Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tapailemani mies häpeää ammattiani:/ Ei tunnu hyvältä!

Vierailija
15.08.2021 |

Olen nykyään lappuliisa ja entinen kaupankassa. Mieheni on pyytänyt että jos joskus törmätään hänen ystäviinsä valehtelen olevani vaikka hammashoitaja tai liikunnanopettaja tms. Korona aika mennyt hyvin kun ei ole voinut tavata hänen tovereita mutta miten tästä eteenpäin? Toisaalta haluaisin mielyttää miestäni mutta toisaalta minulla on moraali enkä ole mikään huijari.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saako nainen hävetä miehen ammattia?

Vierailija
22/44 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako nainen hävetä miehen ammattia?

Saa, sillä se on eri asia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yllätä miehes joskus ja kerro sen kavereille olevas puhelinmyyjä tai feissari.

Tää oli paras!

Vierailija
24/44 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työsi on pilata ihmisten päivä. Aiheutat siis tahallaan mielipahaa ja joillekkin myös taloudellista huolta. Toki ymmärrän periaatteen, että mihin vain ei voi pysäköidä ja päläpälä, mutta esim. Parkkiaika minuutin yli, niin sakko ikkunaan. Ymmärrän miehen hävetyksen ja itse en huolisi parkkipatea puolisokseni.

Vierailija
25/44 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tapailin hetken aikaa miestä joka oli jostain syystä saanut päähänsä että olen farmaseutti. Ei siis oltu juteltu siitä mitä tehdään työksemme tai mikä koulutus on, koska itsestäni se on kiusallista eikä mieskään asiaa ollut puheeksi ottanut.

Se oli oikeasti niin loukkaava se reaktio, kun miehelle selvisi että olen "vain" myyjänä vaatekaupassa. Ei se nyt sentään silmille sylkenyt (fyysisesti siis) mutta se halveksunta oli suorastaan käsin kosketeltavaa ja kehtasi se vielä syyttääkin minua harhaanjohtamisesta ja valehtelusta..

Tapailu oli sitten siinä.

Vierailija
26/44 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, siinä se totuus miesten väitteestä, että naisen ammatilla ei ole mitään väliä miehille.

Vierailija
27/44 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sano että työskentelet asiakaspalvelussa.

Vierailija
28/44 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki laillinen työ on kunnon työtä. Jos sitä ei ymmärrä, on parempi kasvaa aikuiseksi ennen parisuhteeseen ryhtymistä. 

Vierailija
29/44 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ kun työ, vaiha mies parempaan.

T. Lainkuuliainen ja liikennesäännöt osaava mies.

Vierailija
30/44 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikki laillinen työ on kunnon työtä. Jos sitä ei ymmärrä, on parempi kasvaa aikuiseksi ennen parisuhteeseen ryhtymistä. 

Ja olla yksin.

Vierailija
31/44 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tapailin parikymppisenä miestä, joka ei voinut ajatella kanssani mitään vakavaa, koska olin hotellin respa. Halusi opettajan tai kauppatieteen maisterin.

Kymmenen vuotta myöhemmin mies on itse töissä Citymarketin myyjänä.

Vierailija
32/44 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hah, siinä se totuus miesten väitteestä, että naisen ammatilla ei ole mitään väliä miehille.

Se, että puskassa on yksi pilaantunut marja, ei tarkoita, että koko puskallinen on pilalla. Älä siis yleistä. 

Vierailija
33/44 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vihaan lappuliisoja! Jaellaan perusteettomia sakkoja, koska saadaan parempaa palkkaa mitä enemmän sakkoja on jaettu. Moraalitonta toimintaa!!

Rikemaksujen välttäminen on maailman helpoin asia: niitä ei saa, jos ei pysäköi väärin! Perusteettomasti rikemaksuja ei määrätä. Jos mielestään saa perusteettoman maksun, siitä voi valittaa ja asia tutkitaan. Käsittääkseni pysäköinninvalvojan palkka ei myöskään riipu annetuista maksumääräyksistä.

Mieti mikä olisi vaihtoehto, jos pysäköinninvalvontaa ei olisi? Kaupunkien keskustojen kaikki pysäköintipaikat olisivat täynnä autoja, jotka eivät juurikaan liikkuisi. Keskustaan tultaisiin töihin joukkoliikenteen sijasta omalla autolla, koska sen voisi jättää tarvitsematta miettiä aikarajoituksista tai maksuista koska valvontaa ei olisi. Ilman pysäköinninvalvontaa keskustan asukkaat, joilla on asukaspysäköintilupa, eivät juuri koskaan löytäisi pysäköintipaikkaa kotinsa lähettyviltä. Kaupat menettäisivät asiakkaita, koska pysäköintipaikkoja ei koskaan vapautuisi.

Pysäköinninvalvojat tekevät tärkeää ja arvokasta työtä meidän kaikkien hyväksi. Jos pysäköinninvalvojat olisivat enimmäkseen miehiä, heitä ei myöskään nimitettäisiin halventavasti lappuliisoiksi. Valitettavasti alan naisvaltaisuus kertonee, että palkkapussi ei ihan hirveän paksu ole.

Mitä ap:n kysymykseen tulee, en jatkaisi seurustelua miehen kanssa, joka häpeää hänen ammattiaan. Mikä miehen ammatti on? Sano, että nolottaa ystävien edessä, joten voisiko mies sanoa olevansa vaikka kirurgi tai yleinen syyttäjä?

Vierailija
34/44 |
15.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikilla on niin huonoja kokemuksia pysäköintivalvojista. Aivan ihme pilkuttajia siinä ammatissa. Olen useamman kerran nähnyt antamassa sakkoja jotka eivät ole millään tavalla lain hengen mukaisia. Ei ihme että heitä vihataan.

Vierailija
35/44 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskeluaikana sai mielenkiintoisia reaktioita, kun kertoi mitä opiskeli.

Yleensä luultiin opiskelualaksi LTO, ope tai sairaanhoitaja. Kun kerroin olevani teekkari, osa ilahtui ja osa kauhistui 🤣

Vierailija
36/44 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että puskassa on yksi pilaantunut marja, ei tarkoita, että koko puskallinen on pilalla. Älä siis yleistä. 

Tässä ketjussa on jo nyt niin monta pilaantunutta marjaa, että koko puska on pilalla.

Vierailija
37/44 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin se tuntuu olevan kynnyskysymys, mitä toinen työkseen tekee. Olen miesvaltaisella alalla ja kyllähän se ihmetystä herättää usein miehissä. Eikä yleensä positiivisesti. Vaikka muuten olen ihan tavallinen, en siis miehekäs tms. Tosin hyvähän se on, että selviää heti toisen asenne. En minäkään sellaista miestä halua.

Miehet ihmettelee negatiivisessa mielessä kun olet miesvaltaisella alalla?! Huh, nyt olen kuullut kaiken. Luulis että arvostaisivat.

Vierailija
38/44 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsellinen mies.Itselläni oli sama tilanne 90 - luvulla kun mies häpesi siivoojan työtäni. Oli hyvä, että erosimme myöhemmin. Sittemmin ammattikin vaihtui.

Palstan tarinoita kun lukee, ei voi kuin ihmetellä, miten paskoissa suhteissa naiset ovat valmiita roikkumaan, että olisi edes joku mies vaikka ei yhdessä mukavaa olisikaan.

Vierailija
39/44 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että miestä et voi miellyttää. Alkaa häpeämään myöhemmin jotain muuta asiaa sussa.

Vierailija
40/44 |
16.08.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla on hyvä ammatti, pidä työsi ja heivaa mies!

Pari hajahuomiota vielä: Voisit aina sanoa, että olet 'poliisitehtävissä' tai 'oikeushallinnossa'. ;) En kyllä suosittele, mutta en myöskään ymmärrä, miksi jotkut vihaavat sinun työtäsi. :o Ystäväni äiti on samoissa tehtävissä, entinen työkaveri (YT:n jälkeen) meni ensin HKL:n matkalipuntarkastajaksi ja siitä sitten sinun hommiisi - hän on tosi tyytyväinen sekä työaikaan että palkkaan. Hänen miehensä ja lapsensa ovat ihan ylpeitä hänestä ja hänen pärjäämisestään töissä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kuusi