Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

rv 16, voinko ottaa kihomatolääkettä, vermox?

Vierailija
08.09.2014 |

Ei suositella ennen tv 16. Voinko nyt ottaa. Luulen, että mulla on kihomatoja. Lapset hoidettiin yöllä vermoxilla, minä säin sitä ei reseptillistä. Kuka tietäis?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ota.

Vierailija
2/7 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tolla vermoxilla, ei yöllä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mäkään ottaisi. Kysy apteekista oisko muita vaihtiehtoja.

T. Rv 23

Vierailija
4/7 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida olla muita vaihtoehtoja. Pelottaa, että ne leviää uudelleen lapsiin. Ap

Vierailija
5/7 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suositus

Epidemiologisista tutkimuksista ja rekistereistä kertyneen kokemuksen mukaan äidin alkuraskauden aikaisen mebendatsolin käytön ei ole osoitettu lisäävän epämuodostumariskiä tai muita sikiöhaittoja. Saatavilla olevan tiedon mukaan mebendatsolin käyttöön toisen ja kolmannen raskauskolmanneksen aikana ei ole liittynyt sikiöhaittoja. Eläinkokeissa mebendatsoli aiheutti epämuodostumia ja sikiöhaittoja. 

Kertyneen tiedon mukaan mebendatsolin käyttö on mahdollista raskauden aikana, myös alkuraskaudessa, kun hoidonaihe on pakottava. Lääkityksen aloitusta pitäisi mahdollisuuksien mukaan pyrkiä siirtämään alkavaksi vasta 16. raskausviikolta eteenpäin. 

Vierailija
6/7 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne mihinkään leviä. Lue netistä mihin vermoxin teho perustuu, ja rauhoitu.

Vierailija
7/7 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse käytin pyrviniä raskausaikana ja tehosi hyvin. Otettiin tosin tehosteena lääkkeet vielä kahdesti (kahden viikon välein) matojen huomaamisen jälkeen. Muista siivoukset ja huolellinen käsienpesu!