Kumpi teillä tienaa enemmän: Isäntä vai emäntä?
Meillä isäntä tienaa puolet enemmän ansiotuloa kuukaudessa (n. 6000 euroa) kuin minä, vaikka olen korkeammin koulutettu. Kuinka asiat ovat teidän perheessä?
Kommentit (38)
tällä hetkellä isäntä, mä "johdin" viimeset 14 v
Ei tästä helsinkiläiskaksiosta kyllä löydy isäntää eikä emäntää, mutta minä (nainen) tienaan tuplasti sen mikä mies. Eikä se ole ongelma kummallekaan.
Av-mammat ovat miltei kaikki rikkaampia kuin miehensä!!!!
Löytyy kirurgia, lääkäriä , pankkiiria, sijoittajaa!!!
Av-mamma on aina parhaiten palkattu, miksi kyselet typeriä?
T.lassukka
Tilanne on vaihdellut vuosien ajan. Tällä hetkellä miehen tulot suuremmat.
Mies tienaa sen verran että keikkuu iltislehtien verolistoilla, itse tienaan n.50 000€/vuosi.
Mies tienaa tuplaten sen mitä minä
Mies n.3.500/kk, minä 5.200/kk + 7.000 vuosibonukset.
Not an issue.
Minä 1800e/kk, mies 3900e/kk. Luulin että oli ihan ok tulot, mutta aina täällä suurimmalla osalla on tuplasti, ellei triplasti isommat..
Mies tienaa enemmän kuin minä. Mutta saanko antaa esimerkin progressiivisesta verotuksesta: mies tienasi bruttona viime vuonna melkein 10 000 euroa enemmän kuin minä, nettona vain reilu 2000 euroa.
Minä tienaan enemmän, isäntä vähemmän. Käteen jää verojen jälkeen minulla noin 1600e ja miehellä 1000e.
Meillä maatilan tulot jakaantuu puoliksi eli isäntä ja emäntä tienavat yhtä paljon =)
Minä, vaimo, tienaan enemmän. Tosin ero ei kovin suuri. Olen myös korkeammin koulutettu kuin mieheni.
Isäntä ja emäntä sanaa ei kyllä käytä yksikään korkeakoulutettu, kuten ap väittää olevansa. Ylipäätään kukaan älykäs ihminen ei käytä tuollaisia maalaissanoja.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 12:01"]Meillä isäntä tienaa puolet enemmän ansiotuloa kuukaudessa (n. 6000 euroa) kuin minä, vaikka olen korkeammin koulutettu. Kuinka asiat ovat teidän perheessä?
[/quote]
Paljonko siis sinä tienaat, jos saan arvuutella? ;)
Emäntä saattaa tienata hieman isäntää enemmän. Ei kyllä mitään varmaa hajua, kun ei kumpikaan tiedetä/muisteta palkkojamme.
Isäntä tienaa enemmän. Sillä on yritys, josta maksaa myös mulle palkkaa vaikken mä mitään oikeaa teekään.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 14:49"]
Isäntä ja emäntä sanaa ei kyllä käytä yksikään korkeakoulutettu, kuten ap väittää olevansa. Ylipäätään kukaan älykäs ihminen ei käytä tuollaisia maalaissanoja.
[/quote]
"Maalaissanojen" käyttämisen ja älykkyyden määrän väliin ei voi mitään yhtäläisyysmerkkiä laittaa.
Ei myöskään koulutuksen ja älykkyyden väliin.
Emäntä on täälläkin talouden kroisos!
Emäntä. Tienaan noin 2x sen mitä mies nettona. Molemmilla sama koulutus (korkeakoulu).
Isäntä ja emäntä? Oletteko maanviljelijöitä?