Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suolan käyttö ja nirsoilu

Vierailija
06.09.2014 |

Mikä on ihmisten ongelma, kun jatkuvasti kuulee valitusta ruokapöydässä "hyi, ihan liian vähän suolaa!" ja sitten kaadetaan aina purkillinen siihen päälle. Ai niin, suomalaisten nirsoutuminen ja liika suolaisen ravintolahötön vetäminen. Pasta pitää keittää suolaisessa vedessä, valmiiksi suolattuihin pakastekeittoihin lisätään suolaa, käytetään maustesekoituksia joissa 70% suolaa yms... Ei ihme, että verenpainelääkitys tai ainakin sen tarve on varmaan joka kolmannella keski-ikäisellä. En käsitä, mihin te tarvitsette sitä hemmetin suolaa. Suolan tarve päivässä on vain n. 3g, mutta suomalaisten saanti jopa kolminkertaista. Miksi sitä pitää lisätä joka asiaan kun ei niin ennen suolan helppoa saatavuuttakaan tehty?

En koskaan keitä mitään suolavedessä ja hyvin maistuu, harvemmin lisään minkään pihvinkään päälle muuta kuin ehkä vähän mustapippuria. Ei lähes mikään ruoka oikeasti kaipaa suolaa! Lopettakaa sen käyttö oman terveytenne hyväksi ja opetelkaa maustamaan OIKEASTI.

Kommentit (45)

Vierailija
21/45 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 20:22"]

Pasta kyllä itseasiassa kuuluu keittää suolavedessä eikä se ole mikään suomalainen tapa.

[/quote]

Miksi?

Vierailija
22/45 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:14"]

Pasta kyllä itseasiassa kuuluu keittää suolavedessä eikä se ole mikään suomalainen tapa.

[/quote]

Miksi?

[/quote]

Haluaisin myös tietää? En itse suolaa vettä ja hyvältä maistuu pasta kastikkeen kera.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/45 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ihmettä se sua kaivelee, jos muut käyttää suolaa? Eihän sua kukaan pakota. En kestä tuollaisia ktosijöitä, jotka luulevat tietävänsä kaiken paremmin. 

Vierailija
24/45 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pasta keitetään aina runsaassa suolassa!

Veden pitää olla yhtä suolaista kuin merivesi.

Syynä on maun lisäksi se, että se estää tärkkelyksen "geeliytymistä", suolattomassa vedessä keitetty pasta ei ole pastaa. Vaan joku suomalainen keittää pastan suolattomassa vedessä muka terveellisenä...

Vierailija
25/45 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:36"]

Mitä ihmettä se sua kaivelee, jos muut käyttää suolaa? Eihän sua kukaan pakota. En kestä tuollaisia ktosijöitä, jotka luulevat tietävänsä kaiken paremmin. 

[/quote]....mutta jolla ei ole ehkä verenpainetta eikä metabolista oireyhtymää? :)

Mitä sua taas kaivelee se, että jotakuta kaivelee, jos itse tiedät paremmin?

Vierailija
26/45 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun pitäisi käyttää enemmän suolaa. Verenpaine on liian matala. En vain osaa :( Suomessa osa saa myös liian vähän jodia.

Vierailija
27/45 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:33"][quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:14"]

[/quote]

Miksi?

[/quote]

Haluaisin myös tietää? En itse suolaa vettä ja hyvältä maistuu pasta kastikkeen kera.
[/quote]
Kokeilkaa joskus, keittovesi yhtä suolaiseksi kuin merivesi (maistamalla selviää). Ero on huikea.

Vierailija
28/45 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

En mä henkilökohtaisesti kellekkään kitise, ärsyttää vaan välillä kun niin usein pöydässä inistään ruoan vähäsuolaisuudesta ja niin no verorahoistahan ihmisten verenpaine- ja sydänongelmien hoitokulut osin menee..

Vierailija
29/45 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on puutetta tietyistä mikroravintoaineista, ei suolaa maista kovin hyvin ja sitten sitä tarvitsee lisätä aina vaan enemmän ja enemmän, kun keho koittaa tasapainottaa tilannetta. Se, ettei suolaa tunnu olevan tarpeeksi, voi olla oire, eikä välttämättä merkki siitä, että kokki ei ole osannut hommaansa.

Vierailija
30/45 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:43"]

En mä henkilökohtaisesti kellekkään kitise, ärsyttää vaan välillä kun niin usein pöydässä inistään ruoan vähäsuolaisuudesta ja niin no verorahoistahan ihmisten verenpaine- ja sydänongelmien hoitokulut osin menee..

[/quote]

Voi luoja, vain suomessa, ihan oikeasti.

Mene perseeseen.

Vierailija
31/45 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 21:42"]

Mun pitäisi käyttää enemmän suolaa. Verenpaine on liian matala. En vain osaa :( Suomessa osa saa myös liian vähän jodia.

[/quote]Muista kuitenkin, että mm. teollisten ja ravintolaruokien suola ei usein sisällä jodia. http://www.hs.fi/ruoka/a1380699804857

Vierailija
32/45 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
33/45 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä saan lihaskramppeja, jos suolan saanti jää liian vähäiseksi, joten suolasta en luovu. Mistään tönkkösuolaisesta en kuitenkaan pidä, joten ei sitä suolaa kuitenkaan valtavia määriä mene.

Vierailija
34/45 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 12:31"]

mä en voi oikein muita mausteita syödä kun suolaa ja yrttejä. yrteistä en oikeastaan edes tykkää joten sitä suolaa tulee sitten laitettua aika reippaasti. onneksi on matala verenpaine niin ei haittaa!

[/quote]

Eipä ole kauaa matala verenpaine, saat nähdä.

Vierailija
35/45 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 14:34"]

Minä saan lihaskramppeja, jos suolan saanti jää liian vähäiseksi, joten suolasta en luovu. Mistään tönkkösuolaisesta en kuitenkaan pidä, joten ei sitä suolaa kuitenkaan valtavia määriä mene.

[/quote]

ota magnesiumia

Vierailija
36/45 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vituttaa osallistua niihin sun pallolaajennus-/ohitusleikkaus-/aivoleikkauskustannuksiin yhteisesti kerätyistä varoista. Ja sitä ennen on tietenkin syöty Kelan tukemana verenpainelääkkeitä, rampattu kontrolleissa, eikä mitään oikeaa muutosta ole näköpiirissä, koska "suola nyt vaan tuo maut paremmin esiin". 

Kyllä, vitutukseenkin voi sairastua, mutta sen aiheen julkituominen keventää oloa, ja siten pienentää sairastumisriskiä. Aiotko sinä tehdä jotakin omallesi? 

Vierailija
37/45 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 14:36"]

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 14:34"]

[/quote]

ota magnesiumia

[/quote]

Magnesium ei riitä pelkästään, ei myöskään kalium.

Vierailija
38/45 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähäsuolaiseen ja suolattomaan tottuu tosi nopeasti. Suolaa tarvitaan loppujen lopuksi tosi vähän, lihalle ja kalalle. On muita aineita, jotka terävöittää makuja. Esim. sitruuna on yksi sellainen. Kaupan tuotteissa, esim. leivissä, juustoissa, leikkeleissä, on järkyttävät määrät suolaa. Eräs ystäväni vetää Biomedicumissa tutkijaryhmää ja hän sanoi, että suola on tärkein yksittäinen aine, joka tappaa suomalaisia. Toinen juttu mitä hän sanoo on, että kun pitää verenpaineen ja kolesterolin kurissa, elää hyvin ja pitkään. 

Vierailija
39/45 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 14:40"]

Vähäsuolaiseen ja suolattomaan tottuu tosi nopeasti. Suolaa tarvitaan loppujen lopuksi tosi vähän, lihalle ja kalalle. On muita aineita, jotka terävöittää makuja. Esim. sitruuna on yksi sellainen. Kaupan tuotteissa, esim. leivissä, juustoissa, leikkeleissä, on järkyttävät määrät suolaa. Eräs ystäväni vetää Biomedicumissa tutkijaryhmää ja hän sanoi, että suola on tärkein yksittäinen aine, joka tappaa suomalaisia. Toinen juttu mitä hän sanoo on, että kun pitää verenpaineen ja kolesterolin kurissa, elää hyvin ja pitkään. 

[/quote]

Tiedätkö, että suola on muutakin kuin mauste?

Vierailija
40/45 |
07.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.09.2014 klo 14:40"]

[/quote]

mä käytän paljon suolaa, voita, kermaa. Äyriäisiä yms ja minulla matala verenpaine ja kolesteroli oli 3,2. Ikää 50 +

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä