Mies uhkasi, että talo lähtee alta, jos en uupumuksen vuoksi pysty pysymään työkykyisenä
Kiva. Ei hirveästi parantanut omaa jaksamistilannetta.
Kommentit (75)
Mielisairaasta kannattaa pyrkiä eroon
Mun puoliso onneksi ymmärtää että en ole työkykyinen mutta valitettavasti en pääse työkyvyttömyyseläkkeellekään. Joten olen sitten työttömänä. Tietää millaiseksi elämä muuttuu kos menisin töihin.
Joo molemmille omat asunnot tai paritalo puoliksi . Muutatte yksiöön maksatte puoliksi niin uupunut jaksaa maksaa sen puolensa. Kyllä näitä on nähty ukko kuolee stressiin työn takia akka valittaa ja vetää leivoksia naamaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna kun arvaan, mies tekee 7-8h työpäivää ja sinä 10-12h +kaikki kotityöt?
Mikään työpaikka ei ole niin tärkeä että sen vuoksi kannattaa terveyttään menettää. Eikä yksikään mies ole sen arvoinen että kannattaa terveytensä menettää.
Missä tehdään noin pitkiä päiviä
Lähihoitaja,sairaanhoitaja,puuttuu porukkaa,pitää "venyä"....
Ei kai mieheltä "uhkaus" ollut, kunhan sanoi seurauksen taloudellisista realiteeteista. Samalla tavalla se talo lähtisi varmaan alta, jos mies itse ei pysy työkykyisenä. Mutta sitten pitää muuttaa pienempään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten voi miehellä olla noin huono taloudensuunnittelu?
Kukas niitä hienoja taloja ja sisustuksia ja matkoja yleensä haluaa?
Meillä mies. Mutta hän tienaakin kaksi kertaa sen mitä minä.
Vierailija kirjoitti:
Oli realiteetit mikä tahansa , on todella kylmää kumppanilta todeta uupuneelle noin ja painostaa jatkamaan töissä. Voit jäädä ap sairauslomalle . Uupumuksesta kirjoitetaan sairausloma nykyään aina jollain F-koodilla, joten et jää ilman palkkaa. Miksi miehesi sanoo tuollasta että talo menee alta, koska saat kuitenkin sairausloman ajalta palkkaa?
Kuuntele itseäsi ja ajattele itseäsi ja omaa hyvinvointia.
Eipä sitä palkkaa kovin pitkään saa.
Vierailija kirjoitti:
Anna talon sotkeentua ihan ensimmäisenä.
Ei tarvii varmaan antaa.
Ei sinun miehesi mitään ole "uhannut".
Pankkihan sen "uhkaa" ja toteuttaakin. Kyllä kait itsekin osaat laskea mihin sitä rahaa on ja mihin ei, jos toisen tulot tippuvat.
Jos talous on sillä mallilla, että yhden tuloilla ei lainaa lyhennetä, niin sittenhän se talo lähtee alta.
Miten tuo voi olla muka jotenkin hankala käsittää?
Vierailija kirjoitti:
Mikään työpaikka ei ole niin tärkeä että sen vuoksi kannattaa terveyttään menettää. Eikä yksikään mies ole sen arvoinen että kannattaa terveytensä menettää.
Taitaa kuitenkin olla niinkuin yleensä aina että mies tekee pitempää työpäivää ja tienaa myös 75% rahoista, mutta jos on yhteinen iso laina niin kyllä se 25% on merkityksellinen. Ihan sama tilanne on meilläkin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kukas niitä hienoja taloja ja sisustuksia ja matkoja yleensä haluaa?
Meillä mies. Mutta hän tienaakin kaksi kertaa sen mitä minä.
Yleensä se haluaja, ja pahimmillaan vaatija, on kuitenkin suhteen naisosapuoli ja täten miehelle jää mahdollistajan rooli.
Sepä se on, jos ottaa asuntolainan, pitäisi ottaa myös vakuutukset työkyvyttömyyden varalle. Ne maksaa ja kaikki ei niitä saa.
Welcome to the real world AP. Olen myynyt asuntoni sairauden takia. Sitä se elämä on, kun ei jaksa. 🥺
Teillä ei siis ole laajaa lainaturvaa? Miksi ei? Entä puskurit? Halvempaan asuntoon on tosiaan tarve, ellei taloutenne kestä edes väliaikaisia vastoinkäymisiä. 20 vuoden aikana, tai mikä laina-aikanne onkaan, niitä tulee varmasti.
Asutte liian kalliisti, jos joudutte repimään itsenne rikki sen kanssa. Elämä on valintoja.
Ymmärrän molempia. On raskasta jäädä yksin maksumieheksi, mutta toisaalta toinen ei voi uupumukselle mitään joka johtuu työpaikasta. Eroa suosittelen.
Miehet ovat voittajia, naiset häviäjiä!
Eihän tuo ollut muuta kun:
” Reality strikes”
Menot on aina suhteessa tuloihin, hyvä että
AP mies osaa laskea.
Vierailija kirjoitti:
Annas kun arvaan, mies painaa raskasta työtä raksalla ja sinä olet vaativassa asiantuntijatyössä koordinoimassa valtiolla ja ehdit päivät kirjoitella tällä palstalla.
Vierailija kirjoitti:
Tämä. Meillä laskettiin kaikki mahdolliset skenaariot: toisen tai molempien työttämyys, toisen tai molempien sairastuminen, toisen kuolema jne.
Nyt ensimmäistä kertaa:JSS
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oli realiteetit mikä tahansa , on todella kylmää kumppanilta todeta uupuneelle noin ja painostaa jatkamaan töissä. Voit jäädä ap sairauslomalle . Uupumuksesta kirjoitetaan sairausloma nykyään aina jollain F-koodilla, joten et jää ilman palkkaa. Miksi miehesi sanoo tuollasta että talo menee alta, koska saat kuitenkin sairausloman ajalta palkkaa?
Kuuntele itseäsi ja ajattele itseäsi ja omaa hyvinvointia.
Mä ymmärrän ap:n miestä. On tosi rankkaa olla viime käden vastuussa kaikesta, kun puoliso on uupunut/masentunut. Tekisi mieli huutaa, että miksi mun sitten täytyy olla joku superihminen, se joka aina vaan jaksaa ja maksaa, kun et itsekään siihen pysty.
Ei kiva tilanne kenellekään. Toivottavasti saatte apua.
TÄMÄ!
Meillä sama juttu.
Väsymykselle ja uupumukselle löytyy aina kaikenlaisia tekosyitä. Yleensä nämä valittajat ovat huonokuntoisia ja ylipainoisia jotka eivät ole koskaan saaneet aikaan mitään. Sellaisia ihmisiä pitää välttää kuin ruttoa.