Säälin ihmisiä, jotka tarvitsevat lapsia onnellisuuteen
Tuntuu, että ihmisenä kasvaminen on jäänyt vähän kesken näillä tyypeillä, jotka itkevät miehen vasektomiaa kahden lapsen jälkeen. Jos elämässä ei ole muuta sisältöä sitä vertaa, että pystyisi hyvään elämään ilman uutta vauvaa, kaikki ei ole kohdallaan. Elämästä kun voi todistettavasti nauttia ilman yhtään ainutta lasta!
Kommentit (51)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:53"]
Kyllä minä tiedän millaista äitiys on. En tiedä kuitenkaan miltä äitiys juuri omalla kohdallani tuntuisi.
[/quote]
Kyllä minä tiedän nimenomaan sen, miten itse kokisin äitiyden (en pitäisi siitä). Muiden äitiyksistä en tiedä mitään enkä ole niistä tippaakaan kiinnostunut.
[/quote]
Ehei, et tiedä. Sitä ei voi kukaan tietää, ennen kuin on itse kokenut. Juuri tuota naivismia tarkoitan, kun sanon, että lapseton EI voi tietää, millaista äitiys on. Se, että tietää, miltä tuntuisi heräillä öisin imettämään ei todellakaan ole sama asia. Suurempaa ja syvempää tunnetta kuin äitiys ei maailmassa ole, rakkauas miehenkään ei tule edes likelle.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 21:04"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:59"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:53"]
Kyllä minä tiedän millaista äitiys on. En tiedä kuitenkaan miltä äitiys juuri omalla kohdallani tuntuisi.
[/quote]
Kyllä minä tiedän nimenomaan sen, miten itse kokisin äitiyden (en pitäisi siitä). Muiden äitiyksistä en tiedä mitään enkä ole niistä tippaakaan kiinnostunut.
[/quote]
Ehei, et tiedä. Sitä ei voi kukaan tietää, ennen kuin on itse kokenut. Juuri tuota naivismia tarkoitan, kun sanon, että lapseton EI voi tietää, millaista äitiys on. Se, että tietää, miltä tuntuisi heräillä öisin imettämään ei todellakaan ole sama asia. Suurempaa ja syvempää tunnetta kuin äitiys ei maailmassa ole, rakkauas miehenkään ei tule edes likelle.
[/quote]
Sekoitat tiedon ja kokemuksen.
Kaikki eivät edes halua kokea yöllistä imetystä :)
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:35"]Tuntuu, että ihmisenä kasvaminen on jäänyt vähän kesken näillä tyypeillä, jotka itkevät miehen vasektomiaa kahden lapsen jälkeen. Jos elämässä ei ole muuta sisältöä sitä vertaa, että pystyisi hyvään elämään ilman uutta vauvaa, kaikki ei ole kohdallaan. Elämästä kun voi todistettavasti nauttia ilman yhtään ainutta lasta!
[/quote]No minä ihmettelen ihmisiä jotka luulevat että onnellisuuteen tarvitaan yhtään mitään. Ei siihen tarvita.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:41"]Totta. Itse asiassa elämä on paljon parempaa lapsettomana kuin vanhempana. Vanhemmuus on maailman suurin huijaus.
[/quote] Ja sinähän tiedät miltä vanhemmuus tuntuu lapsettomana :D Salli mun nauraa.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:57"]Naapurin et on just tätä lajia. Lapset on ihan heiteillä, mutta niitä on pakko lykätä maailman, kun ovat niin ihania. Säälittää lasten puolesta. Täällä ihmistyypillä ainoa mitä voivat saada elämässä aikaan on lisääntyminen. Mihinkään muuhun ei olla kykeneviä. Ei pysty ymmärtämään tuota elämänasennetta.
[/quote] Jos lisääntyy, ei kykene mielestäai mihinkään muuhun? Mikä sinä olet toisten valintoja arvostelemaam? Mistä sinä tiedät, mistä syystä joku haluaa lapsia? Onko mielestäsi mahdotonta, että joku oikeasti haluaa lapsen koska haluaa sen?
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:01"]Eikö teistä ole surullista, että joku ei voi tulla onnelliseksi ilman että keho, pankkitili, oma terveys, itseäisyys, vapaus ja parisuhde laitetaan hirveälle koetukselle? Itse olen ainakin hemmetin tyytyväinen, että voin olla onnellinen ilman lasta. Saan saman onnellisuuden kuin vanhempikin mutta helpommin. -14
[/quote] Kyllävaan suurin osa vanhemmista on onnellisempia ja rikkaampia nimenomaan lasten ansiosta. Tätä sinä et tietenkään voi ymmärtää, koska mielestäsi juuri sinun elämäntapasi on se ainoa ja oikea.
Isät ja äidit ovat saaneet elää lapsetonta elämää. Sitten jonain päivänä he tajuavat, että haluavat perheenlisäystä. Todella omituista, eikö?
Miksi säälit? Ei ole mitään syytä. Ajatteletko tosiaan jokaisesta vanhemmasta, että he hankkivat lapsen vain kertomastasi syystä? Mistä sinä sen voit tietää, miksi he halusivat lapsen? Mikset elä omaa elämääsi, vaan keskityt säälimään (mitä tuskin edes teet, kirjoitit niin vain jotta näyttäisit jotenkin paremmalta ja ylpeämmältä aloituksessa) muiden ihmisten elämää ja perheitä? Miksi ihmeessä? Etkö voi millään uskoa, että ihminen voi olla onnellinen lapsesta ja että haluaa lapsen nimenomaan siksi että haluaa lapsen, haluaa olla vanhempi, haluaa kokea äitiyden. Halua perheen.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:27"]
Ihmiset ovat maailman sivu tappaneet itseään ja toisiaan sydänsurujen takia. Joillekin se on onnellisuuden täysin määrittävä mittari, saako rakkautta. Toiselle ei.
[/quote]
Tämä on kuitenkin hyvin harvinaista. Sen sijaan oman vapauden ja itseäisyyden, rahan menetys, jatkuva huoli, kehon muutokset, parisuhteen huononeminen ja monet muut vaikutukset ovat enemmän sääntö kuin poikkeus. Jos miettii, kumpi on muokannut elämääni parempaan suuntaan enemmän - se, etten tarvitse onnellisuuteen lasta vai se, etten tarvitse onnellisuuteen miestä - vastaus on aivan selvä: lapsentekotarpeen puuttuminen on paljon suurempi onnenpotku. Lapsettomuuden vaikutuksia voi olla vaikea ymmärtää, jos on itse jo täysin tottunut vanhemmuuteen. -14
[/quote] Eli ainoa oikea tie on lapsettomuus eikä lapsellinen voi olla onnellinen.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:51"]Siis tää on niin tätä palstaa!Ap:han puhuu täyttä totta!On todella säälittävää kun aina täytyy olla puolustamassa itseään, vaikka kuinka toinen puhuisi totta....Ps:Ap:han selvästi puhui naisista, jotka jatkuvasti haluavat lisää lapsia...Kun yhden saa, pitää saada toinen...Ja kun sen toisen saa, niin sitten pitäisi saada se kolmas...Sairasta...Mitä tätäkin palstaa seurailee, niin en kyllä haluaisi olla lastenne asemassa...Niin ja jos ei muuta puolustautumuskeinoa keksi, niin sitten ruvetaan etsimään jotain vikaa oikeinkirjoituksesta...Ei herranjumala!
[/quote] Suurin osa ihmisistä haluaa lapsen juuri sen takia. Iso osa haluaa lapselleen sisaruksia. Siis voi hitto miten outoa!
Minä tarvitsen onnellisuuteen puutarhan =)
Mä kyllä säälin kaikkia, jotka kokee elämänsä menneen pilalle lasten myötä. Ehkä olen joko harvinaisen onnekas tai sitten vain osaan suhtautua asioihin oikein. Mulla on yksi lapsi, ja koen elämäni tulleen pelkästään onnellisemmaksi hänen myötään. Meillä on edelleen ihana parisuhde, joka tulee ykkösenä. Oikeastaan ainoa "urhaus", jonka koen joutuneeni lapsen myötä tekemään, on valvominen, joka lapsen ensimmäisen elinvuoden aikana on usein välttämätöntä. Se on kuitenkin mitätön hinta siitä ilosta ja onnesta, mikä tulee kun saan katsoa lapseni kasvavan, oivaltavan asioita ja iloitsevan elämästä. Teemme viikottain mieheni kanssa kahdestaan asioita, molemmat harrastaa, vartaloni selvisi raskaudesta ilman mitään kolhuja ja molemmilla on myös vaativa asiantuntijatyö. En kaipaa elämääni mitään lisää, enkä ikinä vaihtaisi mitään pois. Ajatus siitä, että ei vanhempana olisi lapsia joiden luokse mennä vaikka jouluna, on puistattava. Mutta enpä minäkään tätä veloille sano ääneen, samoin kun en ota vastaan mitään kommentteja omasta elämäntyylistäni.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:14"]Tämä palsta on varmasti pullollaan ihmisiä, jotka toivottavasti edes tunnistavat itsensä tästä säälittävästä "haluan lisää vauvoja"- vinkumisesta...Suosittelen seuraavaksi että menette itseenne ettekä aina oo räksyttämässä takaisin jotain turhanpäiväistä kun se on niin hirveän hankalaa kohdata niitä tosiasioita ja kuunnella järkipuhetta...Tosin musta tuntuu että se toivo on jo menetetty kun tätä menoa seuraa täällä...
[/quote] Järkipuhetta? Velojen järkipuhetta? Kaikkien ihmisten pitäisi olla lapsettomia? Mitä ihmettä? Eli te mitä te sanotte on totta ja mikään muu ei pidä paikkaansa. Kukaan vanhempi ei ole onnellinen, sen velat onneksi tietävät ja voivat sääliä vanhempia. Mitä se sinua tökkii tai MITÄ SE SINULLE KUULUU MIKSI JOKU HALUAA LAPSIA. Noinko paljon se sinua kiinnostaa? Sinä, joka hoet miten turhia lapset ovat ja kuvittelet tietäväsi miksi kukin haluaa lapsia, pyörit vauvapalstalla? Onko sulla omaa elämää ollenkaan? Olen itsekin tällä hetkellä laoseton, mutta voi että kun pistää vihaksi tällaiset ihmiset, jotka luulevat tietävänsä VIERAIDEN IHMISTEN tai edes läheistensö valintojen perusteluista yhtään mitään! Ei hemmetti soikoon.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 19:29"]Ei onnellisuuteen tarvita muita ihmisiä.
[/quote] Sinä et ehkä tarvitse, eikä kukaan ehkä TARVITSE, mutta lähes kaikki haluavat. Ja sehän ei sinulle kuulu pätkän vertaa miten toiset elävät ja nämä ihmiset myös päättävät itse, miten elävät ja mitä elämällään tekevät.
Jos tarkotit "muilla ihmisillä" lapsia, voit varmaan saman tien sulkeutua komeroosi ja viettäö siellä loppuelämäsi. Ethän sinä tai kukaan muukaan tarvitse muita ihmisiä ollakseen onnellinen!
Olen koko ikäni haaveillut äitiydestä. Kun lasta ei kuulunut kolmeen vuoteen, hyväksyimme lopulta tosiasiana sen, että sitä ei ollut tarkoitettu. Ajattelimme niitä hyviä puolia siinä lapsettomuudessa ja olimme silti varsin onnellisia kun olimme aikamme asiaa surreet ja pureskelleet. Emme menneet hoitoihin, enkä tiedä oltaisko myöhemmin menty. Kun sitten kolmen vuoden jälkeen yhtäkkiä huomasin olevani raskaana. Ja nyt olen onnellinen kahden lapsen äiti, haaveilen suurperheestä. Yritämme ehkä vielä saada kolmannen, siihen sitten varmaan jätetään käytännön syistä. Mutta olen oppinut ettei se onnellisuus ole kiinni siitä onko lapsia vai ei tai kuinka monta. Silti on täysin luvallista olla pettynyt ja surra jos elämä ei mene haaveiden mukaan. Ja se, että haaveilee useammasta lapsesta, ei tarkoita etteikö voisi olla onnellinen ilmankin. Nämä eivät poissulje toisiaan. Onnellisuus täytyy löytää siitä elämästä jota elää ja haaveet ohjailevat mutta eivät hallitse. Mitä tuohon steriasiaan tulee, hyvässä parisuhteessa ei tehdä isoja asioita toisen selän takana. Ko. ketjun aloittaja ei ollut ilmeisesti hyvässä parisuhteessa, siihenhän liittyi pettämistäkin. Mutta sinähän nyt puhuit lapsettomien ja lapsellisten onnellisuudesta, joten ei heidän parisuhteestaan tuon enempää..
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 21:29"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:36"][quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 18:27"] Ihmiset ovat maailman sivu tappaneet itseään ja toisiaan sydänsurujen takia. Joillekin se on onnellisuuden täysin määrittävä mittari, saako rakkautta. Toiselle ei. [/quote] Tämä on kuitenkin hyvin harvinaista. Sen sijaan oman vapauden ja itseäisyyden, rahan menetys, jatkuva huoli, kehon muutokset, parisuhteen huononeminen ja monet muut vaikutukset ovat enemmän sääntö kuin poikkeus. Jos miettii, kumpi on muokannut elämääni parempaan suuntaan enemmän - se, etten tarvitse onnellisuuteen lasta vai se, etten tarvitse onnellisuuteen miestä - vastaus on aivan selvä: lapsentekotarpeen puuttuminen on paljon suurempi onnenpotku. Lapsettomuuden vaikutuksia voi olla vaikea ymmärtää, jos on itse jo täysin tottunut vanhemmuuteen. -14 [/quote] Eli ainoa oikea tie on lapsettomuus eikä lapsellinen voi olla onnellinen.
[/quote]
Jos palstan äidit ovat tosiaan näin huonoja lukemaan, en enää ihmettele, miksi he väittävät velojen sanovan, että vain me voimme olla onnellisia.
Vastaisen varalle: Jos asia on liian vaikea, kysy äläkä tee omia johtopäätöksiäsi. -14
Ok, siinähän säälit.
Oliko vielä jotain?
Totta. Itse asiassa elämä on paljon parempaa lapsettomana kuin vanhempana. Vanhemmuus on maailman suurin huijaus.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:57"]
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 17:51"]
Joopa joo.... ap, sinähän et voi tietää, millaista äitiys on.
[/quote]
Ai koska vain kolmen lapsen vanhemmat voivat tietää, millaista äitiys on? -ap
[/quote]
Yhdenkin lapsen äitiys riittää, mutta lapseton ei sitä voi tietää.