Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuopion hammashoidon viraalihitti: videolla kolajuoma syövyttää hampaan olemattomiin muutamassa tunnissa

Vierailija
16.08.2021 |

Näin limpparit, mehut ja hedelmät tekevät hampaillesi: https://yle.fi/uutiset/3-12057497

Tarkoitus on saada ihmiset hoitamaan hampaitaan paremmin kotona.

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo on täyttä huuhaata.

Olen testannut itse aikoinaan kun lapselta lähti maitohammas.

Pidin hammasta useita päiviä cocacolassa, ei tapahtunut mitään muuta kuin hieman otti väriä.

Vierailija
2/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nähnyt videon ja sanottava että siellä on pakko olla jotain muutakin kuin kolajuoma. Lola kun ei normaalisti käyttäydy noin. Toiseksi ihminen nielaisee limpparit heti alas kurkusta, kun juovat, kukaan ei pidä sitä suussaan tunteja tai päivätolkulla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jollen väärin muista, niin Myhtbusters jo aikoinaan todisti tämän cola väitteen epätodeksi.

Vierailija
4/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cola-juomia kuitenkin myydään ja juodaan paljon. Jos tuossa olisi perää, niin monelta olisi ne hampaat liuenneet suusta jo aika päivää sitten + mitään cola-juomia ei saisi enää myydä, koska terveydelle haitallisia potenssiin sata.

Vierailija
5/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikös tämä ole ikivanha urbaanilegenda?

Vierailija
6/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jollen väärin muista, niin Myhtbusters jo aikoinaan todisti tämän cola väitteen epätodeksi.

Käyttivätkö he edes kolajuomaa vai ruskeaksi värjättyä vettä kun tämä Kuopion hammashoidon Tiktak-video osoittaa asian toisin. Toki jokainen saa itse valita uskooko ennemmin amerikkalaisia tv-julkkiksia vai suomalaisia hammaslääkäreitä.

Vierailija
7/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikös tämä ole ikivanha urbaanilegenda?

70-luvulla tällä jo peloteltiin lapsukaisia.

Vierailija
8/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käyttivätkö he edes kolajuomaa vai ruskeaksi värjättyä vettä kun tämä Kuopion hammashoidon Tiktak-video osoittaa asian toisin. Toki jokainen saa itse valita uskooko ennemmin amerikkalaisia tv-julkkiksia vai suomalaisia hammaslääkäreitä.

Oletko trolli vai vajaaälyinen?

Kokeile vaikka ihan itse.

Vierailija
9/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Normaalisti uskoisin kyllä varmasti suomalaisia hammaslääkäreitä mutta valitettavasti tällä kerralla ei kannata. Noin kun ei ihan oikeasti tapahdu. Tätä on testattu lukemattomia kertoja eikä hammas kyllä katoa noin nopeasti.

Vierailija
10/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä mietityttääkin, että miksi suomalaiset hammaslääkärit huijaavat ja näin ollen pilaavat oman uskottavuutensa.

Olen myös testannut tätä lapsen maitohampaalla, ei toiminut.

Vierailija
11/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä ap repäisit tuon lopputuloksen? Jutussa vain sanotaan että kolavideossa näkyy mitä hampaalle käy kun se lilluu kokiksessa 24 tuntia mutta tulosta ei kerrottu eikä videota löydy linkin takaa.

Vierailija
12/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän tässä mietityttääkin, että miksi suomalaiset hammaslääkärit huijaavat ja näin ollen pilaavat oman uskottavuutensa.

Kannattaa lukea juttu.

Vierailija
13/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis siinä kokiksessa on hiilihappoa, kuten jokaisessa muussakin limpparissa ja esim. oluessa ja kuohuviinissä. Ei siinä ole mitään maagisia myrkkyjä.

Vierailija
14/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa käydä katsomassa se viraalivideo Tiktokista.

Vierailija
15/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ne hampaat nyt yhdessä yössä sula, mutta kyllä tumma, hapan juoma ja sokeri yhdessä saavat hampaat huonoon kuntoon (värjää ja syövyttää) jos nauttii juomaa monta kertaa päivässä. Jos satunnaisesti juo lasillisen niin sillä ei tietysti ole kovin merkittävää kokonaisvaikutusta.

Vierailija
16/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuohan on urbaanilegenda. Testattiin toi mun lapsuudessa kasarilla, kun kaverin pikkuveljeltä lähti maitohammas. Laitettiin se hammas yöksi perinteiseen CocaColaan (ei siis mikään makeutusainejuoma vaan kunnon sokerikola) ja aamulla vastassa oli ihan sama hammas mikä illallakin.

Haitallisia tällaiset, kun ne voidaan heti itse todeta valheiksi ja sen jälkeen tietysti viis veisataan enää mistään mitä kukaan hampaiden puolesta sanoo.

Vierailija
17/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan on urbaanilegenda. Testattiin toi mun lapsuudessa kasarilla, kun kaverin pikkuveljeltä lähti maitohammas. Laitettiin se hammas yöksi perinteiseen CocaColaan (ei siis mikään makeutusainejuoma vaan kunnon sokerikola) ja aamulla vastassa oli ihan sama hammas mikä illallakin.

Haitallisia tällaiset, kun ne voidaan heti itse todeta valheiksi ja sen jälkeen tietysti viis veisataan enää mistään mitä kukaan hampaiden puolesta sanoo.

No ap:n sanomisia ei kannatakaan ottaa tosissaan puhui sitten mistä tahansa.

Vierailija
18/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Moni on kokeillut itsekin, kuten yllä todettu.

coccelin sisältämä hiilihappo ei sellaisenaan sulata hammasta edes viikoissa ja kuukausissa. Makean ja hiilihapon, samoin kun aspartaamin ja hiilihapon yhdistelmä usein nautittuna muuttavat suun kemiaa niin että happohyökkäys nakertaa hampaita - vuosikausia. Limondien JA kevytlimonadien lipittäminen lapsena ehtii syödä maitohampaat pois ennen teini-ikää ja jos tätä jatkaa, rautahampaat heikkenevät sitten aikuisiällä.

Yllättävää oli että hammaslääkärini kertoi että kevytjuomat (olen itse pepsi maxin ystävä) ovat yhtä pahoja. Kuulemma myös lihottavat ihan yhtä paljon kuin sokerilimsakin.

Lisäksi huomauttaisin että tässä ei ole ongelmana cokiksen aineosat vaan yleisesti hapan ja makea - lapsille ei siis kannata juottaa myöskään Jaffaa tai edes tuoremehua. Kaikissa sama ongelma.

Vierailija
19/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisi totta(mitä ei ole) niin eihän niitä Kolia,mehua yms hillota suussa vuorokausia.

Vierailija
20/21 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuossa linkin takana oli ihan asiatekstiä, ei mitåän hampaansulatusta?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan kuusi