Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten kieltää nätisti naapurin lapsia ottamasta meidän leluja?

Vierailija
06.09.2014 |

Naapurin lapset ulkoilevat keskenään ja tulevat meidän pihalta ottamaan meidän leluja ilman lupaa. Asia ei vaivaisi mua niin paljoa, jos lelut palautettaisiin edes takaisin, mutta ei...lelut löytyvät milloin mistäkin. Miten voisin asian nätisti kieltää, olematta se "kettumainen naapurintäti"? Saako teillä naapurin lapset leikkiä teidän leluille, jos ette itse ole ulkona?

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka siellä on aikuinen ja kuka lapsi? Huoh.

Vierailija
2/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita lelut lukkojen taakse silloin kun ette itse leiki niillä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

et ole mikään kettumainen naapurintäti, jos kiellät toisia lapsia ottamasta leluja teidän pihaltanne. Miksi ihmeessä pitää olla kynnysmatto ja pelätä, että mitä jos joku ei tykkääkään?

Sanot ihan nätisti ja suoraan, että teidän leluja ei saa ottaa ilman lupaa. Ja kerrot, että lupa täytyy kysyä joka kerta ja jos luvan saa, niin lelut täytyy palauttaa leikin jälkeen omille paikoilleen.

Itse en lainaisi naapurinlapsille leluja, siinäpä sitä sitten selvittelee, jos joku menee rikki.

Vierailija
4/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä hemmettiä, eikö naapurin lapsilla ole mitään tapoja, tee rikosilmoitus tai ls ilmotus. Ei_toisten_tavaroita_varasteta.

Vierailija
5/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minneppä laittaisin lukkojen taakse kun ei ole varastoa enkä nyt kyllä naapurin lasten takia likaisia ulkoleluja sisälle tuo :D

Vierailija
6/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 17:19"]Minneppä laittaisin lukkojen taakse kun ei ole varastoa enkä nyt kyllä naapurin lasten takia likaisia ulkoleluja sisälle tuo :D
[/quote]No kiellä niitä sitten, ei voi olla vaikeaa!

Vierailija
7/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mitä hemmettiä ne tulee teiän pihalle lupaa kysymättä?

Vierailija
8/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis kerran sanonut nätisti, että tulkaa kysymään lupaa. Ei mennyt perille. Ja nyt mietin tapaa sanoa nätisti, mutta tiukemmin.

Vierailija
9/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vaikka vanhemmille sitten. Ei kukaan tervejärkinen aikuinen suutu tai ajattele, että oot perseestä jos kerrot, että teidän tavaroita ei saa ilman lupaa ottaa ja ne pitää myös palauttaa.

Vierailija
10/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 17:22"]

Sano vaikka vanhemmille sitten. Ei kukaan tervejärkinen aikuinen suutu tai ajattele, että oot perseestä jos kerrot, että teidän tavaroita ei saa ilman lupaa ottaa ja ne pitää myös palauttaa.

[/quote]

Vanhemmille kerran olen sanonut, että jos viitsisi sanoa lapsille ettei kovin meluaisi meidän pihassa kun meillä pieni vauva nukkumassa. Mutta ei auttanut sekään, ei oo mikään muuttunut sen jälkeen. Samalla lailla ne meidän ikkunoiden alla meluaa. Rivitalo on, pienet pihat.

Vierailija
11/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vanhemmille. Lapselle pitää ehdottomasti opettaa ettei muiden tavaroita varasteta. Helposti alkavat sitten näpistelemään kaupoista, kun ei vanhemmatkaan ole kieltänyt (?). Mene vaikka nyt heti jo ovelle ja sano suu puhtaaksi, jos vielä varastelevat niin sano poliiseille. Lelut ovat aika kalliita, ja jos niitä häviää paljon niin lasku on iso. Vanhemmille vastuu, ei ole lapsen vika että vanhemmat ei kasvata.

Vierailija
12/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäisistä lapsista on kyse? Voisit jutella vanhemmille, jos lapset eivät vielä itse sanomisesta asiaa oikein sisäistä. Olisi ehkä paikallaan opettaa myös, ettei toisten pihoille mennä ihan muuten vaan ilman lupaa tai aikomusta tulla leikkimään yhdessä...

Vierailija
13/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 17:25"]

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 17:22"]

[/quote]

Vanhemmille kerran olen sanonut, että jos viitsisi sanoa lapsille ettei kovin meluaisi meidän pihassa kun meillä pieni vauva nukkumassa. Mutta ei auttanut sekään, ei oo mikään muuttunut sen jälkeen. Samalla lailla ne meidän ikkunoiden alla meluaa. Rivitalo on, pienet pihat.

[/quote]

Just näin. Jos viitsisitte lapsille sanoa... Pari kertaa käyt reippaasti ajamassa heidät pois ja jos se ei riitä, niin käsket naapureita pitämään lapsensa poissa pihaltasi.

Vierailija
14/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaisita leluista on kyse? Potkumopo, työntökärry? Vaiko hiekkalelut?

Kuinka olisi jokin muovinen tai puinen ulkosäilytyslaatikko (meidän kerrostalon pihassa on muovinen hiekoitushiekkaan tarkoitettu astia lasten leluille, joskin siellä käytettäviä leluja saavat kaikki käyttää) ja sitten siihen riippulukko.

maksaa joo, mutta joskus rauhasta joutuu maksamaan. tai sitten voit talonyhtiökokouksessa esittää, että sellaiset kustannetaan yhteisin varoin joka pihaan, koska kerran rosmoja on liikenteellä.

Vierailija
15/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano vähemmän nätisti, jos ei kerta muuten mene perille.

Ovat näitä tenavia, joille pitää sanoa niin että perille menee, muuten vähät välittää, kuten olet huomannut.

Vierailija
16/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teidän viesteistä rohkaistuneena menin oven taakse ja sanoin, että ei ollut kiva noukkia potkulautaa parkkipaikan reunalta ja jos vois tuo lelujen ottaminen loppua niin vastaukeksi sain että kun ovat vielä niin pieniä ettei muista tuoda takas ja he kyl maksaa jos jokin menee rikki. lauseen jälkeen tylysti ovi kiinni.

arggggh

Vierailija
17/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 17:40"]

Teidän viesteistä rohkaistuneena menin oven taakse ja sanoin, että ei ollut kiva noukkia potkulautaa parkkipaikan reunalta ja jos vois tuo lelujen ottaminen loppua niin vastaukeksi sain että kun ovat vielä niin pieniä ettei muista tuoda takas ja he kyl maksaa jos jokin menee rikki. lauseen jälkeen tylysti ovi kiinni.

arggggh

[/quote]

teillä varmaan alkaa menemään rikki tavaroita!

Vierailija
18/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiellät lainaasta teidän leluja ollenkaan, älä puhu mistään luvista mitään, sanot vaan että meidän pihalta ei saa ottaa mitään, se on varastamista.

Vierailija
19/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarvitseeko sitä enää sanoa nätisti, jos kerran asiasta jo sanottu eikä se ole tuottanut tulosta?

Kiellä suoraan lelujen ottaminen, sano suoraan, ettei teidän pihalle saa laisinkaan tulla.

Vierailija
20/21 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 17:17"]

Kuka siellä on aikuinen ja kuka lapsi? Huoh.

[/quote]

mä olen pahoillani, mutta mä en tajua tämmöistä vastausta. Kyse on toisen ihmisen omaisuudesta, olipa se sitten hiekkalelu tai ruohonleikkuri. Sen lainaamiseen kysytään lupa, kuuluu peruskäytöstapoihin. Jos pieni lapsi ei osaa sitä lupaa kysyä, pitää vanhempien sopia asiasta naapureiden kanssa ja se naapuri palauttaa ne lelut paikkaan, mistä ne on lainattu, sekin on kohteliasta. Tavaroiden omistajan ei todellakaan täydy etsiä niitä pitkin maita ja mantuja.