Mun mies valehtelee tutuilleen
esim. jos työkaveri/t pyytävät työpäivän jälkeen terassille, sanoo, ettei voi mennä, koska hänen pitää aina hakea lapset. Tai jos joku pyytää viikonloppuna tekemään jotain, sanoo, että on jo sovittu muuta. Ja näin ei siis oikeasti ole. Tämä antaa sellaisen kuvan, että minä kontrolloin kaikkia tekemisiä, vaikka näin ei ole. Mies on vaan aika epäsosiaalinen ja pihi, jonka vuoksi ei halua viettää aikaa ns. hyvänpäiväntuttujen kanssa.
Kommentit (7)
Itselleni olisi jollain tasolla haittaa tuollaisesta "mustamaalaamisesta" julkisen työni vuoksi. Vaikka periaatteessa en muiden mielipiteistä välitä, en halua, että minusta keksitään juttuja, jotka eivät pidä paikkaansa. Onneksi olen sinkku.
näin on munkin mies tehnyt jo seurustelun alkuajoista. Alussa se hävetti ja mietin että mitä ne kaverit nyt miettii...
mutta nyt olen täysin tottunut siihen ja kivahan se on, että mies on mieluummin perheensä kanssa kuin viipottaisi menemään. Olen siis tavallaan ihan mielellään vale-pirttihirmu
Mitä tuolla sitten on väliä? Tuollainen valehtelu on ihan tavallista ja auttaa pitämään hyvät välit niihin tuttuihin. Mitä sillä on väliä millainen kuva niillä sinusta on? Kyllä se paljon parempi on keksiä tuollainen valkoinen valhe kuin esim. paukauttaa työkavereille: "En tule terassille koska olen niin epäsosiaalinen ettei minua huvita teidän seuranne yhtään enempää kuin töissä on pakko"...
Niin meilläkin. Joskus sanoi, että mä en anna lupaa. Mä taas yritän potkia miestä liikenteeseen ja näkemään joskus kavereitakin ja tekemään jotain muutakin kuin töitä.
Mun mielestä on ok, että mies käyttää mua tekosyynä.
Se naisten tossun alla oleminen on vain miesten huumoria.
Ap:n pointti taisi olla se, että ne työkaverit ja muut hyvänpäiväntutut luulee ap:ta pirttihirmuksi, vaikkei hän ole, koska mies antaa puheillaan sen kuvan.
Mun mies tekee samaa, on tehnyt jo vuosia. Se on johtanut siihen, että mun silmissä mies on raukkis, joka ei saa otettua itse vastuuta omista valinnoistaan, vaan vierittää syyn aina mun niskaan. Ja suututtaa ajatella, että tuolla jossain on joukko ihmisiä, joita en tunne, ja jotka luulee että mä oon joko täysin kädetön luuseri lasten kanssa tai sitten pitävät mua kaulinta heiluttavana justiinana.
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 11:44"]
Ap:n pointti taisi olla se, että ne työkaverit ja muut hyvänpäiväntutut luulee ap:ta pirttihirmuksi, vaikkei hän ole, koska mies antaa puheillaan sen kuvan.
[/quote]
Niin, mitä väliä sillä sitten on jos luulevat pirttihirmuksi, jos eivät edes ole pariskunnan yhteisiä tuttuja vaan jotain miehen työkavereita tms? Meillä kyllä molemmat käyttää yhtäläisesti perheeseen ja lapsiin liittyviä tekosyistä välttääkseeni erilaisia kissanristiäisiä niin työelämässä kuin muualla, eikä kumpaakaan kiusaa ollenkaan minkä kuvan se sitten ehkä toisesta antaa. Pääasia että ei-toivottu tilaisuus tulee vältettyä loukkaamatta niitä tuttuja ja pilaamatta suhteita työkavereihin.