Ruotsalaisäideillä päässä vikaa
Tuli luettua tuo peppi Pitkätossu-verho juttu, rasismia, joo-o. Samaan aikaan maailmassa on kolmas maailmansota lähenpänä kuin koskaan, Ukraina, ISIS jne ja tämä täti pohtii verhojen kuvia, jossa on Peppi Afrikassa. Tänään näin Prismassa mustan siivoomassa lattioita, minulla heräsi voimakas rasismin tunne kun nyt ihmiset luulevat, että kaikki mustat siivoo.
Kommentit (29)
Liittyykö tämä asia johonkin ajankohtaiseen vai tuliko muuten vaan mieleen? Linkkiä? Mitkä verhot missä?
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 00:12"]
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 00:07"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 23:58"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 23:40"]
Mutta tottahan se on, että suomalaisille on hyvin yleistä ongelmat alkoholin kanssa ja heikko itsetunto. Lisäksi Ruotsin lähti lähinnä köyhiä, huonosti koulutettuja ja reppanoita. Hyvä, että pääsin eroon :D Mutta joo... Onhan tuo rasismipeikon kaikkialla näkeminen mennyt jo yli. Pahasti!
[/quote]
Puhut asiaa. Myös Afrikassa käydessäni heiluteltiin minua tervetuliaisiksi palmunlehviä. En näe ihan hirveän suurta ongelmaa kummassakaan tapauksessa Pepissä/Heikissä.
[/quote]
Oletko ruotsinsuomalainen? Ei kovin kiva tollanen Heikki-hahmo suomalaistaustaisen lapsen kannalta ajateltuna ainakaan. Jos vielä sattuu isä olemaan Heikki ja vaikka tämä raitis olisikin.
[/quote]
En vaan Ugandalainen. Kui?
[/quote]
neekeri yrittää tajuta, mutta ei tajua ollenkaan
Eikö sekin kuitenkin ala kallistua rasismin suuntaan jos tummaihoiset pitää pyyhkiä jokaisesta paikasta pois ja niitä ei saa edes mainita? Jos ajatellaan vaikka lakupekkaa niin ei minua haittaa se jos johonkin maitopurkin tai vaniljajäätelön kylkiin isketään vitivalkoisen suomalaisen naama.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 00:13"]
Liittyykö tämä asia johonkin ajankohtaiseen vai tuliko muuten vaan mieleen? Linkkiä? Mitkä verhot missä?
[/quote]
Tässä aiempi ketju, johon aloittaja viittasi:
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 00:21"]
Eikö sekin kuitenkin ala kallistua rasismin suuntaan jos tummaihoiset pitää pyyhkiä jokaisesta paikasta pois ja niitä ei saa edes mainita? Jos ajatellaan vaikka lakupekkaa niin ei minua haittaa se jos johonkin maitopurkin tai vaniljajäätelön kylkiin isketään vitivalkoisen suomalaisen naama.
[/quote]
Pian on tämäkin ongelma ratkaistu: paketin kuin paketin kylkeä koristaa Vladimirin kuva ja paitsi lastenkirjat niin myös maamme historiakin päivitetään tuossa tuokiossa.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 00:32"]
[/quote]
Pian on tämäkin ongelma ratkaistu: paketin kuin paketin kylkeä koristaa Vladimirin kuva ja paitsi lastenkirjat niin myös maamme historiakin päivitetään tuossa tuokiossa.
[/quote]
Ei se ainakaan näin suurta paskaa voi olla mitä nykymeno.
[/quote]
Sehän tässä hassua onkin. Jos jossain Afrikassa myytäisiin jotain tuotetta, vaikkapa xylitoli-purkkaa, mainoslauseella valkoinen kuin suomalainen, niin nousisiko siitä kohu? Olisiko se rasistista? Tuskinpa eli implisiittisesti kukkahattutädit sanovat, että eri ihonvärit eivät ole samanarvoisia.
[quote author="Vierailija" time="09.09.2014 klo 00:07"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 23:58"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 23:40"]
Mutta tottahan se on, että suomalaisille on hyvin yleistä ongelmat alkoholin kanssa ja heikko itsetunto. Lisäksi Ruotsin lähti lähinnä köyhiä, huonosti koulutettuja ja reppanoita. Hyvä, että pääsin eroon :D Mutta joo... Onhan tuo rasismipeikon kaikkialla näkeminen mennyt jo yli. Pahasti!
[/quote]
Puhut asiaa. Myös Afrikassa käydessäni heiluteltiin minua tervetuliaisiksi palmunlehviä. En näe ihan hirveän suurta ongelmaa kummassakaan tapauksessa Pepissä/Heikissä.
[/quote]
Oletko ruotsinsuomalainen? Ei kovin kiva tollanen Heikki-hahmo suomalaistaustaisen lapsen kannalta ajateltuna ainakaan. Jos vielä sattuu isä olemaan Heikki ja vaikka tämä raitis olisikin.
[/quote]
En vaan Ugandalainen. Kui?