Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asunto, josta olin kiinnostunut, poistui myynnistä.

Vierailija
05.09.2014 |

Tiedän välittäjäfirman. Voiko sinne ottaa yhteyttä ja kysyä onko kohde myyty. Ja jos ei ole, vaan asunto on vain vedetty pois myynnistä (oli vuoden myymättä), voivatko he antaa asukkaiden yhteystietoja minulle? Jos eivät, millä ilveellä saan asunnon omistajat kiinni jotenkin sivistyneellä tavalla? En varmaan voi vain ilmestyä oven taakse..

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedätkö osoitteen?

Vierailija
2/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene ihmeessä oven taakse. Jos haluavat myydä, ilahtuvat tulostasi. Elleivät halua myydä tai ovat jo myyneet, kertovat sen ja sinä pyydät anteeksi, kun tulit vaivaamaan heitä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:23"]

Tiedätkö osoitteen?

[/quote]

Tiedän, mutta on kerrostalo ja ovikoodillinen alaovi. Kävin iltakävelyllä sielläpäin.

ap

Vierailija
4/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ottanut yhteyttä pois myynnistä otetun asunnon omistajiin.
Ja tässäpä sitä on nyt asuttu kohta 18 vuotta :)

Vierailija
5/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:26"]

Minä olen ottanut yhteyttä pois myynnistä otetun asunnon omistajiin. Ja tässäpä sitä on nyt asuttu kohta 18 vuotta :)

[/quote]

Miten otit yhteyttä?

ap

Vierailija
6/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nytkö vasta kiinnostuit, vaikka vuoden tiedät olleen myynnissä?

Vierailija
7/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:27"][quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:26"]

Minä olen ottanut yhteyttä pois myynnistä otetun asunnon omistajiin. Ja tässäpä sitä on nyt asuttu kohta 18 vuotta :)

[/quote]

Miten otit yhteyttä?

ap
[/quote]

Muistaakseni sain välittäjältä tiedot. Mutta kuten sanottu, tästä on jo tuon verran aikaa. Edelliset omistajat olivat vanha pariskunta, jotka olivat lopen kyllästyneitä asuntonäytttöihin jne.

Vierailija
8/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:28"]

[/quote]

Ei, olen ollut kiinnostunut asunnosta jo koko vuoden, mutta nyt vasta sain töitä ja lainalupauksen.

ap

Vierailija
9/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Sitä minäkin ihmettelen. Ehkä ap on toiveikkaana kytännyt, että kohteen hinta laskee.

Sen olen asuntokaupoista oppinut, että jos kohde kiinnostaa, niin se pitää ottaa aika pian. Muuten jää luu käteen. Olen joskus tarjonnut jopa enemmän kuin pyynti on ollut, jos on pelottanut, etten saa kys asuntoa.

Vierailija
10/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:34"]

[/quote]

Sitä minäkin ihmettelen. Ehkä ap on toiveikkaana kytännyt, että kohteen hinta laskee.

Sen olen asuntokaupoista oppinut, että jos kohde kiinnostaa, niin se pitää ottaa aika pian. Muuten jää luu käteen. Olen joskus tarjonnut jopa enemmän kuin pyynti on ollut, jos on pelottanut, etten saa kys asuntoa.

[/quote]

Ei, kun en ole työttömänä voinut kuin unelmoida. Nyt sain vakituisen työpaikan ja lainalupauksen. Asunto oli vielä kaksi viikkoa sitten myytävänä ja oli ollut syksystä 2013 lähtien myynnissä monella eri välittäjällä. Muistan viimeisimmän välittäjän. Nyt, kun olisin voinut marssia lainalupaus kourassa asuntokaupoille, asuntoa ei enää löydy myynnistä. Se on siis voitu myydä (epäilen) tai sitten vain otettu pois myynnistä. Mietin tässä nyt, että miten saan asukkaisiin yhteyden sivistyneesti, etten vaikuta joltain stalkkerilta (joka on jo vuoden katsonut kuvia heidän kodistaan..).

ap

Vierailija
11/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa keksiä keino päästä asunnon ovelle, vaikka kytätä alkuillasta alaovella kun porukat tulee töistä kotiin. Jos ovat vielä myymässä, voit saada hyvään hintaan kun ei välittäjälle mene enää tuhansia euroja hukkaan.

Vierailija
12/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ota yhteyttä välittäjään!

Vierailija
13/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:40"]

Kannattaa keksiä keino päästä asunnon ovelle, vaikka kytätä alkuillasta alaovella kun porukat tulee töistä kotiin. Jos ovat vielä myymässä, voit saada hyvään hintaan kun ei välittäjälle mene enää tuhansia euroja hukkaan.

[/quote]

Tämä on Plan B, jos en muuta keksi. Se vain ajatuksena tuntuu jotenkin oudolta, että joku täysin tuntematon ihminen kyttäisi alaovella ja kyselisi talon asukkailta asunnosta, voiko päästä sisään tai voiko jättää lapun ilmoitustaululle tai jotain. Mukavan friikki tapa tutustua uusiin mahdollisiin naapureihin.

ap

Vierailija
14/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vie ko. kerrostalon alaovelle lappu, jossa kerrot olevasi kiinnostunut ostamaan ko. talosta kolmion (tai mikä se asunto nyt olikaan) ja laita siihen puhelinnumerosi. Eiköhän ne ota yhteyttä, jos miettivät vielä myyntiä.

Vierailija
15/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole suoraan yhteydessä nykyisiin omistajiin vaikka ilmestymällä arki-iltana ovelle. Jos otat yhteyttä välittäjään, voit joutua maksamaan välityspalkkion.

Vierailija
16/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:41"]

Ota yhteyttä välittäjään!

[/quote]

Soittopyyntö on tänään jätetty. Aloin vain miettiä, että onko niillä oikeutta antaa noita yhteystietoja eteenpäin. Heti soittopyynnön jälkeen mietin, että voivathan olla niin ovelia, etteivät anna yhteystietoja, vaan soittavat itse niille asukkaille ja sanovat, että olisi ostaja ja tehdääs uudet toimeksiantosopimukset.. Tulee siis taas välittäjämaksut myyjille.

ap

Vierailija
17/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 20:46"]

Ole suoraan yhteydessä nykyisiin omistajiin vaikka ilmestymällä arki-iltana ovelle. Jos otat yhteyttä välittäjään, voit joutua maksamaan välityspalkkion.

[/quote]

Tuota välityspalkkiota mietin itsekin. Ehkä sitten ainut vaihtoehto on mennä alaovelle kytikselle. Voi kääk, oikeasti, toivottavasti mahdolliset uudet naapurit ovat huumorintajuisia ihmisiä.

ap

Vierailija
18/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä nyt tee asiasta liian vaikeaa, ei sun edes tarvi kertoa, että vuoden olen taloa katsellut. Sanot vain että olit kiinnostunut, mutta odotit lainalupausta. Menet ovelta kysymään vielä kiinnostaa myydä.

Vierailija
19/19 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ihan mielenkiinnosta: mistä nuo alapeukut aloitukseeni? En ymmärrä.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi kaksi