Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, jotka olette paljon varakkaampia kuin esim työkaverinne tai ystävänne, miten osallistut keskusteluun 'rahat ei riitä, kaikki on kallista'

Vierailija
16.08.2021 |

Olen noin 10 vuotta vanhempi kuin työkaverini ja taloudellinen tilanteeni on täysin erilainen kuin näillä, joilla on vielä asuntolainat, lapsiperheen menot ja duunarimies. Kun kahvipöytäleskustelut kääntyy rahaan ja sen puutteeseen, minulla ei oikein ole mitään sanottavaa.

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kommentoi, vaan kuuntelen mitä he haluavat sanoa.

Vierailija
2/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En sano mitään. Ei kaikkiin keskusteluihin tarvitse osallistua, jos ne ei koske itseä millään tavalla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin onkin syytä olla hiljaa. Niin mäkin tein. Nyt valitettavasti ei oo sama taloustilanne.

Vierailija
4/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä vaan nyökyttelen ja sanon että joo, kaikessa pitää säästää ja jaan vinkkejä miten pärjätä halvemmalla. Olen siis myös extra-nuuka, vaikka taloudellisesti voin huomattavasti paremmin kuin työkaverini, niin ei ole vaikeaa.

Vierailija
5/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät, tieltä pois!

Vierailija
6/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen huonotuloisempi kuin työtoverini (alin palkkaluokka, ei kokemuslisiä), enkä silti koskaan osallistu tuollaiseen voivotteluun tai "vinkkien jakamiseen" en tosin osallistu juuri mihinkään keskusteluun.

t. melkein erakko

Vierailija
7/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jakelen auliisti säästövinkkejä. Jos en olisi elänyt aina taloudellisesti järkevästi, myös minä olisin yhtä tiukilla, varsinkin nyt jo eläkkeellä.

Vierailija
8/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paree vaan kuunnella hiljaa

Vierailija
9/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykäisen taskusta setelitukon (500e seteleitä), ja alan pinoamaan niitä pöydälle kymppitonnin kasoihin.

Vierailija
10/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhun eri ihmisten kanssa eri asioista. Ei sairaseläkkeellä olevan kaverin kanssa tarvitse puhua sijoittamisesta, eikä lentopelkoisen kanssa kaukomatkailusta.

Vierailija
11/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron, että suomalaisten säästöaste on - 2,7% ja suurin osa suomalaista elää ylivarojensa koska säästämisen sijaan he ylikuluttaa.

Vierailija
12/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalisti, en voivottele mutten pröystäilekään. Miksi pitäisi hävetä, että on omalla työllään ja tekemisellään rahansa ansainnut? Nolompaa on olla ylikuluttava persaukinen tai sossupummi.

Vierailija
13/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

nönnönn no vaikka kommentoimalla jotain yhteiskunnallisista asioista, jotka vaikuttaa asiaan. ota se pää pois persiistä.

Vierailija
14/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerron kivoja asioita esim. siitä hankinnasta, jonka ovat viimeksi hankkineet. 

Eipä tällainen nyt vaikea ole, jos ei ole ihan idiootti. 

Vierailija
15/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu.

Vierailija
16/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh. Säästän palkastani vähintään 2/3joten todellakin kulutukseen jäävä osuus kaikkien laskujen jälkeen on niin pieni, että kaikki tuntuu kalliilta.

Rahat ei riitä koska kaikki on niin kallista. Ärsyttävää!

Vierailija
17/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kettuilen rankasti.

Saatan joskus todeta ostaneeni jotain osaketta parilla tonnilla kahvitunnin aikana. Kommentoin aika usein iltapäivisin montako euroa olen ”voittanut tai hävinnyt” päivän aikana. Siihen jupinaan kun tokaisee ”hävinneensä” tänään muutaman tonnin…

Ps. Tänään minulla on mennyt vain 248€.

Vierailija
18/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olispa muuten tosi hienoa, jos olis oikeesti joku ystävä, jonka kanssa jutella vaikka pörssikursseista tai asuntosijoittamisesta. Tarjoukset ja penninvenytykset ei kiinnosta.

Vierailija
19/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu, ainoastaan kuuntelen ja ihmettelen minne syytävät rahansa kun  ei riitä vaikka saavat saman palkan kuin minä.

Vierailija
20/36 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osallistu minäkään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi kolme