rv 16, voinko ottaa kihomatolääkettä, vermox?
Ei suositella ennen tv 16. Voinko nyt ottaa. Luulen, että mulla on kihomatoja. Lapset hoidettiin yöllä vermoxilla, minä säin sitä ei reseptillistä. Kuka tietäis?
Kommentit (7)
En mäkään ottaisi. Kysy apteekista oisko muita vaihtiehtoja.
T. Rv 23
Ei taida olla muita vaihtoehtoja. Pelottaa, että ne leviää uudelleen lapsiin. Ap
Suositus
Epidemiologisista tutkimuksista ja rekistereistä kertyneen kokemuksen mukaan äidin alkuraskauden aikaisen mebendatsolin käytön ei ole osoitettu lisäävän epämuodostumariskiä tai muita sikiöhaittoja. Saatavilla olevan tiedon mukaan mebendatsolin käyttöön toisen ja kolmannen raskauskolmanneksen aikana ei ole liittynyt sikiöhaittoja. Eläinkokeissa mebendatsoli aiheutti epämuodostumia ja sikiöhaittoja.
Kertyneen tiedon mukaan mebendatsolin käyttö on mahdollista raskauden aikana, myös alkuraskaudessa, kun hoidonaihe on pakottava. Lääkityksen aloitusta pitäisi mahdollisuuksien mukaan pyrkiä siirtämään alkavaksi vasta 16. raskausviikolta eteenpäin.
Ei ne mihinkään leviä. Lue netistä mihin vermoxin teho perustuu, ja rauhoitu.
Itse käytin pyrviniä raskausaikana ja tehosi hyvin. Otettiin tosin tehosteena lääkkeet vielä kahdesti (kahden viikon välein) matojen huomaamisen jälkeen. Muista siivoukset ja huolellinen käsienpesu!
Älä ota.