Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko mulla OCD vai mikä juttu?

Vierailija
16.08.2021 |

Olen tällä hetkellä ahdistuksen ja tuon mahdollisen skitsofrenian vuoksi psykiatrisella osastolla pakkohoidossa.
Jos kyseenalaistatte älykkyyttäni sanon vain sen, että se on ikäistäni korkeammalla tasolla psykologin testien mukaan.
11v lähtien minulla on ollut ajatuksia siitä, että vanhempani aikoisivat/haluaisivat tappaa minut.

Viime aikoina (kesästä lähtien) mulle on tullut ajatuksia siitä että vapaamuurarit ja Illuminati johtavat maailmaa ja haluavat tappaa meidät tavalliset ihmiset. Ajattelen myös että se tarkoittaa jotain erityistä että eräällä Illuminatin jäsenellä ja minulla on sama syntymäpäivä ja että Helsingin yliopiston symbolin liittyminen vapaamuurariuteen tms. ja minun ajatukset siellä opiskelusta joskus tulevaisuudessa liittyisivät toisiinsa sillä tavalla, että minusta on tarkoitus tulla vapaamuurari.

Muita ajatuksiani ovat että saan syanidi/myrkkykaasu/häkämyrkytyksen ja kerran jopa se, että vanhempani tarkoituksella tappaisivat minut häkämyrkytykseen. Ahdistus tästä asiasta on kasvanut monesti niin suureksi, että en ole pystynyt nukkumaan tai olemaan kotona. Tiedostan kuitenkin, että muut eivät koe asioita samoin tai pidä niitä totena.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ollut tollasia joskus mutta ne meni ohi. Kuvittelin että mua yritettiin myrkyttää. Tajusin koko ajan, että näin ei varmaankaan ole mutta sen verran tosissani kumminkin pelkäsin, että en uskaltanut syödä ja juoda vaan heitin elintarvikkeita varmuuden vuoksi pois. Tavallaan oli ristiriita sen irratoonaalisen uskomuksen ja todellisuuden kanssa, enkä tiennyt ihan kumpaan uskoa. Tilanteeseen liittyi liiallinen valvominen ja stressi, mutta ei päihteitä.

Vierailija
22/35 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa enemmän siltä skitsofrenialta tai muulta psykoottiselta häiriöltä. Itselläni on OCD, eikä oireile ollenkaan noin.

Ocd:ssa voi olla kyllä pakkoajatuksia. Sellaisia, että ajattelee esimerkiksi itse satuttavansa jotakuta ja pelkää sitä, vaikka ei oikeasti suunnittele mitään tai halua toiselle pahaa. Tai että kun puoliso lähtee töihin niin päässä pyörii joku onnettomuusskenaario matkalla vaikka mitään erityistä syytä ei ole. Jää jumiin johonkin epämiellyttävään ajatukseen ilman erityistä perustetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onks tää joku kompa? Teetkö jotain koulutehtävää? Kyselet mammoilta diagnoosia vaikka tiedät itse jo varsin hyvin mikä on kyseessä?

Ei oo kompa ja ei oo skitsokaan koska tunnistan harhani

Vierailija
24/35 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihminen, jolla on OCD, tiedostaa ne pakkoajatukset täysin irrationaalisiksi, mutta ne ajatukset kuitenkin siellä taustalla ahdistavat ja niitä yrittää neutraloida pakkotoiminnoilla tai neutraloivilla ajatuksilla. Vaikuttaa, että sinä pidät noita ajatuksiasi ja luulojasi tosina, joten kuulostaa psykoosilta.

Vierailija
25/35 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onks tää joku kompa? Teetkö jotain koulutehtävää? Kyselet mammoilta diagnoosia vaikka tiedät itse jo varsin hyvin mikä on kyseessä?

Mitä tuo sinun mielestä tarkoittaa, että tunnistat harhat? Tiedostat ajatuksesi, mutta silti ajattelet niin? Ajatteletko oikeasti, että vanhempasi myrkyttävät sinut vai et?

Minusta sinä kuulostat tyypilliseltä skitsofreenikolta. Ei ocd:ltä. Miksi suotta taistelet sitä vastaan? Lääke auttaa.

Vierailija
26/35 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä tuo sinun mielestä tarkoittaa, että tunnistat harhat? Tiedostat ajatuksesi, mutta silti ajattelet niin? Ajatteletko oikeasti, että vanhempasi myrkyttävät sinut vai et?

Minusta sinä kuulostat tyypilliseltä skitsofreenikolta. Ei ocd:ltä. Miksi suotta taistelet sitä vastaan? Lääke auttaa.

Miksi muka skitso olisin?

Vierailija
27/35 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihminen, jolla on OCD, tiedostaa ne pakkoajatukset täysin irrationaalisiksi, mutta ne ajatukset kuitenkin siellä taustalla ahdistavat ja niitä yrittää neutraloida pakkotoiminnoilla tai neutraloivilla ajatuksilla. Vaikuttaa, että sinä pidät noita ajatuksiasi ja luulojasi tosina, joten kuulostaa psykoosilta.

En ole vainoharhainen

Vierailija
28/35 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oh

Vierailija
29/35 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
30/35 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

..

Vierailija
31/35 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korkeel niiku lentokone

Vierailija
32/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet muka osastolla, saat käyttää nettiä ja kukaan ei osaa kertoa sinulle diagnoosia? Olet ainakin vuoden tai pidempään tehnyt samoja aloituksia.

Vierailija
33/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole OCD.

On psykoottisia ajatuksia. OCD :een ei liity harha-ajatuksia eli psykoottisuutta.

OCD aiheuttaa voimakasta ahdistusta jos asioita ei tee tietyllä tavalla. Niihin asioihin ei kuitenkaan liity harha-ajatukset sen ylenpalttisen voimakkaan ahdistuksen lisäksi.

OCD :ssa voi esim. olla joku ikävä tapahtuma ollut ja sen jälkeen olet alkanut vältellä paikkaa (esim. joku kaupunki) mikä muistuttaa siitä. Kun sinne paikkaan on pakko mennä, niin sitten alat tekemään pakosti asioita, millä yrität lievittää ahdistustasi. Alat esimerkiksi pesemään käsiä jatkuvasti siinä kaupungissa ollessasi, että "saat sen paikan liat pestyä pois". Et kestä ajatustakaan sen paikan likaamista käsistäsi, vaikka olisit koskenut vain 100% puhtaisiin ja pestyihin asioihin siellä. Joudut pesemään käsiä niin paljon, että siitä on haittaa, etkä voi liikkua vapaasti, kun koko ajan joudut etsimään saippuaa ja pesuallasta.

OCD voi olla myös sellaista, että ahdistaa jokin sana. Vaikka sen kaupungin nimi, etkä voi sanoa sitä ääneen. Sen ääneen sanominen ahdistaisi niin paljon liikaa, ettet vain kestäisi sitä.

OCD voi olla myös sellaista, että joudut pukeutumaan joka aamu tietyssä järjestyksessä tai muuten ahdistus kasvaa liian suureksi. Tai joudut sanomaan jonkin sanan aina, kun menet johonkin paikkaan, koska muuten alkaa heti ahdistaa.

Vierailija
34/35 |
01.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet muka osastolla, saat käyttää nettiä ja kukaan ei osaa kertoa sinulle diagnoosia? Olet ainakin vuoden tai pidempään tehnyt samoja aloituksia.

Olemme vuodessa 2021 ja osastoilla saa käyttää puhelinta. Joskus läppäriäkin.

Vierailija
35/35 |
02.09.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko mitään apua tullut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yksi