Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä jos ei oo lahjakas millään järkevällä alalla

Vierailija
07.09.2014 |

Oon vain taiteellisesti lahjakas, mutta en mitenkään muuten, ja taideala ei työllistä. Oon päässyt useampaan alan kouluun, mutta jättänyt ne kesken kun tajuan ettei se työllistä. Mitään muuta lahjoja mulla ei sitten ookaan, enkä varmaan pääsisi minnekään muualle opiskelemaan, saati sitten pärjäis alalla. (teknillistä alaa oon pari kertaa yrittänyt hakea yliopistoon lukemaan) Hoitoala työllistäis, mutta hoitoalalle en sovi kuulemma muiden mielestä yhtään, enkä tosiaan taida sopiakaan. Allergiat ja astma rajoittaa aika monta ammattia pois. Ei oo kielipäätä, ei matikkapäätä yms. Välillä ihan harmittaa kun on niin turhat lahjat, jos ois vaikka matemaattisesti lahjakas kuten perheen miespuoliset, niin sitähän lukis vaikka kuinka hyvän ammatin tuosta noin vaan.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan sopivuuden ratkaisee alkupeleissä se, pidätkö siitä, muiden puheita ei kannata kuunnella.

Sitten kun on jonkin aikaa ollut, työn raskaus on olennainen tekijä monilla lopettamisessa.

Huippulahjakas ei tarvitse olla, mistä tiedät jos kovin nuori olet...?

Vierailija
2/8 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ne taidealatkin voi työllistää. Esim opetushommat, vaikka peruskoulun musiikin/kuviksen ope on ihan normasli ammatti. Taideterapeutti? Mieti laajemmin kuin vain puhtaan taiteilijuuden näkökulmasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuviksen opettajia on jo työmarkkinat täynnä. Kuviksen opettajuus kun on ollut työttömien taiteilijoiden varasuunnitelmana jo pitkään. Taideterapiasta tullaan taas karsimaan pahan laman aikana varmasti.

En usko millään taiteen alalla tulevan pitkällä tähtäimellä kasvua. En edes pelialan grafiikoiden tekijöille.

Vierailija
4/8 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla muuten sama tilanne mutta e ole lahjakas yhtään millään alalla. Koko elämä mennyt siinä kun jättänyt kesken kouluja joissa en ole pärjännyt ja nyt kolmekymppisenä ei työkokemusta eikä muuta tutkintoa kuin yo :(

Vierailija
5/8 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tervetuloa joukkoon!

Vierailija
6/8 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet luova, niin miten ois markkinointi tai sisustussuunnittelu tai somistus tai konditoria-ala tai leipuri tai myyjä jossain taide- tai sisustusalan liikkeessä. Onhan noita, mihin tarvii esteettistä silmää... Jopa joku keittiösuunnittelija vois olla sopiva!

Vierailija
7/8 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä uskon, että jos olet oikeasti lahjakas, löydät jonkun lokeron taiteelliseltakin alalta. Käy vain joku koulu loppuun.

Vierailija
8/8 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mites työskentely lasten kanssa esim ala-asteen ope tai päiväkodissa? Niissähän voi omien kiinnostusten mukaan kehittää vaikka minkälaistataideprojektia, hyvin kunnianhimoisestikin.