Sängyssä jotain pikkuötököitä!!!
Mulla ja miehellä ilmestyy öisin punaisia, kutiavia pikkupaukamia jalkoihin, ainakin parin viikon ajan jo tullut, ja parina päivänä olen huomannut ihan pieniä, tummia ötököitä kiipeilemässä iholla! Tosin vain muutaman...
Ovat vissiin siivekkäitä, ihan millin-parin mittaisia ja tummia.
Mitä piruja ne on ja miten niistä pääsee eroon?! Voi että kuvottaa mennä nukkumaan!
Kommentit (24)
Missä asut? Mahdollisimman tarkka osoite.
Eikös lintukirpun puremat ole sillain rivissä aina? Mulla ainakin oli niin. Mites ap?
Kuulostaa lutikoilta. Tosin niillä ei ole siipiä.
Joo luteita. Nyt heti yhteys myrkytysfirmaan, ei saa aikailla yhtään, muuten olette todella kusessa niiden kanssa. Ja naapureille heti ilmoitus!
Luteita. Hyi helvetti! Käyttekö ikinä peseytymässä, vai ulkomailtako niitä olette tuoneet? YÖK!
Hyiiii. Lutikoista et sitte niin helposti eroon pääsekkää. Ammattimyrkyttäjä heti ettette levitä niitä muille. Asutteko omakotitalossa?
Luteet on isompia, eikä ne kävele useinkaan ihmisen iholle niin, että näkisit. Ne purevat sinua öisin klo 03-05 aikaan. Olisikohan kyseessä lintukirput? Googleta!
Banaanikärpäset, se mutatoitunut lihansyöjä variaatio... hmm EVERYBODY PANIC!!!!!
No ei oo lutikoita, sen osaan sanoa :)
Tuo lintukirppujuttu taas voi ollakin ihan mahdollista... puremat tosin ei oo rivissä niinkuin joku kysyi, vaan vähän missä milloinkin.
Ap
Katoppa sinne sängyn alle. Lutikoilta kyllä kuulostaa. Yäk.
Mistä päättelet ettei oo lutikoita? Asutteko omakotitalodsa??
Jotain kirppuja. Jos on lemmikkejä, niin valitettavasti voi olla muitakin kirppuja kuin lintukirppuja. Lintukirput häviää itsekseen, mutta jos on kissa- tai koirakirppuja, niiden hävittäminen on yhtä vaikeaa kuin luteiden. Ja niitä on Suomessa, toisin kuin luullaan. Meiltä lähti niiden takia kissat autuaammille maille.
Lutikoita voi olla vaikka et ois ulkomailla ollukkaa
Lutikat ei ole siivekkäitä, eikä ne mitenkään näkyvästi kiipeile ihmisen iholla.
Yhh, kissakirput pureksii just nilkkaan. Joskus olin yhden sukulaisen luona kylässä maatalossa kesällä, ja joku sen kissoista päätti makailla sängyssäni päivät. Melko pian olikin nilkat ruvella ja kutisivat :Z
En tiedä kutsutaanko niitä kissakirpuiksi, mutta kissa niitä ilmeisesti kuskasi jostain pihalta.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 20:49"]
Luteita. Hyi helvetti! Käyttekö ikinä peseytymässä, vai ulkomailtako niitä olette tuoneet? YÖK!
[/quote]
Just tämmöisten idioottikommentoijien takia monet joutuvat häpeämään, jos heillä sattuu lutikoita olemaan. Lutikoita voi kuule tulla ihan mistä vaan, tarttua mukaan vaikka bussista/junasta/elokuvateatterista/hotellista jne. Nykyään ne ovat tosi yleisiä, eikä siisteydellä ole mitään tekemistä niiden kanssa.
Lintukirppuja?