Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

first world problem.. Ostaako vai eikö ostaa?

Vierailija
07.09.2014 |

Minulla on säälittävä ongelma jota en saa pienen pääni sisällä ratkaistua.
Niinkin tärkeäasia, kuin repun ostaminen tai ostamatta jättäminen.

Minulla on tällä hetkellä 3 tai 4 vuotta vanha JanSportin reppu, joka on ihan ok. Ostin repun alunperin opiskellessani (reppuun mahtui sopivasti läppärini) ja on ajanut asiansa hyvin. Repussa ei sinällään ole mitään vikaa (mitä nyt ei ole kauneimmasta päästä), mutta mietin uuden repun hankkimista.

Olen haaveillut eräästä Haglöfsin repusta pari vuotta ja nyt olisi mahdollisuus maksaa suurin osa repun hinnasta eräällä saamallani lahjakortilla. Poden kuitenkin huonoa omatuntoa uuden repun ostamisesta, kun edellinen on vielä hyvässä kunnossa. Takuutakin olisi vanhassa repussa vielä 21 tai 20 vuotta jäljellä? Uusi reppu sopisi paremmin nykyiseen elämäntilanteeseen ja toimisi ehkä hyvin hoitoreppuna vauvan kanssa.

Olenkoihan kamala ihminen, jos ostan uuden repun? Haluaisin välttää turhaa tavaroiden ostamista, mutta toisaalta järki sanoo, että saahan sitä ihminen ostaa mieluisan asian itselleen...
En usko, että kukaa ostaisi/ottaisi vastaan tuota vanhaa reppua, joten minulle jäisi kaksi reppua. Tulevan lapseni haluaisin kasvattaa harkitsevaiseksi kuluttajaksi, mutta tuntuu, että olisin huono esimerkki jos ostaisin sen repun.

Miten sitä voikaan tehdä vaikean asian yhden repun ostamisesta. Tai ostamatta jättämisestä. Aaargh. Vedotaan raskaushormoneihin!

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiìih miksei kappalejaot tulleet! Pahoittelen sekavaa tekstipötköä!
Ap

Vierailija
2/5 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helkkari, osta. Ei ole väärin haluta jotain. Osta ja nauti elämästä edes joskus.lahjoita vanha pois tai säästä lapsen tarharepuksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta vaan! Ehkä sille vanhalle repulle löytyy toinen käyttötarkoitus?

Vierailija
4/5 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahjoita se vanha reppu kaverille tai hyväntekeväisyyteen, niin tulee parempi omatunto.
Mä ostin myös äskettäin Haglöfsin Tightpro-repun ja onhan se ihan erihyvä verrattuna entiseen merkittömään reppuuni. Ainoa miinus siitä, ettei sen mittasuhteet ole täydelliset kapeaharteiselle 34-koon yläosalleni, ja jos vaikkapa kävelen repun kanssa t-paidassa, niin repun hihnat hankaa käsivarsiin. Seuraavaksi hankinkin repun, joka olisi mitoitettu naisille.

Vierailija
5/5 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tätä maailman tuhoa ehkä yksi reppu aiheuta. Huomenna marssin kauppaan ja ostan sen repun. Kerran tässä vaan eletään. Korvaan tämänkin turhuuden jotenkin maapallolle. Nyt jälkeenpäin ajateltuna tuntuu ihan naurettavalta skitsoila yhden repun takia...

Terveisin turhan nipo ja tunnollinen ap...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän kaksi