Mitä mieltä jos keski-ikäinen nainen ajaa mopolla tai skootterilla? Töihin tai minne vain?
Kommentit (32)
No päivittäin tarkoitus olisi. Varusteita tarvisi olla varmaan moneen lähtöön ja talveksi nastarenkaat.
Autoakaan ei ole ja työmatka on 5 kilsaa.
Onko tää ny ihan kuollut idea ja häpeääkö teinit äitiään :D
Sama kun setämies, joka ajaa sähköskuutilla töihin. Myötähäpeää.
Onko viritetty ja päriseekö ihan hitosti? Voisi herättää vähän huvitusta semmoinen.
Ehkä kannattaa hommaa sähköpyörä, on kunnolle hyväksi ja säästää luontoa, ulkoiluvaatteet pitää olla tietysti säänmukaiset, pyörän saa parkkeerata mihin tahansa, säästää rahaa kun ei tarvitse tankata, jos lataa töissä niin ei kulu ees rahaa sähköön.
Mitä tarkoitaa keskiikäinen nainen? Miksi ei ollut mitä mieltä jos naiset tai miehet ajaa?Naislla ikään katsomatta oikeus ajaa millä vaan mihin vain.Pitäkö täältä lupa kysyä?Ovatko miehet vain oiketettuja aijaa märätyillä ajopeleillä? Entäs jos onkin muusukupuolta? Eikö saa olenkaan ajaa milään missä mootori tai sähköä?
Miksei. Itsekin voisin harkita muttei täällä pysy pystyssä, liekö talvirenkaillakaan helppoa, on sen sortin jäärata.
No en ainakaa ihan alkuun ajatellut virittää, katsoo sitten jos alkaa myöhästymisiä tulemaan.
Moposkootteri on näppärä liikkumisväline ihan aikuisillekin. Itse ajan kesäisin työmatkat sellaisella.
M36
Luulisi, ettet keski-ikäisenä enää välitä mielipiteistä. Itselläni on moposkootteri ja olen 50+. Ympäri vuoden en tosin ajele enkä nyt etätyöaikana ole kyllä töihin ajellut muutenkaan. Mutta on se ihan kiva peli. Viime kesänä haaveilin jo vähän isommastakin skootterista, 250 CC, mutta kesä loppui kesken eli jäi kuitenkin hankkimatta.
Ikää lähinnä tarkoitin, sukupuoli tuli siihe luonnostaan perään ja olen 44-vuotias, joten en tarvitse mopokorttiakaan, tarkistin asian juuri
Vierailija kirjoitti:
Ehkä kannattaa hommaa sähköpyörä, on kunnolle hyväksi ja säästää luontoa, ulkoiluvaatteet pitää olla tietysti säänmukaiset, pyörän saa parkkeerata mihin tahansa, säästää rahaa kun ei tarvitse tankata, jos lataa töissä niin ei kulu ees rahaa sähköön.
Tankkauksessa kieltämättä säästää, mutta sähköfillari maksaa 3-4 kertaa niin paljon kuin halvimmat moposkootterit ja ne ovat varkaille mieleen.
Iästä viis, mutta talvella en kyllä jättäisi tuon varaan kulkemista. Kelit voi olla arvaamattomat. Ja jos ei lämmin talli, niin tuskin tuo käynnisyykään kovin luotettavasti.
Ei sieltä kypärän alta näe, minkä ikäinen on puikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Moposkootteri on näppärä liikkumisväline ihan aikuisillekin. Itse ajan kesäisin työmatkat sellaisella.
M36
Ajelin skootterilla kesäisin takavuosina. Myin pois, kun pidin vakuutuksen hintaa liian suolaisena. Tänä kesänä olen harmitellut asiaa. Onhan se kiva lelu.
Olen keski-ikäinen mies ja ajan skootterilla päivittäin töihin ja takaisin. Polttoainekustannukset työmatkoilta on 7€ viikossa.
alkuper kirjoitti:
No en ainakaa ihan alkuun ajatellut virittää, katsoo sitten jos alkaa myöhästymisiä tulemaan.
Talveksi leasing-auto? Ja muu aika mopolla?
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä kypärän alta näe, minkä ikäinen on puikoissa.
Tätipyllystä erottaa ;)
alkuper kirjoitti:
No päivittäin tarkoitus olisi. Varusteita tarvisi olla varmaan moneen lähtöön ja talveksi nastarenkaat.
Autoakaan ei ole ja työmatka on 5 kilsaa.
Onko tää ny ihan kuollut idea ja häpeääkö teinit äitiään :D
Moni nainen ajaa moottoripyörälläkin työmatkat ja reissaavat todella paljon.
Hyvä idea osta vaan mopo.
Hyvät ajovarusteet on tärkein varuste, käy jossain mp-liikkeessä etsimässä itsellesi sopivat.
Roman Schatz puhui viisaita sanoja: – Kun sä olet kaksikymppinen, sä olet hirveän huolestunut siitä, mitä muut susta ajattelevat. Kun sä olet nelikymppinen, sä olet päättänyt, että se on sulle saatana ihan yksi hailee, mitä muut susta ajattelevat. Mutta kun sä olet kuusikymppinen, sä saat huomata, että ei ne muut koskaan ajatelleetkaan sua
Pidemmät matkat sateella ja jäisellä kelillä vähemmän hauskaa.
Jos ihan päivittäin on tarkoitus työmatkat ajella.