Appi
Sovimme pari päivää sitten, että menemme miehen kanssa apen luokse syömään. Minulla on eräs ruoka-aine allergia ja mieheni kyselikin isältään, että ei kai hän aio laittaa kyseistä ruoka-ainetta ruokaan. Appiukko sitten annosteli kaikille ruuat lautaselle, myös salaatit. No tottakai salaatissa sitten oli juuri kyseistä ruoka-ainetta ihan silmin nähden. Minä vaivihaa siirsin salaatin miehen lautaselle (appiukko oli silloin käymässä toisessa huoneessa), jotten joutuisi ikävään tilanteeseen, kun jättäisin salaatin syömättä. Ruuan jälkeen appiukko kysyi minulta, kuinka salaatti oli maistunut, kun siinä kerta oli kyseistä ruoka-ainetta. Jos mies olisi hieman vanhempi, eikä ymmärtäisi käsitettä allergia, voisi sen panna ymmärtämättömyyden piikkiin. Mitä mieltä te olette? Olenko yliherkkä, kun loukkaannuin?
Kommentit (22)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 10:19"]Ok. Jääräpäinen vanhus ei ymmärrä keliakiaa, uskotaan. Emmä jaksa tätä ketjua muutenkaan enää tahkota, kun asia on jo käsitelty. Tsau.
[/quote]
Jääräpäiset minkään ikäiset ihmiset eivät ymmärrä jotain asiaa, jos heillä on omasta mielestään toisenlainen ja oikeampi käsitys asiasta. Muun muassa sinä olet tästä loistava esimerkki ;-)
[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 10:14"]17, no höpö höpö. Tunnetko iäkkäitä ihmisiä lainkaan? Minä tunnen, monta sellaista on harrastuskavereinani ja myös Facessa. Kahdeksankymppinen twiittailee, 7-kymppinen rakentaa terassia mökilleen ja kirjoittaa kirjaa. Ikä ei tee ihmisestä yksinkertaista. Sivistymättömyys ja muistisairaudet asia erikseen.
[/quote]
Miten terassin rakentelut ja kirjan kirjoittamiset siihen liittyy, että on vaan tottunut tekemään asiat niin kuin aina ennenkin. Jos pulla on leivottu normaaleista jauhoista aina, niin en ihmettele ettei oikein jaksa uskoa että nykypäivänä joku muutama ihminen haluaisikin gluteenitonta jauhoa ja höpisee jotain huonosta suolistostaan.