Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos ovikellonne soi vielä iltakymmeneltä, mitä teette? Avaatte oven vai ette avaa?

Vierailija
16.08.2021 |

Itse en avaa, sillä asun kerrostalossa ja mulla ei oo ovisilmää. Olen nainen ja asun yksin.

Kommentit (40)

Vierailija
1/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan. Olen nainen, asun rivitalossa koiran kanssa. 

Vierailija
2/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn, mitä asiaa? Tähän mennessä aina ollut naapuri ovella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama mihin aikaan soi, en avaa koskaan.

Vierailija
4/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin avaan vaikka mikä tahansa aika. Ovisilmä on ja saatan käydä katsomassa kuka siellä on. Sekään ei ole varmaa että kävisin katsomassa. Ne harvat lähinnä sukulaiset jotka käy osaavat ilmoittaa etukäteen puhelimella. 

Vierailija
5/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan ilman muuta. Jos se on mörkö tai rosvo niin mies hoitaa asian.

Vierailija
6/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan, koska se on naapuri jolla on joku hätä. Asun kerrostalossa.

Vierailija
7/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyn ovipuhelimesta mitä asiaa. Naapurin mummo on ollut siellä pari kertaa avaimet hukassa. 

Vierailija
8/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä meen ovelle ainaskin pelottelemaan ne pois, jos sattuisikin varkaita olemaan.

M28

Vierailija
9/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsotaan ikkunasta, mitä pihalla näkyy. Mies menee todennäköisesti ovelle, koira seuraa pyytämättä mukana.

Ei ole toistaiseksi kukaan soitellut ovikelloa silloin, kun olen ollut myöhään illalla tai yön yksin kotona. Jos soittaisi, niin iltakymmeneltä saattaisin vielä ovelle mennäkin, samoin valoisana kesäyönä. Mutta pimeällä... en totta puhuen tiedä, mitä tekisin. Koira olisi käytännössä ainoa turva eikä tänne maaseudulle poliisia saisi hetkessä. Lähimpien naapurien puhelinnumeroa ei ole, en tiedä edes heidän nimiään. Toisella puolella asuvat naapurit tunnen mutta heillekään ei ole puhelinnumeroa ja sitä seuraavassa talossa on vain kesäasukkaita.

Pesäpallomaila meillä on eteisessä, mutta enpä usko, että minusta olisi sitä käyttämään. Kyllä se olisi luotettava siihen, että jos joku uhkaa niin koira puolustaa.

Vierailija
10/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole ovikelloa mutta koira nostaa metelin jos joku oveen kolkuttelee. Kyllä mä aina menen katsomaan, kuka siellä on. Yllättävän usein siellä ei olekkaan ketään, koira on tehokas karkottaja.

Vierailija
11/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama mikä aika, niin en yleensä avaa jos ei ole etukäteen ilmoitettu että on tulossa käymään.

Vierailija
12/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ap ja itse avaan kanssa oven jos on etukäteen sovittu jonkun tulosta. En pidä yllätysvierailuista.

Vierailija
13/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kurkkaisin verhon raosta, onko alaoven edessä isännöitsijän auto tai joku hälytysajoneuvo. Jos on, avaisin. Jos ei, en avaisi, jos olisi jotain todella tärkeää asiaa jollain, varmaan huutelisi postiluukusta asiaansa. Samoin kyllä teen oli kello mitä vain. Alaovi menee kylläkin lukkoon yöksi, joten iltakymmeneltä ei ylimääräisiä pitäisi rappuun päästä.

Vierailija
14/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ap ja itse avaan kanssa oven jos on etukäteen sovittu jonkun tulosta. En pidä yllätysvierailuista.

Ei meillekään ole yllätysvieraat tervetulleita. Eikä heitä tulisi iltakymmeneltä muutenkaan. Eli todennäköisimmin ovikellon soittaja olisi joku naapuri ja hänellä olisi jokin avuntarve tai hän haluaisi varoittaa jostain tms. Huonompi vaihtoehto on, että liikkeellä olisi joku, jolla on pahat mielessä.

Nro 9

Vierailija
15/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaan. Omakotitalo rauhallisella kadulla mutta näkyvällä paikalla. Olen mies ja asun perheen kanssa. Oletuksena olisi, että jossain palaa tms.

Vierailija
16/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaan ilman muuta. Jos se on mörkö tai rosvo niin mies hoitaa asian.

Entä jos vastassa on isompi mies ja tai miehiä?

Vierailija
17/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En avaa koska tänne ei varmasti tule ketään tervetullutta ilman etukäteisilmoitusta. Todennäköisesti naapurien kakarat pilailee tai joku u-taustainen lehdenjakaja tulee vaahtomaan siitä miksi teen jakeluilmoituksia kun lehteä ei jaettu (näin on ihan oikeasti tapahtunut, lehteä ei jaeta, teen ilmoituksen, ja sitten lehdenjakaja ovella valittamassa ilmoituksesta)

Vierailija
18/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo TV-lupatarkastajien aikaan tottui siihen ettei avaa ellei odota ketään :D

Vierailija
19/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä menee alaovi klo 20 lukkoon joten jos soi kello 22 niin luultavimmin on naapuri. Ainahan voi oven läpi tai postiräppänästä kysyä että kuka siellä on soittelemassa ja millä asialla!

Vierailija
20/40 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä maalla ammutaan ovenläpi parikertaa ja katotaan sitten kuka se yöllinen koputtelija on tai oli.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi kahdeksan