Kymmeniä ruotsinkielisiä lukiolaisia epäillään huumausainerikoksesta Turussa!
http://www.ts.fi/uutiset/kotimaa/673070/Kymmenia+oppilaita+epaillaan+huumeista+Turussa
Aikamoista.
Eikös tuo ole B. Peltosenkin opinahjo?
Kommentit (30)
Onko siis Katedralskolan eliittikoulu? On aina sellainen käsitys ettei sinne ole esimerkiksi keskiarvorajaa.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 22:49"]
Onko siis Katedralskolan eliittikoulu? On aina sellainen käsitys ettei sinne ole esimerkiksi keskiarvorajaa.
[/quote]
Eliittikoulu siinä mielessä kun se ymmärretään esim. briteissä, ei siis mikään "älykkökoulu". Keskiarvoraja lienee edelleen jossain 7,5:n paikkeilla.
Ihan tavallisella maaseutukaupungin yläkoulussakin, jos tutkitaan huumeenkäyttöä oppilaiden verestä, niin n. 20% on käyttänyt huumeita. Näistä ei vaan puhuta.
Kyse on kannabiksesta eikä mistään herskasta...
Huumausainerikos estää tiettyihin ammatteihin pääsyn, mm. opettajaksi ei pääse.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:25"]
Kyse on kannabiksesta eikä mistään herskasta...
[/quote]
Puhuiko joku jostain muusta?
Pääasiassa kannabista, mutta myös muuta.
Mielestäni ihmiset jotka moralisoivat kannibiksen käyttöä ja käyttävät itse vaikka tiukkoja alkoholijuomia ovat joko todella tyhmiä tai ajattelemattomia.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:26"]
Huumausainerikos estää tiettyihin ammatteihin pääsyn, mm. opettajaksi ei pääse.
[/quote]
Miksi alapeukutatte?
Lasten kanssa tekemisissä olevalta vaaditaan rikostaustaote ja se sisältää mm.:
5. Huumausainerikokset
huumausainerikos
törkeä huumausainerikos
huumausaineen käyttörikos
huumausainerikoksen valmistelu
huumausainerikoksen edistäminen
törkeä huumausainerikoksen edistäminen
Millon ihmeessä älyätte että esim. lääkärit ovat niitä jotka polttelevat jatkuvaan? Ystäväni sanoi myös että luokan paras oppilas yliopistossa oli kovin polttaja. Ystäväni itse sanoi ettei varmaan ikinä olisi saanut hyviä esseitä kirjoitetuksi ilman kukkaa. Mieheni on insinööri ja polttelee silloin tällöin ja kokee sen inspiraationa työtä kohtaan. Ei haittaa työtä, minua, elämäämme millään tavalla. Aluksi minäkin pidin sitä kamalana huumeena kunnes olen huomannut että todella moni polttaa, ainakin ne akateemiset ;)
Siinpä pilasi sitten muutama tulevaisuutensa.
Onko ne jääny kiinni jossain lukion pössyttelybileissä vai miksi noita on noin valtava määrä?
Kylläpä tuo Aro-Heinilä on sitten joka paikassa. Kaikki huumeiden käyttäjät Turussa suurin piirtein tietävät Aro-Heinilän.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:41"]
Mikä/kuka B. Peltonen?
[/quote]
Benjamin
Järkyttävää.
Poikani on turkulaisessa lukiossa, ja olisi kyllä kamalaa saada omasta lapsesta (ja hänen koulukavereistaan) tuollaisia uutisia. Ainakin oman poikani kohdalla menisi urahaaveet uusiksi.
Olisin utelias kuulemaan missä ja miten ovat jääneet kiinni.
Ekstaasia myös käytetty ja välitetty.
Oi voi. Tuolla koulussa on kaikki Turun suomenruotsalaisen kerman vesat.
On tuon täytynyt olla hyvin näkyvää jos lähes viidesosa oppilaista jäänyt kiinni. Kuinka moni ei jäänyt?