Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miten hävität metalliset hiuslakka- ja deodoranttipullot?

Vierailija
05.09.2014 |

Mä oon tähän mennessä heittänyt ne vaan sekajätteen sekaan. Mutta rupesin miettimään, että onkohan se kuitenkaan paras tapa hävittää ne. Luinkin yhden hiuslakkapullon kyljestä, että siinä luki "vain tyhjä pakkaus voidaan kierrättää" . Mutta millä tavalla? Voiko ne purkit laittaa samaan kierrätysastiaan kuin metalliset mehutölkit jms?

Kommentit (29)

Vierailija
21/29 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
22/29 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyhjennä se pullo pönttö

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/29 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä annan pojalleni. Se heittää ne notskiin ja hetken päästä losahtaa. Räjäyttelisin niitä itte, mutta kun oon jo vanha ukko niin en kehtaa.

Vierailija
24/29 |
06.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaasut pois ja metallinkeräykseen. Meilläpäin ainakin näitä löytyy melkein joka marketin pihasta.

Vierailija
25/29 |
01.02.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mihin nää polyaminopropyl biguanide"ia sisältävät pullot täytyy heittää? Asun korvessa eikä täällä ole mitään vaarallisten jätteiden keräystä. Enkä lähe paria pulloa kuskamaan johonkin 100km päähän. Muitoiluvaahdot ja hiuslakat.

Vierailija
26/29 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.helsinki.fi/jarj/symbioosi/kierratys/metalli.html

käykääpäs tuolta lueskelemassa kierrätyksestä

Vierailija
27/29 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon tähän mennessä heittänyt ne vaan sekajätteen sekaan. Mutta rupesin miettimään, että onkohan se kuitenkaan paras tapa hävittää ne. Luinkin yhden hiuslakkapullon kyljestä, että siinä luki "vain tyhjä pakkaus voidaan kierrättää" . Mutta millä tavalla? Voiko ne purkit laittaa samaan kierrätysastiaan kuin metalliset mehutölkit jms?

Mä olen suihkuttanut tyhjäksi ja sitten painanut tölkiavaajalla reiän  jolloin tyhjenee ihan totaalisen kokonaan. Sitten laitan pienmetallijätteeseen.

Vierailija
28/29 |
25.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen suihkuttanut tyhjäksi ja sitten painanut tölkiavaajalla reiän  jolloin tyhjenee ihan totaalisen kokonaan. Sitten laitan pienmetallijätteeseen.

Tämä on oikea tapa. Näin neuvoo pääkaupunkiseudulla HSYn jäteopas.

Vierailija
29/29 |
29.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Metallinkierrätykseen kun oot ensin suihkuttanut koko pullon ihan tyhjäksi ponnekaasuista.