Raskaaksi viikko ennen menkkoja?
Kierto n. 30 päivää. Voinko olla raskaana, kun olin yhdynnässä viikko ennen menkkojen alkamista??
Kommentit (14)
On mahdollista. Epätodennäköistä, jos kiertosi säännöllinen yleensä mutta silloinkin mahdollista. Myös kuukautisten aikaan voi tulla raskaaksi. Jossain kierrossa saattaa irrota useampi munasolu, ja mitä ihmeellisimpiin aikoihin.
Aika ovulaatiosta menkkohin ei kaikilla ole se 14 päivää, voi olla 10-16 päivää, mikä on ihan normaalia ja yksilöllistä. Ovulaatio voi myös vaihdella henkilöllä eri kierroissa, eli sekin voi olla vaikka viikon myöhässä. Eli vastaus, kyllä voi tulla raskaaksi, jos ovulaatio on ollut silloin.
Voit olla. Mä tulin raskaaksi kaksi päivää menkkojen jälkeen.
En pidä mahdollisena. Ehkä jollekin teinille joskus käynyt niin, mutta jos kierto säännöllinen, erittäin epätodennäköistä. Todennäköisyys promillen tai sen murto-osan luokkaa, ei prosentteja.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 11:22"]
[/quote]
Noin päin voikin tapahtua, menkoista kierron puoliväliin ja pari päivää sen jälkeen ei ole käytännössä varmoja päiviä.
Tarkoitat varmaan, että olitte yhdynnässä kaksi päivää menkkojen jälkeen. Hedelmöitys on tapahtunut siitä noin viikon kuluttua. Siittiöt on sitkeää porukkaa.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 11:27"]
[/quote]
Onko tässä tapauksessa todennäköisempää että tulee tyttö?
Noin päin voikin tapahtua, menkoista kierron puoliväliin ja pari päivää sen jälkeen ei ole käytännössä varmoja päiviä.
Tarkoitat varmaan, että olitte yhdynnässä kaksi päivää menkkojen jälkeen. Hedelmöitys on tapahtunut siitä noin viikon kuluttua. Siittiöt on sitkeää porukkaa.
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 11:27"]
[/quote]
[/quote]
(lainaus mieni persiilleen, joten uusiksi..) Eli siis onko tässä tapauksessa todennäköisempää että tulee tyttö?
Haluatko sinä tulla raskaaksi? Jos et, käytä ehkäisyä.
[quote author="Vierailija" time="05.09.2014 klo 11:23"]
En pidä mahdollisena. Ehkä jollekin teinille joskus käynyt niin, mutta jos kierto säännöllinen, erittäin epätodennäköistä. Todennäköisyys promillen tai sen murto-osan luokkaa, ei prosentteja.
[/quote]
Kyllä ovulaatio voi myöhästyä esim stressin, lääkekuurin tai laihdutuksen myötä, joskus jäädä pois kokonaan. Moni on herkkä näille vaihteluille ja usein puhutaan että menkat oli myöhässä. Tosiasiassa ovulaatio oli myöhässä ja näin ollen menkatkin siirtyivät. Eli hyvinkin mahdollista on, itselläni on kellontarkka kierto ollut aina, mutta muutama kierto on venynyt viikon jopa pari joskus, kun ovulaatio on myöhästynyt (tunnen ovulaation). Viimeksi rankan tulehduskipulääkekuurin takia ovulaatio oli vasta kp30!
[/quote]
Millä lääke- ja tilastotieteellisellä pätevyydellä sä laskit tuon todennäköisyyden?
Mulla on kierto 28 päivää. Hedelmöitys tapahtui kiertopäivänä 20/28 ja tuolla se nyt leikkii. Satavarmasti tuosta päivästä koska se oli ainoa yhdyntä koko kuussa.
[/quote]
Toivottavasti et opeta terveystietoa teineille.
Niin. JÄLKEEN. Raskaaksi tulemisen mahdollisuus on suuri kun kuukautiset ovat alkaneet, mutta kierron viimeisillä päivillä raskaaksi tuleminen on erittäin harvinaista
Osaako joku vastata?!