoossa, enkä ole vieläkään käynyt London Eyessä (ei kiinnosta maailmanpyörät ja samat maisemat näkee muualtakin), Tower of Londonissa (en jaksa enää yhtänä kirkkoa tai linnaa, satoja olen nähnyt), en syönyt fish&chipsejä (kalapuikkoja ja ranskalaisia - hmm..), enkä ole ajanut kerrosbussilla (kävellenkin pääsee nopeammin ja busseissa on tullut istuttua).
Sen sijaan olen kiertänyt upeita museoita, puistoja, historiallisia tapahtumapaikkoja ja shoppaillut sellaisissa paikoissa, joita Suomessa ei ole.
Jättäkää se 10-vuotias kotiin, niin voidaan ruveta ehdottamaankin jotain...
Samaa mieltä kuin 3. Riippuu ihan siitä, mistä olette kiinnostuneita. Lontoo on täynnä taideaarteita, musikaaleja, hulppeita tavarataloja (Harrod's ihan nähtävyytenäkin), museoita ( esim. muumioita ilmaiseksi), markkinoita, ruokaa ympäri maailman, kuningattaren linna ym.
London Eyen sijasta menkää Tower Bridgelle, siellä pääsee sillan yläosaa kulkemaan ja ihailemaan maisemia paljon edullisemmin kuin London Eyessa (ja maamerkkinä on tuttu 10-vuotiaallekin).
Matkusteleminen on todella tylsää. Meidät raahattiin Lontooseen lukiosta, ja käytiin vähän kaikkialla, Greenwichissä, Bathissa, teatterissa, koulussa, museossa, jne. Painajaisia siitä tulee.
En käsitä miksi joku haluaa vielä tehdä työtä sen eteen että saa matkarahat ja tuhlaa ne. Kun kotona voi loikoilla mukavasti, ja ratkaista vaikka inversio-ongelmia ja osittaisdifferentiaaliyhtälöitä.
Tai sitten ohjelmoida jotakin hauskaa, vaikka CPU-simulaattorin, jos ei jotakin prosaa itse omista, voi sen virtualisoida softalla.
T. mies
London Eye Pieriltä lautta Greenwichiin. Näkee monta nähtävyyttä ja monumenttia joelta käsin. :)
https://www.tfl.gov.uk/modes/river/