Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juomisen jälkeinen henkinen pahaolo

Vierailija
06.09.2014 |

Täälläkin on ihan varmasti tähän aikaan jotain mammoja palstailemassa joten tulin kysymään onko kellään muulla ollut samanlaisia kokemuksia. Eilisilta venähti turhan pitkäksi, alkoholin merkeissä tietenkin ja nyt aamulla on sen surullisenkuuluisan krapulan lisäksi myös sellainen henkinen huono olo. En tiedä miksi, en edes tehnyt mitään outoa tai mokaillut mitään eli morkkista tämä ei ole. Silti vaan jotenkin henkisesti paha olla, onko kukaan muu kokenut mitään vastaavaa bileillan jälkeen?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä juo. Tai sitten jos juot, älä valita.

Vierailija
2/18 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi on depressantti.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahaolo ei ole yhdyssana.

Vierailija
4/18 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuten joku sanoi, alkoholi laskee hetkellisesti serotoniinitasoja aivoissa. Tästä johtuu masentunut olo päivän kaksi juomisen jälkeen. Alkoholia juodessa aivoissa taas erittyy hyvänolon välittäjäaineita, jonka vuoksi nousuhumalassa on iloinen ja hyvä olo. Tästä myös vanha toteamus, että juominen on huomisesta lainattua onnellisuutta.

Vierailija
5/18 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.09.2014 klo 09:05"]Alkoholi vaikutaa aivojen serotoniinitasoihin laskevasti (ns. hyvän olon hormooni). Kyseessä siis ihan kemiallinen reaktio. Toisilla enemmän toisilla vähemmän. Menee ohi parissa päivässä. Itse inhoan tuota oloa niin paljon, että juon tosi tosi harvoin.
[/quote]

Itseasiassa aivojen serotoniinitaso jää alhaisemmaksi pidemmäksi aikaa humalaan johtaneen alkoholin käytön jälkeen. Vasta n.7 viikkoa ilman alkoholia auttaa palauttamaan tason vastaavaksi mitä se on ollut ennen humalaa.

Vierailija
6/18 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttu homma. Juhlimisen jälkeen monesti parikin päivää vähän masentunut olo vaikka ei oliskaan mitään syytä

Vierailija
7/18 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi vaikuttaa aivoihin noin, poistaa onnellisuutta. Raittius on parasta elämää.

Vierailija
8/18 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, minulla ihan samanlainen fiilis nytkin. Miksi piti juoda? Mitäpä se hyödytti? Mitään en mokaillut ja paljoa en juonut mutta silti kaduttaa kun piti juoda :/

Vierailija
9/18 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nelonen jatkaa/
Kohmeloakaan ei tule ja silti sellanen fiilis et ei ikinä enää

Vierailija
10/18 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masturbointi auttaa (oikeasti).

Vierailija
11/18 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi vaikutaa aivojen serotoniinitasoihin laskevasti (ns. hyvän olon hormooni). Kyseessä siis ihan kemiallinen reaktio. Toisilla enemmän toisilla vähemmän. Menee ohi parissa päivässä. Itse inhoan tuota oloa niin paljon, että juon tosi tosi harvoin.

Vierailija
12/18 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkoholi vahvistaa niitä tunteita, joita sulla on muutenkin. Eli masis syvenee.

Vierailija
13/18 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla, joka ikisen kerran jälkeen! Oon ihmetellyt ihan samaa. En osaa sanoa, mistä moinen johtuu, mutta mieletön henkinen huono olo on jossa tulee sit koko seuraava ja mahdollisesti sitäki seuraava päivä kierittyä. En tiiä eikö se alkoholi sit vaan sovi mulle, vai mistä johtuu. Mulla on kyllä ollut masennus, oisko niillä jotain yhteyttä..? Onko sulla ap ollut mitään vastaavaa?

Vierailija
14/18 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan tavallinen reaktio. Lopeta alkoholin juominen, niin ei tule sitä pahaa oloa enää.

Vierailija
15/18 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Masentuneelle alkoholi masentaa lisää

Vierailija
16/18 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen olon nimi on MORKKIS. On aivan asiaankuuluva fiilis. 

Vierailija
17/18 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, onneksi usein on niin että baarissa/niissä paikoissa missä juodaan on 95% ihmisistä kännissä eikä muista suurimmalta osilta mitään mitä muut on siellä tehny :D

Vierailija
18/18 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu täällä. Pidin tuota turhaa morkkista paljon pahempana kuin krapulaa, joten lähes lopetin juomisen. Nykyään otan enää max. 3 annosta illan aikana (yleensä vähemmän) eikä ole krapulaa eikä morkkista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi