En millään pääse sen asian yli, että olen idiootti!
Olen niin huono oppimaan asioita ja muistamaan niitä. Kuinka olisikaan ihanaa olla esim. lääkäri, asianajaja, insinöörikin, mutta kun en tajua enkä muista mitään lukemaani muutamaa päivää pidemmälle. Tämä sattuu aina vaan syvälle sieluun, vaikka olenkin jo 30+ mies. Muita kohtalotovereita? Miten kestätte ja hyväksytte tämän kaiken puutteellisuuden itsessänne?
Kommentit (29)
Lausahdus 'Kaikki on mahdollista, kun vaan oikein kovasti haluaa' on pelkkä vitsi.
Silloin kun v******a ihan armottomasti, otan kaatokännit. Se auttaa vähäksi aikaa.
Yks tonttu täälläkin. Edelleen saan usein kuulla että oon tyhmä. Sit pidänkin jonkun aikaa mykkäkouluu tai poksahdan, riippuen siitä kuka heittelee skeidaa nokalle.
Kyllä kahvia tekisi nyt kovasti mieli.
Vaikuttaako tämän palstan kirjoittelut siltä että joku olisi päässyt :D
hei relatkaa 100 vuoden päästä me ollaan kaikki delattu !
no mut mul oli keski arvo parhaimmillaan jotain 6,5 et repikää siittä t. lakasukoneen kuljettaja
Ei hätää. Tällä palstalla teitä on paljon.
Vierailija kirjoitti:
Lausahdus 'Kaikki on mahdollista, kun vaan oikein kovasti haluaa' on pelkkä vitsi.
Ei se kyllä ole. On vain outoa, jos joku, jolla ei ole kertakaikkiaan lahjoja esim. astronautiksi, haluaisi sitä oikein kovasti ja eläisi vain sille.
Idiootti ei kykene kirjoittamaan mihinkään sosiaaliseen mediaan . Et siis ole idiootti.
Vähän eri tilanne mulla, mutta kuitenkin aika sama: olen periaatteessa fiksu ja koulussa pärjäsin. Nyt muisti pätkii, mihinkään ei jaksa keskittyä ja koko ajan väsyttää (masennusta ym. ongelmaa). eli käytännössä toimin kuin idiootti.
Mulle on masennus tehnyt sen, että en muista mitään. Ei voi edes opiskella, kun asiat tippuu päästä saman tien.
Vierailija kirjoitti:
Mulle on masennus tehnyt sen, että en muista mitään. Ei voi edes opiskella, kun asiat tippuu päästä saman tien.
No niin, tässä se nähdään: masennus on vakava juttu, paljon vakavampi kuin ehkä vielä ymmärretäänkään.
Joo olen hyväksynyt jo aika päiviä sitten että olen tyhmä enkä muuksi muutu. Sen lisäksi sosiaalisesti hyvin vammainen. Ei näillä korteilöa pitkälle pötkitä mutta kai mulla joku tarkoitus on tässä yhteiskunnassa kuitenkin. Ehkä.
Idiooteille on runsaasti käyttöä vasemmistopuolueissa ja katuja valtaavissa ympäristöliikkeissä. Tervetuloa mukaan toimintaan!
Minulla on todella helppoa oppia mitä vaan. Tarvitsen muutamia tunteja, niin saan melkein minkä vaan aihealueen haltuun. Arvaa ahdistaako ja vituttaako, että en osaa aloittaa, enkä jatkaa opiskelua? Minulla on Adhd.
Tarvitsisin sinunlaisen ahkeran ja motivoituneen henkilön ohjaamaan minua eteenpäin kun jumitan tai lähden tekemään muita juttuja. Sitten voisin sinulle selittää ne asiat mitä ollaan opiskelemassa 😄
Kaikki eivät opi lukemalla. Itsellekään ei luettu tieto pysy mielessä edes sivun loppuun asti, mutta itse kirjoittamani ja myös usein toisen henkilön kirjoittamisen katselu painaa tiedon päähäni kuin kuuma veitsi pureutuu voihin.
Ei kukaan ole täysin tyhmä :) Jos on puutteita jossain kohtaa, niin älykkyys ja taidot näkyvät toisella osa-alueella sitten.
No vaikeahan se on kestää. Muistan jo ala-asteelta kun yritin ja yritin ja yritin lukea ja opiskella asioita. Tein illat iltojen jälkeen läksyjä ja mitä tulikaan keskiarvoksi: 7.5. Sen jälkeen makasin masentuneena kotona huoneessani peiton alla ainakin viikon ja itkin. Paljon paremmin ei mennyt yläasteellakaan, 7.7-7.8 oli keskiarvo koko yläasteen ajan. Ja englannista sain useimmiten 6 vaikka tein läksyt aina parhaani mukaan. Päättikseen tuli siitä oppiaineesta "peräti" 7. Ja sitten oli niitä kauniita, komeita, rohkeita ja viisaita jotka veti helposti ysejä ja kymppejä. Se tuntui ihan helvetin pahalta.