Kumpi teillä tienaa enemmän: Isäntä vai emäntä?
Meillä isäntä tienaa puolet enemmän ansiotuloa kuukaudessa (n. 6000 euroa) kuin minä, vaikka olen korkeammin koulutettu. Kuinka asiat ovat teidän perheessä?
Kommentit (38)
Mulla on parempi peruspalkka, mutta isäntä saa hyvät korvaukset viikonlopputöistä ja päivystyksistä, taitaa niiden turvin mennä ohi.
Minä tienaan reilun tonnin enemmän kuin mieheni mutta olen myös korkeammin koulutettu.
Tällä hetkellä mies. Itse opiskelen, joten hän yrittäjänä tekee paljon töitä. Valmistumisen jälkeen minä tienaan enemmän ja mieheni varmaan vähentää työntekoa. Ja töitä minulle onneksi tulee olemaan...
Mies tienaa kymppitonnin enemmän kuin minä vuodessa.
Minä noin 2300€ brutto. Mies kai jotain reilut 6000€. En tiedä tarkkaan, koska hän ei voi minulle paikkaansa kertoa. Pihi on ainakin ja pitää visusti oman tilinsä. Meillä siis täysin omat rahat.
Mies tienaa huomattavasti enemmän. About kaksinkertaidet tulot minuun nähden.
Miehen liksa 7500 euroa, itselläni 2900 euroa (olen vanhempainvapaalla). Lisäksi pyörittämäni yrityksen tulot, jotka vaihtelevat, keskimäärin ehkä 1000 euroa kuussa.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 13:40"]Mies tienaa enemmän kuin minä. Mutta saanko antaa esimerkin progressiivisesta verotuksesta: mies tienasi bruttona viime vuonna melkein 10 000 euroa enemmän kuin minä, nettona vain reilu 2000 euroa.
[/quote]
En usko. Laita täydelliset luvut kehiin.
Me tienataan suunnilleen saman verran. Mies duunari, minä akateeminen. Molempien palkka noin 3800-4000€/kk bruttona.
Molemmat tienataan saman verran eli opintotuki 470e/kk, mutta valmistumisen jälkeen minä tulen melko varmasti tienaamaan enemmän kuin poikaystäväni. :)
Mies. On paremmin koulutettu ja töitä rehkinyt niska limassa koko elämänsä, joten ansaitseekin paljon paremman palkan.
Mä olen korkeammin koulutettu kuin mieheni, silti mies tienaa 3 kertaa enemmän kuin minä (noin 9.000/kk).
Minä tienaan enemmän ja olen aina tienannut. Oli aika jolloin tulomme olivat hyvinkin tasan samalla tasolla, mutta mies vaihtoi työpaikkaa pienempipalkkaiseen mutta henkisesti palkitsevampaan, ja arvostan sitä päätöstä todella paljon.
Se vaihtelee, ollaan tuntityöläisiä kumpikin. Mutta kutakuinkin saman verran, mies ehkä yleensä vähän enemmän
Meillä ei ole isäntä ja emäntää ja vaan mies ja vaimo. MUtta jos tarkoitit kumpi aviopuolisoista tienaa enemmän niin minä eli vaimo (ei EMÄNTÄ koska en ole maatalouden palveluksessa).
Minä tienaan enemmän, koska mieheni on luovalla alalla.
Minä. Kumpikin opiskelemme. Mies ei käy töissä, minä käyn.
"Isännän " palkka on 5 kertaa isompi kuin "emännän" palkka tässä taloudessa.