Jos ar-ultrassa ei löydy eloa, mitä tapahtuu?
Mulla on kohta alkuraskauden ultra, rv on nyt menkkojen mukaan jotakuinkin 8+3.
Olen melko varma, ettei kohdustani mitään elävää löydy. Puuttuvia menkkoja ja turvenneita rintoja lukuunottamatta mulla ei ole yhtään mitään raskausoireita, siis ei yhtään mitään. Keskenmenoja on takana useita, useimmat valuneet itsekseen pois, kaksi kaavittu joskus toistakymmentä vuotta sitten aikana, jolloin ei kai mitään lääkkeellisiä tyhjennyksiä juuri käytetty. Vatsa on vähän kipeä, vähän niin kuin supistaisi ajoittain, mutta mitään vuotoa ei ole. Olen ihan varma, että raskautta ei ole/alkion kehitys on loppunut.
Mutta mitä sitten toteamisen jälkeen tapahtuu? Menen nyt perjantaina iltapäivällä yksityiselle, niin viikonloppuna ei kai mitään? Laittaako ne lähetteellä eteen päin ja joskus ensi/seuraavilla viikoilla joku taho sitten soittelee ja päättää odotetaanko spontaania vuotoa/ lääkkeellinen tyhjennys /kaavinta?
Näinkö se tänä päivänä menee? Kuinka kauan kokemustenne mukaan toimenpiteitä pitää odottaa?
Olisin kovasti kiitollinen vastauksistanne, yritän valmistautua lääkärille menoon...
Kommentit (9)
Ei mullakaan ollut mitään raskausoireita. Ehkä vähän väsytti. Eka raskausoire tuli viikolla 10, kun alkoi oksettaa.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 12:32"]Ei mullakaan ollut mitään raskausoireita. Ehkä vähän väsytti. Eka raskausoire tuli viikolla 10, kun alkoi oksettaa.
[/quote]
Niin ja siis silti olin raskaana :)
Olin ennen ekaa ultraa ihan samoilla fiiliksillä. Ei oireen oiretta, paitsi vähän tuota vatsan nippailua. Pelotti, ettei siellä ketään ole ja vielä kätilöllekin hermostuksissani sanoin että tyhjää varmaan vaan näkyy. Ja voi sitä onnea, kun pieni otus mennä möyri ruudulla! Vielä rakenneultrassa pelkäsin että jotain on vialla, koska vatsa ei näkynyt yhtään ulospäin ja vaikka liikkeet tunsin, silti jännitti. Ja heti kun ruudulle pamahti kuva sikiöstä, olin jälleen helpottunut. Ja tässä sylissä tuo nyt nukkua tuhisee, täysin terveenä. Huoli pois, ota rennosti vain! Vaikka jatkuuhan tämä huoli läpi raskauden, synnytyksen ja vauva-arjen - kuulemma läpi elämän. Voi vauvat.
Mulle raskausoireiden loppuminen 8. viikolla tarkoitti sitä, että raskaus ei jatkunut. Sitä ennen oli ollut ihan lieviä oireita. Kävin 10. viikolla neuvolan ultrassa, jolloin kohdussa ei näkynyt mitään. Rusehtava vuoto alkoi 12. viikolla, jolle olin saanut uuden ultra-ajankin, mutta en siihen ehtinyt. Menin käymään sairaalassa, jossa ultrattiin, ja löytyi tyhjä raskauspussi. Kohtu sai tyhjentyäkin itsekseen.
Mulla ei kyllä ole ollut ekassa raskaudessa muita oireita, kuin nännit hiukan arat alussa. Ai niin, oli toinenkin oire, vatsa kasvoi yhdeksän kuukautta eikä tullut menkkoja ;)
Tokassa raskaudessa ei ollut mitään oireita, ennen kuin viikoilla 6-12 oli iltaisin vähän etova olo. Ja vatsa kasvoi vielä hurjemmin kuin ekassa raskaudessa.
Mulla oli raskausoireet.mutta kuolleena oli pikkuinen kohdussa. Kaavintaan jouduin menemään ja nyt en tule raskaaksi enää millään. Toivottavasti sinulle ei käy näin.
Olin myös ar-ultrassa yksityisellä ja paljastui tuulimunaraskaus...ei siis löytynyt alkiota eikä sykettä vain ruskuaispussi.
Lähete sairaalaan ja en nyt muista kauanko meni ennenkuin pääsin sairaalaan ja siellä tehtiin uusi ultra ja ei löytynyt eloa ja sai kaavinta-ajan. Kaavinta tehtiin rv 11.
Pari kk pidimme "vauvantekotaukoa" ja kävimme etelässä lomalla rentoutumassa ja sen jälkeen tulikin raskaaksi ja terve iso poika tuli :)
Minulle on tehty lääkkeellinen tyhjennys eikä kaavintaa, siihen tarvittiin lähete sairaalaan.
älä murehdi puuttuvia raskausoireita! minulla jäi menkat pois ja rinnat olivat suurentuneet, ei muuta ja aivan terve ja elävä vauva syntyi ja tuossa nyt touhottaa :) ei raskausoireiden määrä kerro mitään