Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka häpeävät milloin mitäkin? Tuli mieleen tuosta "kehtaatko ostaa pakastemarjoja" -ketjusta

Vierailija
16.08.2021 |

Jotkut suomalaiset noloilevat milloin mistäkin asiasta.

Kommentit (52)

Vierailija
41/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä viikolla vihdoin kehtasin ostaa pakastemustikoita ja -mustaherukoita!

T. Pakastemarjaketjun ap

Vierailija
42/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä hävettänyt kun ostin just Lidlistä kotimaista mustikkaa pakasteena. Kilon pussi n 8e. Torilta ei saa siihen kilohintaan.

Vaikea verrata, kun torilla ei myydä pakastemarjoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sukulaisissa on paljonkin kaikenhäpeäjiä.

Itse kun en juuri välitä muiden ajatuksista, niin tulee ristiriitoja. Jos hassuttelee vaikka ulkona lasten kanssa, se on heistä järkyttävää. Lapsenmieliset on heistä vähän kuin rikollisia. Rikkovat kirjoittamattomia lakeja.

Vierailija
44/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä opin häpeämään köyhyyttä. Nuorena aikuisena olikin sitten vaihe, että törsäsin koko palkan vaatteisiin ja meikkeihin kun kotona oli ylikorostettu vaatimattomuutta.

Meni yli 30 vuoden ikään asti tajuta, että mun ei ole pakko ostaa aina halvinta kaikessa vaikka olisin köyhäkin, myös mulla on oikeus ostaa joku satasen takki vaikka jos tarvitsen.

Vierailija
45/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies häpeää puhelintani (netitön simpukkamalli) aina jossain ratikassa tai kaupassa katson vaikka kelloa, hän sähisee "laita nyt v*ttu se mummopuhelin pois" :D Ketään ei kyllä varmasti oikeasti kiinnosta tippaakaan.

En ole teini, enkä 2000-luvun lapsi, mutta tässä kohtaa voin todeta että äijäs on nolo tapaus. Ketä oikeasti kiinnostaa jonkun puhelin, ellei itse ole joku Tommy Buttfucker -juntti.

Vierailija
46/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

tunnen useammanki n naisen jotka eivät kehtaa ostaa alkoholia ellei joku muu ole mukana. alkoon ei missään nimessä voi yksin mennä!

Vierailija
47/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä öisin en saa nukahdettua, kun esimerkiksi mietin mitä meninkään möläyttämään kymmenen vuotta sitten Balilla sille mukavalle rantaravintolan tarjoilijalle. Näitä on kyllä lista ja vanhimmat jostain lapsuudesta.

Valveilla ollessani en helposti nolostu tai häpeä mutta annas olla kun yö saapuu.

Vierailija
48/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teininä minua hävetti kulkea verkkahousut jalassa, siis muuten kuin urheillessa, esim. kauppaan mennessä. Nykyään ei tuollainen tunnu miltään, ihan teatteriin en verkkapukua laittaisi, mutta arkisena vapaa-ajanasuna se käy siinä kuin farkutkin.

Vierailija
49/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häpeä on toinen nimeni.

Vierailija
50/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tunnen, nimittäin itseni : D

Koko ajan hävettää ja aivan kaikki. Kävellessä tuntuu että käteni heiluvat nolosti kuin kaksi velttoa lihaletkua, kaikki varmaan näkevät miten hymyni värisee epävarmana ja tietävät mihin tarkoitukseen ostan vessapaperia! Vessassa hävettää toimittaa vessaan kuuluvia asioita ja auta armias sitä nolostuksen määrää kun joudun käyttämään aurinkolaseja. Aurinkoisella säällä. Kuten kaikki muutkin. Olen vain hyväksynyt sen että jostain syystä elämä tuntuu sietämättömän nololta, enkä anna häpeilyn estellä menoa. Ei tätä ylitse ampuvan häpeän määrää kestäisi jos siitä ei osaisi repiä huumoria. Kohti noloutta vaan, posket punoittakoon vaikka kuuhun asti.

Mene terapiaan, tuo ei ole normaalia.

Ei ehkä normaalia, mutta hyvinkin tavallista.

Vierailija
51/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani. Koko ajan täytyy olla varuillaan mitä tekee tai sanoo, kun "joku voi ajatella siitä jotain". Jatkuvasti varotaan ettei vaan tulisi tehtyä tai sanottua mitään väärää tai väärällä sanavalinnalla tai äänenpainolla, kun "mitähän ne meistä sitten ajattelee". Silmätikuksi joutumista on varottava kaikin keinoin.

Jepjep. Hyvin tuttua. "Mitähän naapuritkin ajattelee" oli usein kuultu lause lapsuudessani. Ellen ole ihan hakoteillä, niin tämä muiden ajattelusta piittaaminen on yleistä maalta tulleiden keskuudessa.

Mulla oli kouluaikana kaveri, joka tuntui häpeävän ja paheksuvan vähän kaikkea. "Kuinka sie kehtasit?!" oli hänen vakiofraasinsa ihan tavallisiin asioihin. En tiedä, kuinka on selvinnyt elämässään, kun ei iljennyt tai kehdannut perusjuttujakaan.

Minun kokemukseni mukaan olet hakoteillä. Juuri maalta tulleet tuppaavat olemaan niitä rentoja/rempseitä, häpeilemättömiä ja ilkeävät kulkea vaikka millaisissa vermeissä. Ehkä se häpeä sitten iskostetaan heihin kaupunkilaisten toimesta? Tiedä häntä...

Vierailija
52/52 |
25.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anoppi. Lempilause kaikkeen "Mitähän ne kylilläkin sanoo?". Asuu kaupungissa ja tuskin häntäkään kaikki tuntevat, kun ei ole edes "silmäätekevä" (tämäkin anopin sanavarastoa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi