Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miehen työongelmat ja huono tuuri työnantajien kanssa, en jaksa

Vierailija
15.09.2014 |

Mieheni on rakennusalalla ja äskettäin lähti (ennestään huonosta ja huononevan työtilanteen takia) työpaikastaan uuden työn perässä, joka hänelle oltiin suullisesti luvattu. Nyt tilanne se että kolmen kuukauden karenssi uhkaa ellei edellinen työnantaja suostu kirjoittamaan irtisanomis papereita. Ei siis asuta yhdessä vielä ja minä aloitin opiskelut juuri, eli minustakaan ei tarvittaessa olisi rahallisesti apua.

Tilanne stressaa miestäni paljon ja olen yrittänyt tukea ja olla avuksi, mutta en voi rahaksi tai työpaikaksi muuttua. Olen juuri itse pääsemässä takaisin jaloilleni ja nyt tämän tilanteen takia elämäniloni uhkaa kadota uudestaan sillä kaikki yhteinen vapaa-aika menee "masennellessa" ja tuntuu ettei mikäänauta miestäni.

Joo, tiedän, hölmöä oli lähteä edellisestä työpaikasta ennenkuin mitään oli paperilla, mutta moneen kertaan olivat puhelimitse yhteydessä ja asiaa vakuuteltiin miehelleni.

Kommentit (6)

Vierailija
1/6 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta työpaikkaa hakemaan. Tämä on viimeinen päivä, kun saa olla masiksessa tämän asian takia ja huomenna alkaa uuden paikan hakeminen täysillä. Miehelle puhelin käteen ja päivässä pitää tulla 15 soittoa mahdollisille tuleville työnantajille, kunnes tärppää.

Vierailija
2/6 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja jos ei saa päivässä uutta hyväpalkkaista työpaikkaa potku perseelle ja uus ukko. Näinhän tällä palstalla miehiä käsitellään!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/6 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mies irtisanoi itsensä työpaikasta, vaikkei uudesta ollut vielä työsopimusta allekirjoitettu? Harmillinen juttu, mutta noinhan siinä käy eli työkkäri iskee karenssin. Edellinen työnantaja voi joutua vaikeuksiin, jos kirjoittaa todistuksen irtisanomisesta, vaikka irtisanomiseen ei ole ollut lainmukaisia perusteita. 

Uutta duunia hakemaan ja sossuun aika.

Vierailija
4/6 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä ja pitäkää tätä myös oppina vastaisuuden varalle: Edellisestä työstä EI IRTISANOUDUTA ennenkuin uudessa työsopimuksessa on nimi alla.

Nyt vaan uutta työtä hakemaan reippaasti.

Vierailija
5/6 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtä hakeekin. Kumpa työn saaminen olisikin noin helppoa, asumme sen verran pienellä paikkakunnalla että yleensä töitä saadaan suhteilla. No mutta... toivotaan parasta. Ap

Vierailija
6/6 |
15.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot miehellesi, että ikävä juttu, mutta siinä rypeminen ei auta. Tietenkin moka harmittaa, mutta tästä kannattaa nyt vain ottaa opiksi ja muistaa jatkossa, että ei voi luottaa vain suullisiin lupauksiin. Kolme kuukautta on nyt sitten elettävä säästöillä, vanhempien avulla tai sitten sos.toimiston. Voit pyytää miehesi kavereita tai perhettä tsemppaamaan ja kuuntelemaan häntä, jos tuntuu liian raskaalta olla ainoa tukija.