G: Mitä teette lapsille ruuaksi nyt lounaalla?
Meillä on keitettyjä pottuja, paistettuja nakkeja ja voikastiketta.
Vihanneksiakaan en unohtanut; tuorekurkkua lohkoina
Kommentit (56)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 10:47"][quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 10:39"]
Meillä ei syödä varsinaista lounasta viikonloppuisin, vaan tukevampi aamupala hieman myöhemmin (tänään oli tarjolla tuoreita sämpylöitä kurkulla, tomaatilla, salaatilla ja juustolla, mannapuuroa, smoothieta, kahvia/kaakaota, jogurttia, hedelmiä ja mysliä, jokainen saa valita mieleistänsä) ja ruoka syödään vähän aikaisemmin. Teen tummaa riisiä, höyrytettyjä kasviksia sekä lohikastiketta.
Yleisesti kysyn, että miten te oikeasti pystytte vetämään noinkin massiivisen aamupalan? Minä syön joka aamu leivän tai kaksi ja olen täynnä, ei se vkl aamu ole kropan kannalta sen erityisempi.
[/quote]
[/quote]
Siis tuostahan, kuten kirjoitin, jokainen otti oman valintansa mukaan mitä tahtoi, ihan mielitekojen ja omien tarpeidensa mukaan. Itse otin kahvia, lasillisen smoothieta ja sämpylänpuolikkaan kurkulla ja juustolla. Aika perus.
Mennään syömään pitopöydästä perinneruokaa .
Syötiin brunssi kuten joka su. Päivällä laitan ulkoilun jälkeen hk:n sinisen juustolla uuniin ja lohkoperunat ja fetasalaatin. Hyvää pyhää kaikille!
Meidän lounas on eilisestä uunilohesta ja pekonista tehty risotto.
Muuten olen tän aamun viettänyt keittiössä, teen ensi viikon ruoat valmiiksi. Tulossa on lihapullia, jauhelihakastiketta, uunibroileria, moskovanpataa ja kalakeittoa.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 10:30"]
Grillaan halsterissa lohta, lisukkeeksi vihreitä papuja ja parsakaalia. Grilliin heitän vielä tomaatin puolikkaita itselleni, lapset ei niistä tykkää. Tsatsikin teen kurkusta, turkkilaisesta jogurtista ja sitruunatimjamista.
[/quote]
Miksi täällä alapeukutetaan hyvältä kuulostavalle lounaalle? En ole kys. viesti kirjoittaja, mutta heräsi vaan ihmetys kun ketjua luin. Itse söisin mielelläni tuota ruokaa.
Mies lasten kanssa Lintsillä, joten siellä menee varmaan jotain hamppariateriaa. Itse syön täällä kotona eilistä lasagnea.
Broilerinkoipia, uunijuureksia, jälkiruoaksi kermavaahtoa marjoilla
Mä en kokkaa tänään mitään, mennään ulos syömään miehen synttäreiden kunniaksi ja lapsi varmaan valitsee jonkin lohiruuan. :)
Meilläkin viikonloppuisin syödään myöhään aamupala joten lounasta ei tehdä. Ainoastaan pienimmällä (1,5v.) on säännöllisemmät ruoka-ajat ja hän syö lounasta. (perunalaatikkoa, jonka tein jo edellispäivänä) Päivälliseksi syödään lohta, muussia ja kasviksia.
En jaksa tehdä ruokaa joten kaupan maksalaatikko saa ajaa asiansa tänäänkin.. aamulla paistoin kananmunia ja tein lämpimiä voileipiä. :)
Spagettia ja hirvenlihasäilykettä (isin ampumasta hirvestä), maitoa. Ei kasviksia tai leipää. Aamupala oli mustikoita ja puuroa.
Paistia, uunijuureksia ja salaattia.
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 11:06"]
En jaksa tehdä ruokaa joten kaupan maksalaatikko saa ajaa asiansa tänäänkin.. aamulla paistoin kananmunia ja tein lämpimiä voileipiä. :)
[/quote]
Maksalaatikko on ihan hyvä ravitseva ruoka :) miksi niitä kaupassa myytäisi jos ei olisi suuhunpantavaksi tarkoitettu? :)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 10:51"]
Tosi monella lohta!
[/quote]
Sitä oli S-marketissa 6,90 e/kg. Me syötiin omamme jo eilen.
Punajuuri-aurajuustokeittoa ja ruisleipää.
Tortilloja ja jäätelöä... Juhlitaan mun synttäreitä...
Lounaaksi kohtapuoliin kalakeittoa
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 11:08"]
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 11:06"]
[/quote]
Maksalaatikko on ihan hyvä ravitseva ruoka :) miksi niitä kaupassa myytäisi jos ei olisi suuhunpantavaksi tarkoitettu? :)
[/quote]
Kaupasta löytyy paljonkin syömäkelvotonta tavaraa, meinaan ruokahyllystä
Tosi monella lohta!