Eronneet, joilla lapsia ja exällä alko-ongelma, miten lasten tapaamiset sujuu?
Muutin lapse kanssa erilleen miehestäni 5 kk.tta sitten. Miehellä on alko-ongelmaa, työnsä hoitaa ja noin suunnilleen kaikki velvollisuutensa. Silti edelleen aina olen huolissaan, kun 4v tytär hänen luonaan, vaikka on luvannut olla alkon suhteen 0-linjalla tyttären siellä ollessa. Uskon, että on ollutkin, kun alussa sovimme, että voin käydä asiaa myös tarkistamassa . Mutta silti ainainen huoli on asiasta päällä ja esim. tänään taas tytär meni isälleen ja eilinen ja toissailta menneet ex.ällä puheluista, mitä hän on soittanut päätellen ryypätessä mökillä. Tänä aamupäivänä ajanut mökiltä kotiin ja klo. 16 haki tyttärensä luokseen. Miten muut olette nämä tapaamiset ko. tilanteessa hoitaneet? Ja miten pystytte luottamaan, vai onko jatkuva huoli päällä? Periaatteessa isä on huolehtiva ja kunnollinen kun on siis selvinpäin.
Kommentit (5)
Vaikea tilanne sinulla. Meillä asia hoitui kuin itsestään kun isä ei eron jälkeen ole kertaakaan ottanut lapsia luokseen. Ennen eroa oli lasten kanssa keskenään mökillä viikonloppuisin kun minä olin töissä ja tiedän että jo silloin lipsui. Umpihumalaan ei itseään juonut mutta minusta ei olisi voinut juoda lainkaan kun oli metsän keskellä lasten kanssa yksin. Tästä väännettiin useamman kerran, mies piti minua niuhottajana, kyllä sitä nyt muutaman saunakaljan voi jne.... En enää uskaltanut antaa lapsia mökille ja nyt eron jälkeen juominen on vain kiihtynyt. En luottaisi alkoholistin lastenhoitokykyyn.
nro. 2.lle, on hyvä, että voit luottaa kuitenkin, ettei ota kun lapset ovat hänellä. Nro. 3 Meillä tuo mökkijuttu ollut myös tapetilla, kun ex-mies haluaisi viedä lasta mökille, joka on saaressa, mutta en ole lasta sinne mukaan luvannut, koska tiedän siihen mökkeilyyn kuuluvan aina myös kaljanjuonnin. Meillä vielä yhdessäollessa kävi niin, että iltavuorosta tullessani, sopimuksista huolimatta, exä oli juonut ( 5 kaljaa ) nukkui tuolissa, eikä ollut helposti herätettävissä. Lapsen oli laittanut asianmukaisesti nukkumaan, mutta olen samaa mieltä, että näin pienen lapsen kyseessä ollen, pitää hoitavan vanhemman olla selvä ja ajokunnossa. Saunasiiderin/oluen yhden voisin sallia, mutta ne kenellä on alko-ongelmaa eivät voi ottaa sitäkään, enkä juuri koskaan itsekään ota lapsen minun kanssa ollessa edes tuota yhtä. Vaikkei itsellä asian suhteen ongelmaa olekaan. Minua exä on myös syttänyt nipotuksesta kaljanjuonnin suhteen, mutta oman alko-ongelmansahan hän kieltää ja suuttuu jos siitä puhuu. Ei ole helppoa, kun on pieniä lapsia ja exä alkoholisti. :( -ap
Pakko vain luottaa että isä on selvinpäin, mitäs muutakaan voi tehdä :/
No, meidän tapauksessa lapset eivät koskaan yövy isällään. Tietää itsekin, mistä kenkä puristaa. Näin on ollut jo vajaa 10 vuotta ja tulee olemaankin jatkossa. Ovat päivisin hänen kanssaan pari tuntia kerrallaan silloin tällöin. En itse ottaisi mitään riskejä.
Eräs tuttu alkkis-isäpuoli melkein tappoi lapsipuolensa nukahdettuaan kesken ruuan laiton. Lapset selvisi juuri ja juuri. Ukko itse kuoli.
Ainainen huoli siitä, onko kunnossa silloin, kun lapset on menossa hänelle. En luota. Siihen luotan, ettei ota lasten aikana.