Työttömän terveystarkastus! Mitä hyödyitte siitä
Kommentit (69)
Vierailija kirjoitti:
Miten otsikossa mainittuun muka pääsee kun en pääse minkäänlaiseen normilääkäriinkään puhelimitse ainakaan Turussa? Soitot eivät mene läpi eivätkä soita takaisin, täytyykö mennä makaamaan johonkin tai ryhtyä lukutaidottomaksi m0niosaajaksi?
Kun on työttömänä riittävän pitkään, pääsee halutessaan terveystarkastukseen. Minä olin työtön työnhakija 2,5 vuotta, kun minulle ehdotettiin TYPiä, ja sen mukana sitten tuli kaikenlaisia juttutuokioita eri ammattilaisten kanssa.
Mulla ei ole vaakaa eikä mittanauhaa, joten paino ja vyötärönympärys selvisi terveystarkastuksessa. Pituuden tiesin jo ennestään, ja muuta tarkastukseen ei kuulunutkaan - paitsi joku typerä terveyskysely, joka vaikutti enemmän kyttäämiseltä kuin välittämiseltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain pitkän sairasloman. Sain lähes vuoden olla rauhassa työkkäriltä. Tai oikeastaan 2v, eivät ole soitelleet sairasloman päättymisen jälkeen.
Hoitsuko kirjotti saikuu
Lääkäri.
Se tarkastushan on hoitsulle, ei lääkärille?
Hoitaja varaa ajan lääkärille, jos haluat. Tuossa on vain tarkoitus tehdä alustava kartoitus ja jos työtön haluaa keskustella lääkärin kanssa, niin se aika varataan samantien. Ja jos taas itse kokee, että ei ole aihetta muuhun, niin pakko ei ole lääkäriin mennä.
Mutta sitten ei voi työkkärissä vedota työkyvyttömyyteen, kun siitä ei ole mitään selvityksiä.Siksihän monet tuohon tarkastukseen ohjataan eli työtön olettaa, että voi vedota työkyvyttömyyteensä ja työkkäri ilmoittaa, että vasta sitten, kun siitä on lääkärintodistus.
Saako lääkärin tittelin ja sukupuolen ja vastaanoton keston päättää itse?
Kyllä, kun menee yksityiselle ja maksaa itse. Julkisella puolella pitää tyytyä siihen, mitä tarjotaan.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei ole vaakaa eikä mittanauhaa, joten paino ja vyötärönympärys selvisi terveystarkastuksessa. Pituuden tiesin jo ennestään, ja muuta tarkastukseen ei kuulunutkaan - paitsi joku typerä terveyskysely, joka vaikutti enemmän kyttäämiseltä kuin välittämiseltä.
Se sama kysytään töissäolevilta eli jos päätyy töihin, niin sama litania isketään eteen.
Vierailija kirjoitti:
Miten otsikossa mainittuun muka pääsee kun en pääse minkäänlaiseen normilääkäriinkään puhelimitse ainakaan Turussa? Soitot eivät mene läpi eivätkä soita takaisin, täytyykö mennä makaamaan johonkin tai ryhtyä lukutaidottomaksi m0niosaajaksi?
Oletko kuullu googlesta? Työttömien terveystarkastukseen on ihan oma "jononsa" eli työkkäri tekee lähetteen ja sen avulla saat ajan hyvinkin nopeasti.
Vierailija kirjoitti:
Kyselivät taloustietoja, kyllä terveystarkastuksen yhteydessä, onko velkaa jne. Että semmoista. En tietenkään kertonut mitään.
Jos on velkaa, niin silloin työttömän rahat voidaan siirtää edusvalvojalle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullu googlesta? Työttömien terveystarkastukseen on ihan oma "jononsa" eli työkkäri tekee lähetteen ja sen avulla saat ajan hyvinkin nopeasti.
Ai nopeesti, täällä meni ainoastaan melkein vuosi kun "pääsi" tähän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyselivät taloustietoja, kyllä terveystarkastuksen yhteydessä, onko velkaa jne. Että semmoista. En tietenkään kertonut mitään.
Jos on velkaa, niin silloin työttömän rahat voidaan siirtää edusvalvojalle.
Ei multa kysytty veloista ja osaan kyllä ihan itse maksaa talolainan.
Tänään oli verikoe ja ens kuun alussa terveydenhoitajan kanssa hoidetaan puhelimessa tämä terveystarkastus.
Sitten pääsee kuittaan te-toimistolle, että annettu tehtävä suoritettu.
Vierailija kirjoitti:
Tänään oli verikoe ja ens kuun alussa terveydenhoitajan kanssa hoidetaan puhelimessa tämä terveystarkastus.
Sitten pääsee kuittaan te-toimistolle, että annettu tehtävä suoritettu.
Mitä verikokeita otti?
MIkä tämä tämmöinen on?