Opiskelen siivoojaksi, haluatko kysyä jotain?
Kommentit (20)
Paljon on siivoojan palkka? Kuinka pitkä koulutus?
Onko tullut uusia näkökulmia siivoukseen?
En sen suuremmin. Työskentelen nyt oppisopimuksella yksityiselle päiväkodille ja puhe on ollut, että pätevyyden saatuani voisin saada pysyvän paikan.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 14:18"]
Paljon on siivoojan palkka? Kuinka pitkä koulutus?
[/quote]
Mun palkka laitoshuoltajana on 1119 euroa kuussa. Koulutus kestää 1,5 vuotta.
Oletko harkinnut muita ammatteja? Mitä?
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 14:19"]
Onko tullut uusia näkökulmia siivoukseen?
[/quote]
No on todellakin! Ensin sitä yritti ajatella maalaisjärjellä, mutta kovasti on hygieniasäännöt erilaiset.
En sen suuremmin. Työskentelen nyt oppisopimuksella yksityiselle päiväkodille ja puhe on ollut, että pätevyyden saatuani voisin saada pysyvän paikan.
[/quote]
Kuulostaa hyvältä. Hieno homma. Suuret siivousalan yritykset kierrä tosi kaukaa. No 2
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 14:21"]
No on siinäkin tavoitteet
[/quote]
Mukavaa on varmasti toisten tavoitteita väheksyä, kun ei tiedä mitään toisen lähtökohdista.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 14:21"]
Oletko harkinnut muita ammatteja? Mitä?
[/quote]
Olen opiskellut hetken sosionomiksi, mutta pääni levisi. (Yritin itsemurhaa muutamaan otteeseen ja käyn edelleen terapiassa.)
Tiedän, etten tule tätä työtä tekemään koko elämääni, mutta pidän siitä juuri nyt.
Eikös siivooja nimike ole muuttunut siistijäksi?
t. pilkunnussija
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 14:22"]
[/quote]
Kuulostaa hyvältä. Hieno homma. Suuret siivousalan yritykset kierrä tosi kaukaa. No 2
[/quote]
Kiitos!
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 14:23"]
Eikös siivooja nimike ole muuttunut siistijäksi? t. pilkunnussija
[/quote]
Itse asiassa joo. Olen siis opiskelemassa laitoshuoltajaksi.:)
Mitenkä noin vähän? itselläni aloitus palkka bruttona n. 1770 €. Vähän sekin, mutta aika paljon vähemmän saavat monet muut. Ammattikoulutukseni kesti vain 10kk.
Pidän työstäni, työskentelen sairaalassa ja työ on paljon siistimpää mitä suurin osa päässään ajattelee työnkuvasta. Saa samalla liikuntaa, pysyy kunnossa.
T: Laitoshuoltaja
Alalla kovinkaan yleistä että vaaditaan koulutus? Ennenhän se koski lähinnä tulosvastuullisia esimiehiä.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 14:27"]
Mitenkä noin vähän? itselläni aloitus palkka bruttona n. 1770 €. Vähän sekin, mutta aika paljon vähemmän saavat monet muut. Ammattikoulutukseni kesti vain 10kk.
Pidän työstäni, työskentelen sairaalassa ja työ on paljon siistimpää mitä suurin osa päässään ajattelee työnkuvasta. Saa samalla liikuntaa, pysyy kunnossa.
T: Laitoshuoltaja
[/quote]
Niin, olisi varmaan pitänyt kjertoa, että teen 5-tuntista päivää. Meitä apulaisia on kaksi, toinen on lievästi kehitysvammainen ja tekee lyhyempää päivää. Mulle jää 5 tuntia. Tekisin mieluusti koko päivää, mutta se on mahdollista vasta pätevyyden saatuani. Tosiaan, homma on kevyttä. Iso osa mun ajasta menee ruokahuoltoon.
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 14:28"]
Alalla kovinkaan yleistä että vaaditaan koulutus? Ennenhän se koski lähinnä tulosvastuullisia esimiehiä.
[/quote]
Nykyään kuule vaaditaan kaikkeen. Et tietäisikään miten monimutkaista siivous voi olla.:D
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 14:32"]
[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 14:28"]
[/quote]
Nykyään kuule vaaditaan kaikkeen. Et tietäisikään miten monimutkaista siivous voi olla.:D
[/quote]
Itseasiassa olin neljä vuotta alalla joten on jonkinlainen käsitys siitä kyllä. Silloin tuskin mihinkään vaadittiin koulutus paitsi kunnan omiin paikkoihin. Tilanne on siis muuttunut?
On se. Käsittääkseni (voin olla väärässä) säännöt on muuttuneet paljon.
Kuulemma just rättien käyttö ja hygieniamääräykset on muuttuneet paljon. Mä en periaatteessa saisi opiskelijana tehdä lapsille tulevan ruuan laaduntarkkailua (mittaan siis ruuan lämpötilan ja mietin, onko se ok) mut mun on pakko. Ei vaan yksinkertaisesti oo tarpeeksi väkeä muute3n.
Oletko ottanut jo selvää mahdollisista tulevista työnantajistasi?