Raskaaksi tulemisen maksimointi, GREIPPIMEHU?
Heippa!
Tyhmiä kysymyksiä luvassa. Eli oon kuullut että greippimehu paksuntaa kohdun limakalvoa, ja näin parantaa raskaaksi tulon mahdollisuutta.
Onko sen oltava mehua, vai kelpaako muutkin greippiä sisältävät jutut tai pelkkä greippi?
Ja missä vaiheessa kiertoa pitää ottaa, paljonko?
Muutkin vinkit otetaan huomioon :)
Kiitos!
Kommentit (33)
En tiedä mutta popsin paljon greippiä ihan sellaisenaan (lempihedelmäni) ja tulin raskaaksi ensimmäisestä yrityskierrosta.
Kaikkien keskustelujen innoittamana mäkin kokeilin greippimehua (valio) ja söin greippejä. Meillä menossa yk 3 ja normaalisti oviksen aikaan limoja tulee todella runsaasti. Greippimehukuurin aikana limoja ei tullut sitten melkein ollenkaan, mutta oviksen bongasin alavatsakivusta ja ovistikusta. Joten olisko niin, että kenellä tulee muutenkin runsaasti limoja, niin tuo mehu sitten vähentää niitä ja toisinpäin. En tiedä.. Raskaudesta en vielä tiedä, pidetään peukkuja :)
Suurempi vaikutus on rasvojen syönnillä. Munasolujen laatu paranee kuin lopettaa vähärasvaisen ruokavalion. Vähärasvainen ruokavalio on elimistölle signaali ruuan puutteesta. Kun on puute ruuasta ei kannata lisääntyä.
Aika moni on tullut raskaaksi lomamatkalla kun stressitasot ovat matalalla.
Margariini korvataan voi ja öljyseoksella sekä arkielämän stressin rajoittamisella.
Parempi tulos kuin greippimehulla.
No mulla stressiä ei ole ja syön kookosöjyä, voita, oliiviöljyä, täysrasvaisia maitotuotteita. Joten siitä ei voi olla kiinni :) ja vasta tosiaan kolmas kierros menossa. Mutta 30v, joten ikä voi vähän vaikuttaa :(
Kuinka paljon greippiä tai greippimehua pitäisi sitten syödä tai juoda?
Join greippimehua, vähintään lasillisen päivässä menkkojen alusta ovulaatioon. Muutenkin rakastan sitä :)
Plussakierrossa oli selvästi runsaammat limat joten ken tahtoo uskoa, uskokoon että greippimehu auttoi.
Luin jostain ketjusta myös brittitutkimuksesta liman määrän ja laadun yhteydestä raskautumiseen. Lima on siittiöiden turva ja elinehto.
Greipin lisäksi tikutin plussakierrossa oviksen saapumisen. Tunnen itse munasolun irtoamisen selvästi, tiedän paria tuntia ennen että pian lähtee ja sitten tunnen kummalta puolelta. Polttelee. Mutta on tärkeä tietää jo päivää aiemmin joten tässä tikutus oli hieno apu!
Luin joululomalla näitä greippikeskuteluita ja aloitin heti kuukautisten päätteeksi juomaan ison lasillisen greippimehua päivässä. Tarkoitus oli juoda seuraaviin kuukautisiin asti, mutta niitä ei sitten tullutkaan. Plussasin viikko sitten. Uskon mehun auttaneen asiaa, ovislimat olivat paksummat ja jopa haiskahtivat greipiltä :D
Jos limakalvot ovat liian ohuet, e-vitamiinipitoinen ruokavalio voi auttaa.
Mulla auttoi. Join kierron alusta loppuun asti greippimehua ja tulin raskaaksi. Tämä siis oli ensimmäinen yrityskierto.
Mulla auttoi lahjamunasolu. Raskaus alkoi toisesta yrityksestä.
Täytyy tulla kommentoimaan että itselle toiminut kahdesti (joista toinen meni kesken). Eli raskauduin heti kun greippikikan otin käyttöön, sitä ennen pari kiertoa ilman greippiä.
Kuukautisten loppumisen jälkeen syö yksi greippi joka päivä vähintään ovulaatioon saakka.
Luulisi että greippiä syömällä sitten myös ?
eipä tommoset vippaskonstit mitään auta.