Mies loukkaantui...
...kun myönsin hänen olevan läski. Painoindeksi jossain yli 30:ssä ja vatsanympärys reilusti yli 100 cm. Mutta olen kuulema pinnallinen. Samaan syssyyn ilmoitin voivani lihottaa itseni 85-kiloiseksi, mutta se ei sitten käynytkään. Lupasi taas laihduttaa mutta ilmoitti samalla olevansa piipussa jatkossa.
eli mun vaihtoehdot on lihava mies tai uupunut mies. Pitäiskö munkin alkaa tarjota miehelle yhtä houkuttelevia vaihtoehtoja?
Kommentit (15)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:21"]Ihan muuten vaan huomasin yhen jutun tässä ketjussa ja nyt on sittan aivan pakko kysyä ääneen: ihanko oikeasti joku laittaa aikuiselle miehelleen ruuan lautaselle kuin pikkulapselle????
[/quote]
Minä tarjoilen ruuan aina valmiina annoksena nenän eteen.
Miksi miehesi oli piipussa laihiksen aikana? Vai laihduttaako hän niin ettei syö mitään, makaa vain sohvalla ja asettanut painorajan milloin saa taas mättää?
Laihishan on vaikea aloittaa, mutta kun sen tekee niin, että kaapissa ei ole herkkuja, ei ole tulossa pitkiä juhla-aikoja ja aloittaa mieleisen kuntoilun, niin ekan viikon jälkeen ptiäisi alkaa olemaan enemmän virtaa kuin kaiken sokerin, rasvan ja valkoisen jauhon mättämisen jälkeen.
No onhan tuollainen läskittely loukkaavaa. Mikä ihme siinä on, että toisen ulkonäköpitää ottaa lyömäaseeksi..? En ymmärrä. Itse olen sairastanut vaikeat syömishäiriöt
ja sen tähden painossani on tapahtunut paljon muutoksia. Se on ollut yhtä helvettiä,
ja eniten satuttaa se, että ihmiset ovat vain kommentoineet painoani. Tuntuu, että kukaan
ei ole tajunnut, miten vaikeita asioita syömishäiriöt (anoreksia) on, vain toisen ihmisen
paino kiinnostaa. Ketään ei kiinnosta sisäiset kamppailusi ja tuskasi, vain ulkokuori ratkaisee.
Kauheaa. :(
[quote author="Vierailija" time="08.09.2014 klo 12:04"]
Miksi miehesi oli piipussa laihiksen aikana? Vai laihduttaako hän niin ettei syö mitään, makaa vain sohvalla ja asettanut painorajan milloin saa taas mättää?
Laihishan on vaikea aloittaa, mutta kun sen tekee niin, että kaapissa ei ole herkkuja, ei ole tulossa pitkiä juhla-aikoja ja aloittaa mieleisen kuntoilun, niin ekan viikon jälkeen ptiäisi alkaa olemaan enemmän virtaa kuin kaiken sokerin, rasvan ja valkoisen jauhon mättämisen jälkeen.
[/quote]
Ei varmaan oikeasti niin olekaan. Mutta kun kuulema HÄNELLE on sama painaako 90 vai 130 kiloa, niin saattaahan siinä alkaa korveta ja kiukuttaa kun laihikselle joutuu. Eli laittaa mut sitten kärsimään kiukuttelustaan =D
Ja viimesimmälle, mikä lyömäase? Mun mies on komea mies. En mä halua, että on läski mies. Raameissa on niin paljon potentiaalia muuhun puhumattakaan terveyshaitoista mitä ylipaino tuo. Miehen verenpaine oli ennen erittäin korkea ja uniapnea vaivasi.
Ja seksikin sujuu paremmin pienemmällä vatsalla varustetun miehen kanssa :)
-ap-
Eiköhän mies olisi enemmänkin paremmassa kunnossa hoikempana. Ellei laihdutussuunnitelmana ole esim juosta itsensä joka päivä näännyksiin. Munkin miehellä bmi on jotain yli 30 mutta mua ei se kyllä haittaa yhtään. Mies itse haluaisi kyllä laihtua ja tavallaan mun syömistottumusten kai pitäis tukea, koska oon hoikka, mutta ihan surutta se syö kaikkea mitä mä en. Enpä tiedä miten paljon vaimo pystyy oikeasti vaikuttaa asiaan ellei ala hirveen kontrolloivaksi. Oon monesti myös kysellyt mikä liikuntalaji mahtais olla mieleen mutta puheeksi ne aina jää.
Ei se läski siitä ilman työtä katoa, joten vaihtoehdot on tosiaan lihava tai väsynyt mutta pikkuhiljaa laihtuva.
30 kilon laihdutus ei myöskään ole kuukauden pikakeikka paitsi noissa pikalaihdutusohjelmissa. Niissäkin pitää sitä ylipainoa olla jotain 100 kiloa että saa sen ekan kuukauden aikana yli 10kg tiputettua. Normi-ihminen voi odottaa pääsevänsä non 1kg/viikko maksimissaan, todennäköisesti vähemmän.
kohta taas tulee ketjuun joku selittämään miten kaali/papu/valkosipuli dieetillä on saanut 15kg kuussa helposti tiputettua. Samalla pääsi kaikista ystävistä kätevästi eroon.
Minulla on myös lihava mies joka kaikesta terveyteen vaikuttavastakin huolimatta ei viitsi laihduttaa. Painoindeksi 36 eli kunnolla lihava. Ei kyllä vetoa minuun enää mitenkään. Miehesi sanoo sinua pinnalliseksi mutta ei se ole pinnallisuutta että häiritsee toisen ulkonäkö. Se on vain tosi asia. Olen itse sanonut miehelleni että pelkään että jään yksin kun hän tappaa itsensä syömällä ja että lapset jää ilman isää ja olen sanonut miten hänen ulkonäkönsä minua häiritsee ja olen sanonut että ymmärrän kohtuullisen ylipainonkin mutta että miksi pitää olla tyyliin 40 !kg ylipainoinen. Lihavuus on itsekurin täydellistä puurosta.
Etkö itse loukkaantuisi jos kysyisit mieheltäsi oletko läski ja mies vastaisi, että "no olethan sinä" ?
Kaiken lisäksi laihdutti muutama vuosi sitten 50 kiloa ja mulle tuppasi kaiken kunnian tsemppauksesta ja oli samalla itsestään ylpeä. Nyt lihonut jo melkein puolet takaisin. Nyt kun otan asian puheeksi, olenkin tyranni ja vienyt mieheltä kaiken oman tahdon niin, ettei laihtuminen enää onnistukaan. Lisäksi sain vasta kuulla, että hänelle on ihan sama painaako 90 vai 120 kiloa.
En mä ymmärrä. Netistä kun lukee, niin laihtumaan onnistuneet ovat sitä mieltä, että pitää huomauttaa ja kannustaa ja itsestään pitää pitää huolta myös puolisoa varten. Edelleen lihavat ovat taas sitä mieltä, että se on erittäin loukkaavaa. Paitsi yleensä ne loukkaantujat ovat naisia.
uskomatonta. Mä toivon kyllä, että mulle huomautetaan jos alkaa paino karkaamaan. Tosin mä huomaan sen itsekin. Mies lisäksi valittaa ettei kehtaa kävellä näin timmin vaimon kanssa. Huoh.
-ap-
Ota siitä valokuva ja näytä sille se. Palauta maanpinnalle ja kun suuttumus menee ohi stemppaa. Mun mies on normaali, mutta pelkään että se lihoo kun se syö tod. Paljon, yritän tehdä terveellisempää ruokaa ja laitan sen lautaselle puolet salaattia kun näyttää maha kasvaneen. Joo olen kamala.
No en ihmettele, etteivät miehenne tee mitään teitä miellyttääkseen. Enkä ihmettele, etttä syövät suruunsa teidän kanssaan seurustellessaan. Jättäkää ihmeessä miehenne, he ansaitsevat parempaa!
Ihan muuten vaan huomasin yhen jutun tässä ketjussa ja nyt on sittan aivan pakko kysyä ääneen: ihanko oikeasti joku laittaa aikuiselle miehelleen ruuan lautaselle kuin pikkulapselle????
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 19:21"]Ihan muuten vaan huomasin yhen jutun tässä ketjussa ja nyt on sittan aivan pakko kysyä ääneen: ihanko oikeasti joku laittaa aikuiselle miehelleen ruuan lautaselle kuin pikkulapselle????
[/quote]
En todellakaan aina, joskus laitan valmiiksi samalla kun itselle ja lapsille. Mieskin laittaa joskus minulle, se on mukavaa kun voi itse vain istua pöytään.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 17:24"]
Etkö itse loukkaantuisi jos kysyisit mieheltäsi oletko läski ja mies vastaisi, että "no olethan sinä" ?
[/quote]
Mitä? Ensinnäkin miksi kysyisin? Jos olisin läski, sen kertoisi kyllä aika moni muukin mittari kuin miehen sanat. Ja olen kyllä sanonutkin, että jos mun ruumiinkuva joskus niin hämärtyy etten huomaa läskistyväni, niin herra on hyvä ja kertoo :D Eli ei, en loukkaantuisi.
Eilen nettiä selatessani huomasin, että lähinnä läskit naiset yleensä loukkaantuvat. Miehet ja laihtumisessaonnistuneet ovat yleensä vain kiitollisia tsempeistä.
ja säälittelijälle...mun mies ei pidä lihavista naisista. Se ei pidä edes pyöreistä naisista. Joten saa luvan katsoa itsekin peiliin mikäli timmin vaimonsa haluaa pitää :)