Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Määräaikaisena työsuhteessa asuntolaina?

Vierailija
05.09.2014 |

Hei,

Onko täällä kukaan saanut määräaikaisessä työsuhteessa asuntolainaa? Millainen tilanne, kuinka paljon ja millaisin vakuuksia?

T. Epätoivoinen määräaikaisessa työsuhteessa, mutta talous kunnossa

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kirjoitusvirheet! Pahoittelen kovasti. Uusi puhelin vaati nähtävästi harjoittelua :)

T. Ap

Vierailija
2/12 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse sain asuntolainan opiskellessani, riippuu kuulemma täysin siitä, millä alalla työskentelee. Silloisessa omassa pankissa olisin tarvinnut pari hlöä takaajiksi, kilpailutin pankit ja nyt takauksena on itse asunto, ei muuta. Ei muuta kun varaat ajan pankkiin, siellähän se selviää. Ja pankit kannattaa myös kilpailuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu monesta asiasta. Otatko lainan yksin, millainen työhistoria, onko varmuus töiden jatkumisesta jne.

Vierailija
4/12 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olisin saanut yli 140 000e yksikseni vaikka työsopimus oli lainan hakuvaiheessa vain 2kk eteenpäin ja olen alle vuosi sitten valmistunut. Olisin saanut pankin oman vakuuden, sen maksullisen, koska juuri muuta omaisuutta tai säästöjä minulla ei vielä ole. Palkkani on nettona noin 2000e, bruttona keskimäärin 2900e/kk. Yksi lapsi löytyy, itsellä ikää 24v. Pankin mukaan myönteiseen lainapäätökseen määräaikaisesta työsopimuksesta huolimatta vaikuttaa suuresti alani, antavat kuulema hoitajille aika helposti lainaa ilman vakituista työpaikkaakin.

Päätin kuitenkin jättää vielä toistaiseksi lainan ottamatta ja asunnon ostamatta koska en ole varma haluanko asettua kuitenkaan juuri tänne. 

Vierailija
5/12 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoitoalan ihmiset saa tosiaan lainoja määräaikaisella sopimuksella, sillä alalla työttömäksi jääminen on niin epätodennäköistä.

Vierailija
6/12 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli vakituinen työ, mutta ei kukaan minun työsopimusta halunnut nähdä.

Vierailija
7/12 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on tilanne sellainen, että asumme nyt miehen omistusasunnossa ja haaveena olisi ostaa yhdessä omk-talo. Maksan miehelle vuokraa tällä hetkellä puolet lainan lyhennyksestä, joten lainan ja muiden kulujen kanssa ei olisi ongelmia. Miehellä vakipaikka ja minulla myyjänä määräaikainen. Töitä kuitenkin riittänyt ja seudulla on aina haussa alan paikkoja. Bruttotulot minulla noin 1900/kk.

Täytynee mennä pankkiin kyselemään :)

T. Ap

Vierailija
8/12 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omk-talo???

Vierailija
9/12 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me saatiin pari vuotta sitten asuntolaina vaikka oltiin molemmat määräaikaisissa työsuhteissa. Meillä oli kuitenkin yli 30000e säästöjä asp-tilillä, ilman ei varmaan oltaisi saatu.

Vierailija
10/12 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain yksin 200 000. Yksinhuoltoja ja määräaikainen työ, vuodeksi kerrallaan, opetusalalla. Pankkivirkailija totesi vain, että "harvallapa nykyään vakipaikkaa onkaan". Vakuudet oli kunnossa.

Vierailija
11/12 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 14:52"]Mulla oli vakituinen työ, mutta ei kukaan minun työsopimusta halunnut nähdä.
[/quote]
No jos väittää lainaa hakiessaan olevansa vakityössä, vaikka ei ole, niin syyllistyy rikokseen.

Vierailija
12/12 |
05.09.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa varmaan kysyä vielä, että milloin. Viimeisen vuoden aikana varmaan ollut vielä nihkeämpää kuin aikaisemmin.

Riippuu varmaan alastakin, jollain terveysalan määräaikaisella voi olla helpompi saada kuin vaikka media-alan määräaikaisella työsopparilla.

Niin ja silläkin on varmasti merkitystä, että paljonko on omaa rahaa pistää asuntoon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä neljä