2t juhlat, 3t menee matkoihin. Lähtisitkö?
Meidän pojan serkulla on 6v synttärit klo 15-17. Meillä ei ole autoa ja julkisilla sinne kestää 3t edes takas. Aika on bussi- ja junamatkat, ei sis odottamista.
Mua tökkii ajatus käyttää 3t matkustamiseen 2t juhlien takia. Toisaalta en mä halua pahoittaa pienen sankarin mieltä.
Mitä sinä tekisit? Menisitkö?
Kommentit (15)
Menisin ja jäisin yöksi paikalliseen hotelliin. Tekisin siitä pienen matkan perheellemme.
Menisin, olen itsekkin ajanut 500 km juhliin ja ollut muutaman tunnin. Ei se kuitenkaan ole kuin kerta vuodessa ja minusta on kiva nähdä ystäviä
Meillä ei valitettavasti ole varaa hotelliin
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 13:49"]Meillä ei valitettavasti ole varaa hotelliin
[/quote]
T: ap
Kyllä menisin. Voihan sen matka-ajankin käyttää hyödyksi, pelata lautapelejä, lukea kirjaa, tehdä käsitöitä.
Kyseessä on lapsen serkku eli lapsen toinen vanhempi on joko Sinun tai miehesi sisar tai veli.
Onko ihan mahdotonta jäädä heille vähän pidemmäksi aikaa, vaikka varsinainen juhla onkin tuo rajattu aika?
Aika kalliit pirskeet, jos matkoihin menee kolme tonnia.
(Tunnin lyhenne on "h", pässi.)
Menisin. 3h per suunta olisi liikaa, mutta jos edestakaisin, niin ei ole kohtuuton.
Menisin. Meillä isovanhemmatkin tulevat lapsenlapsenlapsensa juhliin 3h ajomatkan päästä. Eli matkoihin menee yhteensä 6h ja juhlissa saattavat olla vain 1-2h. Kyllä sukulaisten takia voi pidemmällekin lähteä, ei niitä muuten tule varmaan liikaa nähtyäkään välimatkan takia.
Olen mennytkin vastaavassa tilanteessa.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 13:53"]Kyseessä on lapsen serkku eli lapsen toinen vanhempi on joko Sinun tai miehesi sisar tai veli.
Onko ihan mahdotonta jäädä heille vähän pidemmäksi aikaa, vaikka varsinainen juhla onkin tuo rajattu aika?
[/quote]
Synttärit ovat seurakunta talolla. Voisin toki auttaa siivouksessa mutta sitten pitäisi ottaa bussi taas heille, lisää matkustamista. Kai me sit mennään. En tiedä miksi mutta mä en oikein tykkää julkisilla sahaamisesta. Bussi, metro, juna, kävely. Synttäri pileet. Ja sit taas kävely, juna, metro ja bussi. Vaik luontoa tapettais, kyl se auto olis vaan niin kätevä! Hyvä pointti sillä joka huomautti, että kerran vuodessa vaan tarttee tätä tehdä. Me mennään! Kiitokset kaikille vastauksista ja anteeksi kaikki kirjoitus ja asiavirheet. Toivottavasti muut ymmärsi, että t:llä tarkoitin aikaa enkä kustannusta :)
No johan ton 1,5h suuntaansa saisi kulumaan jos matkustaisi Espoosta Vantaalle julkisilla. Jos teet matkasta tuollaisen ongelman niin tuskin sua kovasti muutenkaan sinne kiinnostaa mennä.
Meillä on oma auto mutta miehen suku asuu kaukana meistä. Matkaa menee osaan 2h suunta ja osaan jopa 5h ja silti olemme päivä reissuja heittäneet. Meillä on 3-5 lasta mukana melkein aina.
En menisi eikä kukaan pahoittaisi mieltään.