Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Säälin ihmisiä, jotka tarvitsevat lapsia onnellisuuteen

Vierailija
08.09.2014 |

Tuntuu, että ihmisenä kasvaminen on jäänyt vähän kesken näillä tyypeillä, jotka itkevät miehen vasektomiaa kahden lapsen jälkeen. Jos elämässä ei ole muuta sisältöä sitä vertaa, että pystyisi hyvään elämään ilman uutta vauvaa, kaikki ei ole kohdallaan. Elämästä kun voi todistettavasti nauttia ilman yhtään ainutta lasta!

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:14"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:03"]

Esim. samalla tavalla voisi joku todeta säälivänsä niitä jotka tarvitsevat rakkautta ollakseen onnellisia. Kieltämättä helpottaisi jos ei tarvitsisi, mutta minkäs teet?

[/quote]

Minä en tarvitse romanttista rakkautta ollakseni onnellinen. Enkä tarvitse sitä äidinrakkauttakaan. Rakkaus on erittäin mukava, kaunis ja hieno asia, ja nautin siitä aina kun pystyn, mutta se on lopulta vain tunne, ei mikään elämän tarkoitus.

Aseksuaaleja kuitenkin kadehdin. Se on varmasti vähän niin kuin pystyisi eämään ilman ruokaa tai unta. :) -14

[/quote]

Mä olen tuo jota lainasit, ja olen omalta osaltani tyytyväinen siihen että joskin koen kyllä onnellisuuteeni tarvitsevani rakkautta, sen ei tarvitse välttämättä olla romanttista rakkautta eikä enää ehkä seksuaalistakaan. Se helpottaa elämää kummasti. Mutta nyt kun olen maistanut äidinrakkautta, en usko että voisin enää olla ilman. En tiedä pystyisinkö jatkamaan elämistä jos se minulta vietäisiin. Jos taas voitaisiin palata siihen ennen lasten saamista minullakin olleeseen tilanteeseen etten tarvitsisi onneeni tätä äitiyttä, elämäni varmasti helpottuisi. Aiheutan itselleni todella paljon ahdistusta ja pahaa mieltä mm. pelkäämällä lasteni puolesta niin todellisia kuin hurjasti mielikuvitukseni vääristelemiäkin uhkia.

Edelleen pointtini oli kuitenkin se että daa, tietenkin olisi helpompaa jos tarvitsisi vähemmän asioita. Lapset ovat ihan samalla tavalla yksi esimerkki muiden joukossa kuin vaikka että tarvitsee onnellisuuteensa lämmintä säätä tai omakotitalon tai seksiä joka viikko tai tittelin joka kuulostaa tärkeältä.

Vierailija
42/51 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:18"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:03"]

Eipä tässä säälisi auta. Ihan varmasti sitä helpompi on elämä mitä vähemmän kokee ylipäänsä tarvitsevansa jotain tiettyä ollakseen onnellinen (onnettomuus on seurausta haluamisesta, ilman haluamista ei ole onnettomuutta). Koskee myös muita asioita kuin lapsia.

Esim. samalla tavalla voisi joku todeta säälivänsä niitä jotka tarvitsevat rakkautta ollakseen onnellisia. Kieltämättä helpottaisi jos ei tarvitsisi, mutta minkäs teet?

[/quote]

Toisaalta rakastamisen seuraukset eivät yleensä ole lähellekään niin kalliit kuin lapsen hankkimisen. Sydänsuruja voi seurata mutta eipä juuri muuta.

[/quote]

Ihmiset ovat maailman sivu tappaneet itseään ja toisiaan sydänsurujen takia. Joillekin se on onnellisuuden täysin määrittävä mittari, saako rakkautta. Toiselle ei.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:25"]

Edelleen pointtini oli kuitenkin se että daa, tietenkin olisi helpompaa jos tarvitsisi vähemmän asioita. Lapset ovat ihan samalla tavalla yksi esimerkki muiden joukossa kuin vaikka että tarvitsee onnellisuuteensa lämmintä säätä tai omakotitalon tai seksiä joka viikko tai tittelin joka kuulostaa tärkeältä.

[/quote]

Olen periaatteessa samaa mieltä kanssasi. Minusta lapsen tarvitseminen ei kuitenkaan ole "asia muiden joukossa" vaan selvästi vaikutuksiltaan suurin tarve. Käytännössä mikään muu asia ei helpota elämää yhtä paljon kuin se, ettei tarvitse lapsia. -14

Vierailija
44/51 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:27"]

Ihmiset ovat maailman sivu tappaneet itseään ja toisiaan sydänsurujen takia. Joillekin se on onnellisuuden täysin määrittävä mittari, saako rakkautta. Toiselle ei.

[/quote]

Tämä on kuitenkin hyvin harvinaista. Sen sijaan oman vapauden ja itseäisyyden, rahan menetys, jatkuva huoli, kehon muutokset, parisuhteen huononeminen ja monet muut vaikutukset ovat enemmän sääntö kuin poikkeus. Jos miettii, kumpi on muokannut elämääni parempaan suuntaan enemmän - se, etten tarvitse onnellisuuteen lasta vai se, etten tarvitse onnellisuuteen miestä - vastaus on aivan selvä: lapsentekotarpeen puuttuminen on paljon suurempi onnenpotku. Lapsettomuuden vaikutuksia voi olla vaikea ymmärtää, jos on itse jo täysin tottunut vanhemmuuteen. -14

Vierailija
45/51 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis tää on niin tätä palstaa!Ap:han puhuu täyttä totta!On todella säälittävää kun aina täytyy olla puolustamassa itseään, vaikka kuinka toinen puhuisi totta....Ps:Ap:han selvästi puhui naisista, jotka jatkuvasti haluavat lisää lapsia...Kun yhden saa, pitää saada toinen...Ja kun sen toisen saa, niin sitten pitäisi saada se kolmas...Sairasta...Mitä tätäkin palstaa seurailee, niin en kyllä haluaisi olla lastenne asemassa...Niin ja jos ei muuta puolustautumuskeinoa keksi, niin sitten ruvetaan etsimään jotain vikaa oikeinkirjoituksesta...Ei herranjumala!

Vierailija
46/51 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä säälin sua ap. Oot niin kapeakatseinen ja "säälit" ihmisiä, jotka eivät todellakaan kaipaa turhaa sääliäsi.

Vierailija
47/51 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä palsta on varmasti pullollaan ihmisiä, jotka toivottavasti edes tunnistavat itsensä tästä säälittävästä "haluan lisää vauvoja"- vinkumisesta...Suosittelen seuraavaksi että menette itseenne ettekä aina oo räksyttämässä takaisin jotain turhanpäiväistä kun se on niin hirveän hankalaa kohdata niitä tosiasioita ja kuunnella järkipuhetta...Tosin musta tuntuu että se toivo on jo menetetty kun tätä menoa seuraa täällä...

Vierailija
48/51 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:57"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:51"]

Joopa joo.... ap, sinähän et voi tietää, millaista äitiys on.

[/quote]

Ai koska vain kolmen lapsen vanhemmat voivat tietää, millaista äitiys on? -ap

[/quote]

Oletin että puhutaan siitä että mies tekee vasektomian kun hän kokee ettei tahdo enempää lapsia. Ongelmaa parilla ei ole jos nainenkaan ei tahdo enempää lapsia joten luin aloituksen niin että joku nainen jos on asiasta avautunut niin hän tahtoo kenties lisää lapsia ja silloin se ulina on perusteltua koska sehän on kriisin paikka siinä parisuhteessa!

Miten se liittyy nyt ap.n elämäntilanteeseen? Miten sinä tähän liityt? Melko huonosti välität ystäväsi kriisistä jos pointti on montako lasta itselläsi on. Itselläni on viisi ja voisin joskus kuvitella saavani iltatähden, se olkoon minun asiani eikä minua ole koskaan vaivannut montako lasta muut tekee -jos tekee.

Eikö siis aloitus koskekaan sitä että miten ystäväsi parisuhteessa tehdään päätöksiä lapsiluvusta. Eihän siihen ole oikeaa määrää kuin jokaisella omat toiveet, eikä toiveet aina toteudu.

Vierailija
49/51 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei onnellisuuteen tarvita muita ihmisiä. 

Vierailija
50/51 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:36"]

[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:27"]

[/quote]

Tämä on kuitenkin hyvin harvinaista. Sen sijaan oman vapauden ja itseäisyyden, rahan menetys, jatkuva huoli, kehon muutokset, parisuhteen huononeminen ja monet muut vaikutukset ovat enemmän sääntö kuin poikkeus. Jos miettii, kumpi on muokannut elämääni parempaan suuntaan enemmän - se, etten tarvitse onnellisuuteen lasta vai se, etten tarvitse onnellisuuteen miestä - vastaus on aivan selvä: lapsentekotarpeen puuttuminen on paljon suurempi onnenpotku. Lapsettomuuden vaikutuksia voi olla vaikea ymmärtää, jos on itse jo täysin tottunut vanhemmuuteen. -14

[/quote]

Mä en ainakaan väitä tähän vastaan. Lapsista on ollut enemmän vaivaa ja ongelmaa ja kriisiä kuin mistään mitä tähänastisessa elämässäni olen kokenut. Lapset ovat minulle kuin heroiinia: en saa tarpeekseni, vaikka näen kyllä miten paljon elämäni on vaikeutunut lasten myötä. Mikään muu ei enää tuo vastaavia kiksejä.

Olen nyt jo yli 40 enkä missään tapauksessa aio edes yrittää tehdä enemmän lapsia (enkä varmaan pystyisi vaikka yrittäisinkin), mutta juuri tunti sitten mies näytti minulle jonkun kuvan aivan käsittämättömän ihanannäköisestä vauvasta (joskin vain siksi että seuraava kuva siitä vauvasta oli kun se kakkasi kaaressa isänsä käsivarsilla maatessaan), ja tunsin melkein pahoinvointia siitä miten hirveän voimakkaasti olisin halunnut olla sen vauvan äiti.

Vierailija
51/51 |
08.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä pystyisin olemaan onnellinen ilman lapsia mutta nyt kun on kolme lasta niin tiedän että jäisin paljosta paitsi :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme kahdeksan