Imusolmukesyöpä
Oon 14 vuotias ja mul on molemmilla puolilla päätä korvien alla kovat pitkulaiset patit ,ne on noin 1-2cm pitkät ,eikä muljua. Lääkäri on kokeillut imusolmukkeitani eikä tunne niissä mitään poikkeavaa. Näytin myös vanhemmilleni korvien alla olevat patit eikä ne edes tunteneet siellä mitään. Mulla on myös kaulassa patteja,mutta nekin lääkäri on kokeillut ja todennu normaaleiksi. Pelkään kuitenkin ,että mulla on jokin imusolmuke syöpä.
Kommentit (5)
Mulla on myös kaulassa patti, se ilmestyi jo lapsena influenssan tms. jälkeen. Olen ollut kaulan alueen ultraäänikuvauksessa, ei ollut mitään poikkeavaa. Jos ei siis ole kipeä niin ei tarvitse olla huolissaan.
Jos kerta lääkäri eikä vanhempasi tunne mitään ihmeellistä ,turhaan huolehdit! Jos kaulassasi olisi pahanlaatuisia imusolmukkeitaa kyllä jo vanhempasi varmaan huomaisivat ,että kaikki ei ole kunnossa saati sitten lääkäri
Minulla oli myös tuon ikäisenä samanlaisia patteja ja niitä löytyi myös kainalosta. Pelkäsin myös syöpää ihan hirveästi, mutta monien tutkimusten jälkeen paljastui, että imusolmukkeet olivat turvonneet oireettoman mononukleoosin eli pusutaudin sairastamisen seurauksena. Patit pienenivät pikku hiljaa, kun lopetin niiden räpläämisen. Vielä nykyäänkin tiedän flunssan olevan tulossa päälle, kun imusolmukkeet turpoavat kaulalla. Sinulla on luultavasti kyse jostain samansuuntaisesta, älä turhaan murehdi, jos lääkärikään ei löytänyt mitään poikkeavaa. :)
Minulla on myös turvonneita imusolmukkeita korvan takana ja kaulalla, lapsellanikin on. Ja ovat siis ihan pysyvästi siellä. Molemilta meiltä lääkäri tunnustellut ja normaaleiksi todennut.
Ne korvien alla olevat pati ovat varmaan jotain rustoa ja kaulassa on melkein kaikilla patteja toisilla ne tuntuu paremmin ,kuin toisilla.