Päänahan sietämätön kutina
Olen 20v. terveellisesti elävä nuori. Päänahkani on ollut ongelmallinen noin kolme vuotta. Kaksi päivää pesusta päänahasta irtoaa rasvaista hilsettä, kutina on kauhea ja raavin pään rikki. Heti pesun jälkeen päänahka on taas kuiva ja kutiaa. Olen kokeillut ketokonatsolia sisältävää shampoota, pesua usein, pesua harvemmin, huuhtelua omenaviinietikalla, kortisoniliuosta, öljyjä, teepuuöljyä, erilaisia shampoita. Helpotusta tuo etikkahuuhtelu ja suflaatitoton/silikoniton hiustuotteet. Ketokonataolishampoo poltti päänahan ja iho lähti rullautumaan. Mitä ihmettä voin vielä tehdä? Hiukseni ovat pitkät, paksut ja kiharat. Lääkäriin en jaksaisi mennä, sillä päänahkani on pääasiassa terveen näköinen (paitsk kun revin sen rikki) . Äitini on lääkäri ja on tutkinut sen monesti. Onko tähän olemassa joku ratsaisu? Alan olla epätoivoinen ja ajattelen jo usein, että olen tullut hulluksi ja kuvittelen kaiken
Kommentit (55)
Rasvaa se päänahka nivealla. Nuku yö pipo päässä
Pese aamulla pari kertaa. Schampoossa Ei saa olla silikonia
Kokeile oliiviöljyä tai Virgin kookosrasvaa
Mene jollekin oikealle lääkärille. Tai osaavalle kampaajalle edes.
Tuoolla menolla sulla ei kohta ole niitä kiharia hiuksia.
Suolashampoo auttoi minulla. En todellakaan odottanut että kutina loppuisi mutta niin vaan kävi. Minäkin olin kokeillut jo melkein kaiken muun.
Tuota käsidesiä ja suolashampoota voisinkin kokeilla. Kiitos vinkeistä.
Ap
Kokeile öljyhoitoa
Ja Etsi pesuaine jolle et ole allerginen. Mulle toimii hieno suomalainen
Onko kukaan kokeillut daktarinia päänahkaan?
Mulla on auttanut jo kaksi kertaa (n. 1,5 vuotta sitten ja viime viikkoina uudelleen) ihotautilääkärin määräämä Diprosalic-liuos päänahkaan. Ongelmana juurikin tuo kutina, verille repiminen, parantuva iho kutisee, revin uudelleen auki, jos en hereillä niin unissani. Muistin että auttoi aiemmin, nyt onneksi oli resepti vielä voimassa.
Minulla auttoi ainoastaan se kun aloin pesemään hiukset päivittäin system 4 shampoolla.
Tuo käsidesi on hyvä ensiapu. Käytin kun oli pahimmat kutinat ja päänahka hilseili.
Pese tukkasi useammin. Käytä hilseshampoota ja kosteuttavaa hoiyoainetta
Älä laita käsidesiä, häviää tunto.
Mulla auttaa vain ja ainoastaan kuurina lääkärin määräämä kortisoni liuos.
Minulle auttoi se että vaihdoin pesuaineet allergiatestattuihin. Jos joudun nukkumaan hajustetuilla pesu- tai huuhteluaineilla pestyissä lakanoissa niin sama riesa palaa parissa päivässä.
En halua pelotella, mutta joillain psoriasis on vain päänahassa. Käy ihotautilääkärillä.
Pesu ihan joka päivä. Jätä tuotteita pois. Googlaa seborrea. Omani sain kuriin System4-shampoolla, mutta on yksilöllistä mikä toimii. Missään nimessä ei harvaa pesua tai sulfaatteja pois, päänahkaa pitää pestä kunnolla. Ei öljyä ja silikonia päänahkaan eikä hoitoainettakaan koskaan muualle kuin pituuksiin ja latvoihin.
Allergia pesuaineiden säilöntäaineille ja väreille ja hajusteille
Minulla pari kertaa vuodessa tuota. Lääkäri määrä aina bemetson-kuurin. Kuurin jälkeen päänahka voi taas hyvin. Hajusteettomat saippuat käyttöön ja etsi päänahallesi sopiva shampoo. Minulla toimii fructis hydra bomb.
Mene jonnekin intiaanireservaattiin. Ne hoitaa mielellään tuon pois päiväjärjestyksestä.
Laita käsidesiä. Se auttaa kutinaan.