Jos kelassa ei lue käsittelysaikaa enää vaan tumma pallura on kohdassa käsittely. Tarkoittaako että päätös tulee tänään?
Kommentit (34)
Päätös tulee kun virkailijaa kiinnostaa tarpeeksi
Vierailija kirjoitti:
Eläkkeissä kestää
tämä on saikku, ei eläke
Kaikissa päätökissä on käsittely ajat nyt useita kuukausia.
Kelan tavoitteena on käsitellä sairauspäivärahan hakemus keskimäärin 21 päivässä. Nyt hakemuksen käsittelyyn kuluu keskimäärin 25 päivää. Ruuhka koskee sairauspäivärahan lisäksi osasairauspäivärahaa ja tartuntatautipäivärahaa.
– Hakijoiden kannattaa varautua siihen, että hakemuksen käsittely kestää 10–40 päivää.
Lähde: kela.fi
Vierailija kirjoitti:
Kaikissa päätökissä on käsittely ajat nyt useita kuukausia.
Eikä ole. Esimerkiksi toimeentulotuen jatkohakemuksen käsittelyssä.
Ei tule vaan sen käsittely on työn alla
Sitten kun lukee päätös niin näet maksupäivän
Se on siis käsittely vaiheessa. Päätös on seuraava askel. Tsemppiä odotukseen...
Luultavasti joo. Tänään tehty päätös näkyy siellä asiointipalvelussa puolen yön jälkeen, maksun summa saattaa tulla näkyviin jo aiemmin.
Vierailija kirjoitti:
Luultavasti joo. Tänään tehty päätös näkyy siellä asiointipalvelussa puolen yön jälkeen, maksun summa saattaa tulla näkyviin jo aiemmin.
Mutta jos summaa ei näy, tarkoittaako sitä, että hylkäys luvassa?
Kuukausia kestää joskus kaikki.Joku hylkää saikun menee kuukausi,sitten tulee kirje hyväksytään.Taas menee kuukausi..Näin kävi minulle.Viikkoa ennen astmakuntoutusta mietin en lähde sinnekkään ..pitäkööt tunkkinsa.Sitten klöntti maksettiin.Sairasta kyykytellään,Jotkut jää ilman saikkupäivärahojakin.Ole omalla saikulla.
Andaluuci kirjoitti:
Kuukausia kestää joskus kaikki.Joku hylkää saikun menee kuukausi,sitten tulee kirje hyväksytään.Taas menee kuukausi..Näin kävi minulle.Viikkoa ennen astmakuntoutusta mietin en lähde sinnekkään ..pitäkööt tunkkinsa.Sitten klöntti maksettiin.Sairasta kyykytellään,Jotkut jää ilman saikkupäivärahojakin.Ole omalla saikulla.
Jos hylätään, tulee tehdä valitus!
Joo 2 kk jo mennyt, monta kertaa olen soittanut ja hoputtanut eikun lisää paperia kun saikkutodistus olikin puutteellinen. Kiva syödä makaronia koko kesä kun muuhun ei ole ollut varaa. En saa tukia.
Vierailija kirjoitti:
Joo 2 kk jo mennyt, monta kertaa olen soittanut ja hoputtanut eikun lisää paperia kun saikkutodistus olikin puutteellinen. Kiva syödä makaronia koko kesä kun muuhun ei ole ollut varaa. En saa tukia.
Mikä puute siinä saikkupaperissa oli?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei sanottu että vakava masennus ja ahdistuneisuushäiriö ovat este työnteolle. Luki vain sairasloma-aika. Maalaisjärkeä ei saa Kelassa näköjään käyttää. Vaadittiin lääkäriltä lisäselvitystä kelalle miten nämä edellä mainitut vaikuttavat työkykyyn! Kun haluaisi vain kuolla ja pelottaa kauppaan menokin niin onhan sitä silloin työkykyinen. Olen muutenkin ollut työtön mt-ongelmien ja fyysisen sairauden vuoksi pari vuotta. Tuntuu kaikki turha byrokratia pelkältä kiusanteolta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä ei sanottu että vakava masennus ja ahdistuneisuushäiriö ovat este työnteolle. Luki vain sairasloma-aika. Maalaisjärkeä ei saa Kelassa näköjään käyttää. Vaadittiin lääkäriltä lisäselvitystä kelalle miten nämä edellä mainitut vaikuttavat työkykyyn! Kun haluaisi vain kuolla ja pelottaa kauppaan menokin niin onhan sitä silloin työkykyinen. Olen muutenkin ollut työtön mt-ongelmien ja fyysisen sairauden vuoksi pari vuotta. Tuntuu kaikki turha byrokratia pelkältä kiusanteolta.
Mitä se lääkäri kirjotti lähtöselvitykseen ja menikö silloin läpi? 😂 tuo on muuten typerää pyytää lisäselvityksiö, koska useinhan lekurit vaihtuu niin tiuhaan ettei oo mahdollista edes saada lisäselvitystä
Odota toinen