Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päänahan sietämätön kutina

Vierailija
16.08.2021 |

Olen 20v. terveellisesti elävä nuori. Päänahkani on ollut ongelmallinen noin kolme vuotta. Kaksi päivää pesusta päänahasta irtoaa rasvaista hilsettä, kutina on kauhea ja raavin pään rikki. Heti pesun jälkeen päänahka on taas kuiva ja kutiaa. Olen kokeillut ketokonatsolia sisältävää shampoota, pesua usein, pesua harvemmin, huuhtelua omenaviinietikalla, kortisoniliuosta, öljyjä, teepuuöljyä, erilaisia shampoita. Helpotusta tuo etikkahuuhtelu ja suflaatitoton/silikoniton hiustuotteet. Ketokonataolishampoo poltti päänahan ja iho lähti rullautumaan. Mitä ihmettä voin vielä tehdä? Hiukseni ovat pitkät, paksut ja kiharat. Lääkäriin en jaksaisi mennä, sillä päänahkani on pääasiassa terveen näköinen (paitsk kun revin sen rikki) . Äitini on lääkäri ja on tutkinut sen monesti. Onko tähän olemassa joku ratsaisu? Alan olla epätoivoinen ja ajattelen jo usein, että olen tullut hulluksi ja kuvittelen kaiken

Kommentit (55)

Vierailija
41/55 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa toimiva keino ainakin itselläni on ollut pitää lyhyttä tukkaa ja pestä päivittäin. Myös pesu ruokasoodalla (tee kippoon liuos valmiiksi) ja huuhtelu etikavedellä. Älä käytä muita aineita hiuksissa. Josssain vaiheessa hellittää, tai sitten ei koskaan. Mene ja tiedä…

Minun täytyy pestää päivittäin tukka tai muuten alkaa rasvottuu ja haisee pahalle sekä kutisee niin paljon, että ei saa pidettyä käsiä irti päästä. Kannattaa myös selvittää ihotautilääköriltä, voisiko olla joku bakteeri/sienitulehdus vai mistä kyse. Minulla ei koskaan selvinnyt… No, suomalaiset lääkärit… Jos ei burana auta, niin jää selvittämättä.

Minulla on todella paksu tukka ja hius, joten raapisin kuin apina, jos en joka päivä pesisi. Käytän tervashampoota enkä lainkaan hoitoainetta. Jos käyttäisin hoitoainetta, olisin kuin apina koko ajan raapimassa päätäni.

Olen kokeillut kaikki mahdolliset shamppoot mitä vaan löytyy ”kutisevalle” päänahalle. Mikään ei toimi ja auta. Shampoista ainoastaan tervashampoota. oin käyttää, muut kutisee niin julmetusti. Tai sitten vain ruokasoodaa ja etikkaa…

Vierailija
42/55 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla auttaa xz merkkinen öljyhoito. Joka päivä viikon ajan, sitten jatkossa tarpeen mukaan. Pesu hilseshampoolla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/55 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ducray Kelual emulsio

Ducray Kelual emulsiota käytetään karstoittuvan päänahan hoitoon

Sisältää Keluamidia, joka edistää karstan irtoamista ja rauhoittaa päänahan kutinaa ja punoitusta

Sopii vauvan karstaisen päänahan hoitoon

Soveltuu myös aikuisille kasvoilla esiintyvän seborrooisen ihottuman hoitoon

Voidetta levitetään kerran päivässä puhtaalle iholle 2 viikon ajan

Annetaan vaikuttaa 15  minuuttia ja hiuspohja pestään tarvittaessa hellävaraisella Ducray Extra-Gentle shampoolla

Vaikuttavat aineet

Keluamidi

Vierailija
44/55 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seborrea

Vierailija
45/55 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikenlaista olen itsekin kokeillut kun on oikein kutissut ja käsidesi on hyvä keino ollut. Aika äkkiä loppuu kutina aina. Sitä ei tietenkään saa läträtä vaan laitan sitä aina sormenpäihin ja hieron päänahkaan.

Vierailija
46/55 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut samaa ongelmaa, ei mitään hirveää kutinaa mutta kuitenkin sellaista ärsyttävää.

Ainoa mikä toimii on huuhdella hiuksia ja hiuspohjaa riittävän usein mielellään päivittäin haalealla vedellä.. jos käyttää shampoota niin sitä ei saa olla liikaa missään nimessä, eikä sitä saa hieromalla hieroa hiuspohjaan, pikemminkin se riittää että sitä hieroo hiuksiin.  Hiuksia ei varmaan saisi kuivatakaan liikaa pyyhkeellä.

Tuolle oikeanlaisten shampoiden ja ihonhoitotuotteiden metsästykseen en ole jaksanut ryhtyä, kymmenen vuoden aikana tullut käytettyä vaikka mitä shampoota eikä se shampoo ole asiaa muuttanut miksikään oli millainen hyvänsä.

Vierailija
47/55 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääkärin pitää olla ihotautulääkäri ja mielellään hyvä sellainen, muut lääkärit eivät välttämättä ymmärrä näistä ihosairauksista mitään. On tullut nähtyä lähiomaisen kokemuksien myötä.

Vierailija
48/55 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokavalio, tutki paljonko syöt eineksiä ja ylipäätään lisäaineita sisältäviä ruokia.  Jos itse teet ruokaa käytä kasviöljyä, juureksia, vihanneksia.

Pipot pesuun.

Vierailija
49/55 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ootko kokeillut System4 t climbazole scalp tonic:ia? Jos et, niin sitä suosittelen. Se ei oo shampoo vaan päänahkaan jätettävä aine. Omalle päänahalle, joka ollut todella kuiva, hilseilevä, kipeäksi raavittu jne, on parasta kamaa ikinä ja auttanut päänahkaani paremmin kuin mikään muu :)

Kiitos tästä👍 Ostin jo 👍

Vierailija
50/55 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun olet kaikki konstit kokeillut ja edelleen epätoivoinen, jätä pois kaikki, aivan kaikki aineet paitsi vesi ja pese ruissihtijauholiuoksella, huuhtele hyvin. 

Vierailija
51/55 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taliköhnä?

Vierailija
52/55 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt en ehtinyt lukea kaikkea, mutta kuitenkin kiinnostaisi mitä päänahan ihottumaasi liittyvää on jo esitetty.  Mulla tulee mieleen seborrea (taliköhnä) tai hiivan liikakasvu joka usein esiintyy myös päänahan hilseihottumissa.  Kun löytyy se täsmähoito niin kannattaa käyttää sitä kunnes saat ihon kuntoon.  Nyt kuulostaa, että poukkoilet kaiken erilaisen konstin kierteessä.  Monet kokeilemasi konstit olivat juurikin niitä joita olen itsekin käyttänyt päänahan kutinaan.  raapiminen joka aiheuttaa ihon rikkoontumisen on kylläkin paha juttu.  Tulehdus saattaa päänahasta levitä verenkiertoon ja siten vahingoittaa ja tartuttaa tulehdusta muuallekin elimistöön/ihoalueille.  

Vierailija
53/55 |
18.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huuhteletko shampoon kunnolla pois vai selviydytkö suihkusta ulos kahdessa minuutissa?

Vierailija
54/55 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua auttoi päänahan kutinaan, kun aloin käyttämään V05-tuotteita. Hämmästyin suuresti, kun niillä pesun jälkeen päänahka ei kutissut lainkaan. Edullisiakin ovat

Vierailija
55/55 |
23.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko kokeillut System4 t climbazole scalp tonic:ia? Jos et, niin sitä suosittelen. Se ei oo shampoo vaan päänahkaan jätettävä aine. Omalle päänahalle, joka ollut todella kuiva, hilseilevä, kipeäksi raavittu jne, on parasta kamaa ikinä ja auttanut päänahkaani paremmin kuin mikään muu :)

Kiitos tästä👍 Ostin jo 👍

Mulla tämän sarjan kuoriva hoitoaine, jota hieron päänahkaan ja annan vaikuttaa 15-30 min. Kampaajani sitä suositteli ja se on aivan paras tuote päänahan kutinaan. Eli system 4 oil cure hair mask. Eikä ole hinnalla pilattu! 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi yhdeksän