Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Menettekö koulujen lauantaikoulupäiviin?

Vierailija
05.09.2014 |

Meillä alakoululaisella huomenna ja yläkoululaisella 2vkon päästä. Ensimmäiseen voisin osallistua, mutta käykö vanhemmat enää yläkoululaisten jutuissa?

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On perkele pakko mennä sinne koulun pihalle muutamaksi tunniksi seisomaan, kun on opettaja. Aivan turha opettajan siellä on jumalauta seisoskella. Siellä meitä mihinkään tarvita. 

Vierailija
2/14 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mä olen aina ollut, ellei ole ollut jotain oikeasti virallista syytä jäädä pois.

Tällä kertää on tulossa yläkoululaisen päivän mukana myös ruokailu, jonka saa ilmaiseksi, jos antaa ruuasta palautetta :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen käynyt, ja kiitettävän moni muukin yläkoululaisen vanhempi on ollut paikalla. Meillä on ollut vanhemmille ihan omaa ohjelmaa + vanhempain"ilta".

Vierailija
4/14 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitääkö niihin vanhempienkin mennä?

Vierailija
5/14 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

ARGH!! Tulin jo pahalle päälle kun mainitsitkin nuo jonkun idiootin keksimät virikelauantait.

Me lintsataan koko perhe, on niiin tärkeetä muuta tekemistä ettei lapsetkaan pääse tuolloin kouluun. Kun vielä typerä koulu ilmoittaa näistä päivistä vasta joskus pari viikkoa ennen ko. ylimääräistä koulupäivää.

Ehdotan Helsingin kaupungille, että opettajat lomautetaan juuri näinä päivinä. Säästyypähän edes vähän kunnan varoja.

Vierailija
6/14 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, meillä viikonloput on perheen aikaa, ei koulun eikä työnantajan. Haen ne vapaaksi myös lapsille.

Vierailija
7/14 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai saa ilmaiseksi kouluruoan? Niin pitääkin, kouluruoka Suomessa on nykyään sellainen vitsi, ettei paremmasta väliä. Vittu mitä paskaa. Niinpä en syökään koskaan koulussa, vaan otan omat eväät mukaan joka päivä. Ja kuka helvetti siinä ruokalan hälinässä edes haluisi syödä? Myönnän olevani helvetin kateellinen niille ihmisille, jotka saavat päivittäin nauttia oikeaa lounasruokaa, eikä koulusontaa. T:Yläkoulun ope

Vierailija
8/14 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on kiittämättömiä ääliöitä liikkeellä. Pitäisi olla onnellisia jos tällaisia tilaisuuksia jotkut viitsivät järjestää meidän lasten hyväksi. On todella noloa jos niihin ei mene. Kertoo paljon perheen asenteesta koulua ja opetusta kohtaan.  

Vierailija
9/14 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 19:43"]

Vai saa ilmaiseksi kouluruoan? Niin pitääkin, kouluruoka Suomessa on nykyään sellainen vitsi, ettei paremmasta väliä. Vittu mitä paskaa. Niinpä en syökään koskaan koulussa, vaan otan omat eväät mukaan joka päivä. Ja kuka helvetti siinä ruokalan hälinässä edes haluisi syödä? Myönnän olevani helvetin kateellinen niille ihmisille, jotka saavat päivittäin nauttia oikeaa lounasruokaa, eikä koulusontaa. T:Yläkoulun ope

[/quote]

Missä koulussa ylökoulun open on pakko syödä päivittäin kouluruokaa???

Vierailija
10/14 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 19:43"]

[/quote] No siinäpä oli taas hyvin uskottava yläkoulun opettajan mielenilmaus. Vai oletko tosiaan ollut niin kauan teinien kanssa tekemisissä, että kieli ja asenteet ovat kuin yläkoululaisen?

Vierailija
11/14 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menisin, mutta olen ollut itse samaan aikaan töissä.

Omassa kotikaupungissani opettajat lomautettiin kolmeksi päiväksi. Lomautus toteutettiin la-su-ma. Lauantai ja sunnuntai olivat veso-päiviä. Maanantaina oppilaat eivät tulleet kouluun, tulivat sitävastoin seuraavana lauantaina. Miten minusta tuntuu, että ei mennyt ihan säädösten mukaan. Työt eivät vähentyneet lainkaan, koulutusoikeus meni ja maanantaityöpäivä siirrettiin näppärästi lauantaille. Kyseessä siis palkanalennus. Asian laillisuus lienee vielä selvitettävänä...

Vierailija
12/14 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 19:36"]ARGH!! Tulin jo pahalle päälle kun mainitsitkin nuo jonkun idiootin keksimät virikelauantait.

Me lintsataan koko perhe, on niiin tärkeetä muuta tekemistä ettei lapsetkaan pääse tuolloin kouluun. Kun vielä typerä koulu ilmoittaa näistä päivistä vasta joskus pari viikkoa ennen ko. ylimääräistä koulupäivää.

Ehdotan Helsingin kaupungille, että opettajat lomautetaan juuri näinä päivinä. Säästyypähän edes vähän kunnan varoja.
[/quote]

Niin. Me opettajat tullaan lauantaina siksi, että sillä tienataan se viikon syysloma sille sinunkin hedelmällesi. Mukava kuulla, että kiitokseksi keksit lomauttaa meidät. Aah, kyllä tää on parhaimmillaan niin palkitsevaa!

Vierailija
13/14 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Emme mene, kun kaikilla lapsilla on harrastuksiin liittyvät esitykset. Harmittaa kuitenkin vähän, kun olisi ollut todella innostavaa ohjelmaa lapsille ja heitäkin ehkä vähän harmittaa. Ensin sovitut asiat menevät kuitenkin edelle.

Vierailija
14/14 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja mies ollaan töissä ja lapsella kallis valmennustunti, joten me ei osallistuta tällaiseen lauantaihömppään. Mun mielestä olis ihan ok, että näistä lauantaityöpäivistä luovuttaisiin ihan kokonaan ja sitä koulua pidettäis arkipäivinä ihan normaalisti. Mitään syyslomia ei ollut minun nuoruudessani ja hyvin pärjättiin. Nykyään taitaa olla niin heikkoa ainesta opettajat ja lapset, että pitää aina saada lomailla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kahdeksan