G: Mitä teette lapsille ruuaksi nyt lounaalla?
Meillä on keitettyjä pottuja, paistettuja nakkeja ja voikastiketta.
Vihanneksiakaan en unohtanut; tuorekurkkua lohkoina
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 11:17"]
Tortilloja ja jäätelöä.. Juhlitaan mun synttäreitä..
[/quote]
Et sit viitsinyt panostaa
Lapsi syö lounaaksi kaupan maksalaatikkoa. Me vanhemmat syödään jotain jos syödään.
Päivälliseksi kirjolohikiusausta.
Lounaaksi broileri-pestopastaa ja salaattia & porkkanaraastetta. Illalla uunijuureksia ja loimulohta & salaattia.
Eilistä posssun ulkofilettä (paistettu pannulla ohueksi nuojittuina), herkkusienikastiketta ja perunoita.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 10:39"]
Meillä ei syödä varsinaista lounasta viikonloppuisin, vaan tukevampi aamupala hieman myöhemmin (tänään oli tarjolla tuoreita sämpylöitä kurkulla, tomaatilla, salaatilla ja juustolla, mannapuuroa, smoothieta, kahvia/kaakaota, jogurttia, hedelmiä ja mysliä, jokainen saa valita mieleistänsä) ja ruoka syödään vähän aikaisemmin. Teen tummaa riisiä, höyrytettyjä kasviksia sekä lohikastiketta.
Yleisesti kysyn, että miten te oikeasti pystytte vetämään noinkin massiivisen aamupalan? Minä syön joka aamu leivän tai kaksi ja olen täynnä, ei se vkl aamu ole kropan kannalta sen erityisempi.
[/quote]
[/quote]
Siis tuostahan, kuten kirjoitin, jokainen otti oman valintansa mukaan mitä tahtoi, ihan mielitekojen ja omien tarpeidensa mukaan. Itse otin kahvia, lasillisen smoothieta ja sämpylänpuolikkaan kurkulla ja juustolla. Aika perus.
[/quote]Olisko sulla heittää jotain mahtavaa smoothie-reseptiä ;)
Tein eilen onnistuneen broilerinfilekastikkeen ja riisiä. Tänään sekoitan ne keskenään.tein niin paljon, että riittää tänäänkin. Sit salaattia ja kurkkua ja maitoa. Itselle tomaatti...lapset ei syö kuin ketsuppina. Ehkä fetaa tai raejuustoa ja raakaa porkkanaa kans. Tuolla lämpenee hellalla just.
Lounaaksi oli tulista kasvispataa eiliseltä
Keitän just mannapuuroa kännykkä kädessä.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 11:34"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 10:54"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 10:39"]
Meillä ei syödä varsinaista lounasta viikonloppuisin, vaan tukevampi aamupala hieman myöhemmin (tänään oli tarjolla tuoreita sämpylöitä kurkulla, tomaatilla, salaatilla ja juustolla, mannapuuroa, smoothieta, kahvia/kaakaota, jogurttia, hedelmiä ja mysliä, jokainen saa valita mieleistänsä) ja ruoka syödään vähän aikaisemmin. Teen tummaa riisiä, höyrytettyjä kasviksia sekä lohikastiketta.
Yleisesti kysyn, että miten te oikeasti pystytte vetämään noinkin massiivisen aamupalan? Minä syön joka aamu leivän tai kaksi ja olen täynnä, ei se vkl aamu ole kropan kannalta sen erityisempi.
[/quote]
[/quote]
Siis tuostahan, kuten kirjoitin, jokainen otti oman valintansa mukaan mitä tahtoi, ihan mielitekojen ja omien tarpeidensa mukaan. Itse otin kahvia, lasillisen smoothieta ja sämpylänpuolikkaan kurkulla ja juustolla. Aika perus.
[/quote]Olisko sulla heittää jotain mahtavaa smoothie-reseptiä ;)
[/quote]
Oma lemppari on ihan maustamaton jogurtti-mango-appelsiinituoremehu, miehellä taas maustamaton jogurtti-mustikka-banaani-mustikkakeitto. Lapset tykkää eniten maustamaton jogurtti-mansikka-banaani-mansikkakeitto smoothiesta. Omaani laitan lasillisen mangokuutioita (noin puolikas mango, mutta usein tää paskamutsi käyttää ihan pakastemangoa), suunnilleen saman verran maustamatonta jogurttia ja tilkan mehua. Sekoittimeen vaan. Miehen ja lasten versioihin yksi banaani, juomalasillinen marjoja, tilkka mansikka/mustikkakeittoa ja sekaisin. :)
Ja lainauksethan onnistui oikein mallikkaasti.. -51
Tein uusista perunoista muusia ja höyritin ryynimakkaroita. Tarjosin puolukkahillon kanssa.
Maalaissalaattia. Salaatinlehtiä,tomaattia, vihreitä papuja, paprikaa, kylmäsavulohta, keitettyjä kananmunia, pekonia ja reilusti oliiviöljyssä valkosipulin kanssa paistettuja krutonkeja.
Lounaaksi syötiin uunissa tehtyjä perunoita (kokonaisena uuniin foliossa) ja graavilohi-kermaviilikastiketta. Lisäksi oli salaattia.
Lounas/päivällinen: voissa paistettua muikkua, perunamuusia ja tattimuhennosta. Salaattia kaveriksi.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 11:20"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 11:17"]
[/quote]
Et sit viitsinyt panostaa
[/quote] lapset sai päättää... Ja jäätelö tarkoittaa hienoja annoksia :) strösseleitä ja kinuskikastiketta.