Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos kelassa ei lue käsittelysaikaa enää vaan tumma pallura on kohdassa käsittely. Tarkoittaako että päätös tulee tänään?

Vierailija
16.08.2021 |

Olen odottanut jo yli kuukauden

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odota toinen

Vierailija
2/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkkeissä kestää

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätös tulee kun virkailijaa kiinnostaa tarpeeksi

Vierailija
4/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeissä kestää

tämä on saikku, ei eläke

Vierailija
5/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa päätökissä on käsittely ajat nyt useita kuukausia.

Vierailija
6/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kelan tavoitteena on käsitellä sairauspäivärahan hakemus keskimäärin 21 päivässä. Nyt hakemuksen käsittelyyn kuluu keskimäärin 25 päivää. Ruuhka koskee sairauspäivärahan lisäksi osasairauspäivärahaa ja tartuntatautipäivärahaa.

– Hakijoiden kannattaa varautua siihen, että hakemuksen käsittely kestää 10–40 päivää. 

Lähde: kela.fi

Vierailija
7/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikissa päätökissä on käsittely ajat nyt useita kuukausia.

Eikä ole. Esimerkiksi toimeentulotuen jatkohakemuksen käsittelyssä.

Vierailija
8/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
9/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tule vaan sen käsittely on työn alla

Vierailija
10/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun lukee päätös niin näet maksupäivän

Vierailija
11/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on siis käsittely vaiheessa. Päätös on seuraava askel. Tsemppiä odotukseen...

Vierailija
12/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luultavasti joo. Tänään tehty päätös näkyy siellä asiointipalvelussa puolen yön jälkeen, maksun summa saattaa tulla näkyviin jo aiemmin.

Vierailija
13/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luultavasti joo. Tänään tehty päätös näkyy siellä asiointipalvelussa puolen yön jälkeen, maksun summa saattaa tulla näkyviin jo aiemmin.

Mutta jos summaa ei näy, tarkoittaako sitä, että hylkäys luvassa?

Vierailija
14/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukausia kestää joskus kaikki.Joku hylkää saikun menee kuukausi,sitten tulee kirje hyväksytään.Taas menee kuukausi..Näin kävi minulle.Viikkoa ennen astmakuntoutusta mietin en lähde sinnekkään ..pitäkööt tunkkinsa.Sitten klöntti maksettiin.Sairasta kyykytellään,Jotkut jää ilman saikkupäivärahojakin.Ole omalla saikulla.

Vierailija
15/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andaluuci kirjoitti:

Kuukausia kestää joskus kaikki.Joku hylkää saikun menee kuukausi,sitten tulee kirje hyväksytään.Taas menee kuukausi..Näin kävi minulle.Viikkoa ennen astmakuntoutusta mietin en lähde sinnekkään ..pitäkööt tunkkinsa.Sitten klöntti maksettiin.Sairasta kyykytellään,Jotkut jää ilman saikkupäivärahojakin.Ole omalla saikulla.

Jos hylätään, tulee tehdä valitus!

Vierailija
16/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo 2 kk jo mennyt, monta kertaa olen soittanut ja hoputtanut eikun lisää paperia kun saikkutodistus olikin puutteellinen. Kiva syödä makaronia koko kesä kun muuhun ei ole ollut varaa. En saa tukia.

Vierailija
17/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo 2 kk jo mennyt, monta kertaa olen soittanut ja hoputtanut eikun lisää paperia kun saikkutodistus olikin puutteellinen. Kiva syödä makaronia koko kesä kun muuhun ei ole ollut varaa. En saa tukia.

Mikä puute siinä saikkupaperissa oli?

Vierailija
18/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
19/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei sanottu että vakava masennus ja ahdistuneisuushäiriö ovat este työnteolle. Luki vain sairasloma-aika. Maalaisjärkeä ei saa Kelassa näköjään käyttää. Vaadittiin lääkäriltä lisäselvitystä kelalle miten nämä edellä mainitut vaikuttavat työkykyyn! Kun haluaisi vain kuolla ja pelottaa kauppaan menokin niin onhan sitä silloin työkykyinen. Olen muutenkin ollut työtön mt-ongelmien ja fyysisen sairauden vuoksi pari vuotta. Tuntuu kaikki turha byrokratia pelkältä kiusanteolta.

Vierailija
20/34 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä ei sanottu että vakava masennus ja ahdistuneisuushäiriö ovat este työnteolle. Luki vain sairasloma-aika. Maalaisjärkeä ei saa Kelassa näköjään käyttää. Vaadittiin lääkäriltä lisäselvitystä kelalle miten nämä edellä mainitut vaikuttavat työkykyyn! Kun haluaisi vain kuolla ja pelottaa kauppaan menokin niin onhan sitä silloin työkykyinen. Olen muutenkin ollut työtön mt-ongelmien ja fyysisen sairauden vuoksi pari vuotta. Tuntuu kaikki turha byrokratia pelkältä kiusanteolta.

Mitä se lääkäri kirjotti lähtöselvitykseen ja menikö silloin läpi? 😂 tuo on muuten typerää pyytää lisäselvityksiö, koska useinhan lekurit vaihtuu niin tiuhaan ettei oo mahdollista edes saada lisäselvitystä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän seitsemän