Kelan sairauspäiväraha on ollut käsiteltävänä 2.7 alkaen, eikä vieläkään sentin senttiä rahaa tullut
Sairauslomatodistukset toimitettu heti, saikun perusteessa ei mitään kyseenalaista. Ilman palkkaa olen ollut heinäkuun tokasta viikosta lähtien, nyt jo onneks töissä, mutta mitenköhän hiton pitkään kela voi venyttää noita päätöksiä? Korkoa tuskin maksavat. Asiointipalvelussa arvioitu käsittelyaika siirtyy aina päivän pari eteenpäin kun se edellinen luvattu päivä koittaa.
Kyllä ottaa päähän
Kommentit (77)
Vierailija kirjoitti:
Minulla kesti viimeksi 10,5 viikkoa että saivat sairauspäivärahan jatkon käsiteltyä. Ja tämä siis niin, että kiirehdin sitä kahdesti.
Taisi olla niin, ettei kiirehtimiselläsi ollut mitään väliä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vieläkin käsittelyssä oma hakemus...
-Se jonka hakemus on laitettu 30.6
Lukeeko siellä arvioitua aikaa?
Lukikohan sie nyt 30-31 arkipäivää, vielä muutama viikko sitten siellä tais olla arvio 24-25arkipäivää, eli nousee arvio koko ajan
Kävin uudestaan katsomassa, nyt se on 29-30 arkipäivää ^^
-hakemus 30.6
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko sulla siinä jo kelan sivuilla pallura käsittely kohdassa ilman arvioitua käsittelyaikaa? Ite laitoin hakemuksen 13.7. ja mulla on tollei, aiemmin luki arvioaika enää ei
On, 29-30 päivää. Mun laskujen mukaan se meni perjantaina
-ap
Kela tarkoittaa noilla päivillä arkipäiviä. La-su ei lasketa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pahoittelut. Meillä on järkyttävä ruuhka eikä riittävästi työvoimaa. Ylitöitä on tehty viimeiset puolitoista vuotta, siis ne ovat tehneet ketkä ovat jaksaneet eivätkä vielä ole uupuneet työtaakan alle. Hirveä tilanne asiakkaille ja se on mielessä joka ikinen päivä.
Olin joskus harjoittelijana eräässä sosiaalivirastossa tekemässä kaavamaisesti tukipäätöksiä. Jonkun aikaa niitä naputeltuani huomasin että ne noudattavat aina samaa kaavaa. Kirjoittelin kaavan paperille ja supistelin, lopputuloksena oli ensimmäisen asteen yhtälö johon pari alku-arvoa syöttämällä sai suoraan tukipäätössumman ulos.
Naputtelin kaavan funktiolaskimeen ja paukuttelin hakemuspinon läpi tunnissa. Sosiaalitädin silmät vähän pyöristyivät kun tajus että harjoittelija oli tehnyt parissa tunnissa viikon työn.
Siellä oli virasto täynnä näitä "en ole koskaan tarvinut matematiikkaa" -ihmisiä.
Kaavaani ei otettu laajemmin käyttöön, tädit suhersivat vanhalla tyylillä edelleen ja minulle annettiin muita hommia(joista niistäkin olisi kyllä parinkin kertomuksen verran asiaa).
ESITTÄMÄSI ASIA EI LIITY SAIRAUSPÄIVÄRAHAAN, JOHON EI OLE KAIKILLA SUBJEKTIIVISTA OIKEUTTA.
Eikä vieläkään mitään, hieno homma...
-hakemus 30.6
Perkeleen AP, päivämäärä kirjoitetaan näin: 2.7. !!!! Tajua se!!!! Muuten otsikkosi olisi sama kuin "kaksi piste seitsemän".
Vierailija kirjoitti:
Eikä vieläkään mitään, hieno homma...
-hakemus 30.6
Ja samoin sinä perkele siinä! "Hakemus kolmekymmentä piste kuusi". Ääliö!
Se kestää,ja saikukin saattaa olla saa hylyn,niin kävi tälle.Ajattelin pitäkää tunkkinne.Meni pari viikkoa kun joku muu virkailija teki muun päätöksen..oliko kolmatta kuukautta ilman mitään,hoida siin sairautta.Kela ensiaskel ongelmiin,pitää paikkansa..Ei maahantulijoilla kyllä näitä ongelmia ikinä.Loppuelämä on suojattu,meillä ei.Miten tää voikaan tämmöstä olla.
Hyvä, kun olet nyt työssä. Toivottavasti kukaan ei joudu Kelan orjaksi.
Ihan selvällä diagnoosilla ainakin itellä. Ei pitäis olla epäselvyyksiä, enkä usko että hylättyä on tulossa.
-30.6 (en kiusallanikaan laita pistettä tuon kutosen perään, kun joku siitä jo jakso vinkua)
Kyllä voit soittaa ja pyytää, että asiasi käsittelyä nopeutetaan. Kyllä minulle on ainakin onnistunut.
Vierailija kirjoitti:
Kelan käsittelyajat on ihan normaalisti kaikkien paitsi toimeentulotuen osalta 6-8 viikkoa, ja heinäkuussa ei periaatteessa tapahdu mitään kun puolet henkilökunnasta on lomalla kerrallaan, ja se toinen puoli kamppailee pysyäkseen perusasioiden ja toimeentulotukien kanssa kartalla.
Kelassa jos voi asioida paikan päällä, se kannattaa, pyydät kiirehtimään päätöstä. Paikalla käynnin ottavat enempi tosissaan. Jos olet sairaalassa, vaikea liikkua, tms. niin soita ja pyydä kiirehtimistä. Puhelimeen vastaajat eivät tiedä käsittelyn astetta mutta voivat pyytää kiirehtimään.
Eikö Ap:lle annettu ohjetta ilmottautua työttömäksi työnhakijaksi käsitellyajalle, niin että jostain saa rahaa? Toimeentulotuki? Siinä on lyhemmät käsittelyajat. Tosin nyt jos haet niin molemmat päätökset voi tulla suunnilleen yhtä aikaa. Sairauspäiväraha maksetaan takautuvasti jos se päätetään maksaa, niin saat rahat kyllä aikanaan.
Korjaan vähän. Esim Yleisen asumistuen käsittelyaika on noin 3 viikkoa. Ja vielä...
Heinäkuussa oli lomalla korkeintaan 1/3 sairauspäivärahan käsittelijöistä.
Jee, nyt on tullut päätös ja pian on maksupäiväkin!
Tämä oli siis 40. arkipäivä kun hakemus oli käsittelyssä.
-30.6
Minulla kesti viimeksi 10,5 viikkoa että saivat sairauspäivärahan jatkon käsiteltyä. Ja tämä siis niin, että kiirehdin sitä kahdesti.