Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pitäiskö tehdä kolmas lapsi?

Vierailija
05.09.2014 |

Olen 25-vuotias kahden lapsen äiti. Lasten iät hetikohta 5 ja 2. Nyt on tullut aivan järjetön vauvakuume! Hirveästi olen yrittänyt järjellä kuumettani selittää:
*Lapset ovat jo isompia. Tyhjän sylin syndroomaa?

*Työ missä olen, ei vastaa koulutustani ja olen matalapalkkaisessa työssä. Ehkä vauvan teko olisi yhdenlainen irtautuminen tästä oravanpyörästä. Ei ole vakkariduuni joten en joutuisi työpaikalle palaamaan äitiysloman jälkeen.

Vauvan tekoa puoltavia asioita:
*Lapsirakas aviomies
*Olisin vielä hyvissä voimissa kun viimeinenkin lapsi muuttaa pois pesästä (siis jos ei mitään kovin vakavaa sairastumista tapahdu ja tähdet on oikeassa asennossa)
*Kolme lasta ollut suunnitteilla

Mutta miten jaksaa taas yövalvomiset ja sen että joku on takiaisena kiinni sen ensimmäisen vuoden... Kaikki alkaisi alusta. Nautin nykyään elämästä ja lapseni ovat loistotyyppejä.

Niin kaksinaiset tunnelmat on. Kokemuksia? Itselläni myös haaveena olisi ammattini puolesta olla perhekoti äiti. Mutta miehelleni asian sulattelemiseen menisi varmaan useampi vuosi vaikka asiasta ollaan puhuttu aikaisemmin.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi pötkö. Mobiiliversio...

Vierailija
2/9 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hommiin sitten vaan! T. Kolmen ihanan lapsen äiti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei.

Ja lapsia ei tehdä.

Ja odotapas sen kolmannen jälk pari vuotta niin mietit neljättä, ja viidettä, ja kuudetta. Jne.

Se jatkuu vähintään niin kauan kuin olet hedelmällinen.

Vierailija
4/9 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 14:38"]Ei.

Ja lapsia ei tehdä.

Ja odotapas sen kolmannen jälk pari vuotta niin mietit neljättä, ja viidettä, ja kuudetta. Jne.

Se jatkuu vähintään niin kauan kuin olet hedelmällinen.
[/quote]
Mä tulin lukemaan vaan että onko kukaan jyrpo tullut tuota kommentoimaan. Me ainakin ollaan tehnyt meidän lapsemme, ei ne ole taivaasta tipahtanut.

Vierailija
5/9 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millä tavalla elämäsi parantuisi kolmannen lapsen myötä? Huonoja puolia jo mainitsitkin.

Vierailija
6/9 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi edellistä lasta olleet helppoja. Saisin olla kotona. Nautin siitä, enkä oravanpyörässä pyörimisestä.

-ap

Vierailija
7/9 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 14:49"]

Kaksi edellistä lasta olleet helppoja. Saisin olla kotona. Nautin siitä, enkä oravanpyörässä pyörimisestä. -ap

[/quote]

Et voi kuitenkaan taata, että kolmaskin olisi helppo lapsi. Kaksi helppoa lasta ei mitenkään lisää sen todennäköisyyttä. Lapsi saattaa syntyä vaikeasti vammaisena, sairaana tai ihan vain temperamentiltaan todella hankalana. Joudut ottamaan tämän riskin ihan samalla tavalla kuin edellistenkin raskauksien kohdalla. Toivottavasti teet sen tietoisesti etkä vauvakuumeen sumentamilla aivoilla. :) -6

Vierailija
8/9 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluut vaan pois duunista. Ala etsimään uutta työpaikkaa tai opiskelemaan. Mulla on ihan sama tilanne, mut tirdostan itsekin, että vihaan vaan työtäni niin paljon ja tahdon olla kotiäiti, että se on syy vauvakuumeeseen. Olen samassa tilanteessa kolmannen lapsen mentyä hoitoon eli ratkaisun on löydyttävä muualta!

Vierailija
9/9 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 palautti mut (ainakin hetkellisesti ;)) maan pinnalle. Miksi tuhlata vuosia aikaa kun voisi opiskella tai vaihtaa työpaikkaa... Totta. -ap